Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

  1. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.652
    Leuk Bevonden:
    3.317
    Trofeepunten:
    508
    FlyingBlob vindt dit leuk.
  2. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    640
    Leuk Bevonden:
    470
    Trofeepunten:
    63

    Haha, blast from the past! Nu doen de AirMiles tenminste hun naam weer aan. Net zoals vroeger toen het begon ;)
     
  3. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    640
    Leuk Bevonden:
    470
    Trofeepunten:
    63
    Bijzonder verhaal: ik was twee weken geleden jarig. Kreeg op de dag van mijn verjaardag als FB-lid een KLM voucher van €30 op mijn zakelijke e-mail. Mijn FB is echter aangemaakt op mijn privémail, al maak ik wel zakelijke vluchten.

    Ik zie dat ik zojuist nog een keer door KLM gefeliciteerd wordt voor mijn verjaardag als FB-lid, mee wederom een voucher. Ditmaal van €50. Ook weer op mijn zakelijke rekening e-mail. Helaas kan ik er maar eentje per vlucht inleveren :D
     
  4. RobertFB

    RobertFB Silver Member

    Berichten:
    811
    Leuk Bevonden:
    444
    Trofeepunten:
    63
    Jammer dat de omwisselkoers zo slecht is, tenminste van FB mile naar Airmiles. Een Airmile is 0,5 cent waard, dus bij omwisselen is je FB mile 0,25 cent waard. Maar wellicht handig voor mensen die niet genoeg FB miles verzamelen voor een vlucht.
    Omgekeerd “koop” je FB miles voor 2 Airmiles, dus voor 1 cent per mile. Dat lijkt me dan weer redelijk
     
    michiel1 vindt dit leuk.
  5. Tales

    Tales Newbie

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Zelfde. vanochtend opeens nog een voucher..
     
  6. JdV030

    JdV030 Blue Tier

    Berichten:
    404
    Leuk Bevonden:
    493
    Trofeepunten:
    63
    Vanochtend bericht gekregen. Vlucht gecanceld (september) en herboekt 1 dag eerder. Das niks want kost 1 dag extra hotel en auto. Als platinum met PA gebeld. Kreeg te horen dat ik de extra kosten van hotel en auto achteraf kon claimen, maar dat ik niet de kosten van de suite volledig vergoed zou krijgen. Nou zijn de kamers juist die extra dag extreem duur. Vreemd dat klm mij dan voor een gedeelte van de kosten laat opdraaien. Uiteindelijk besloten om dag later te vertrekken.
     
    Mayanja vindt dit leuk.
  7. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    640
    Leuk Bevonden:
    470
    Trofeepunten:
    63

    Zucht:

    Geachte Meneer,

    Hoewel het vandaag misschien niet uw verjaardag is, hebben we u onlangs verjaardagswensen per e-mail gestuurd.


    Deze vergissing is veroorzaakt door een fout die is opgetreden in het verzendproces. Dit heeft geen invloed gehad op uw persoonlijke gegevens.

    Desondanks willen we u alsnog een fijne dag toewensen!

    Met vriendelijke groet,

    Het KLM e-mailteam

    De vraag is nu: heb ik nou een voucher van €30 of €50?
     
  8. bernard

    bernard Blue Tier

    Berichten:
    299
    Leuk Bevonden:
    295
    Trofeepunten:
    63
    Haha. Ik ook. Van harte en hier is 30 euro alleen ben ik vandaag niet jarig. Paar uur later Sorry fout in het proces. KLM en IT…,
     
  9. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.441
    Leuk Bevonden:
    3.402
    Trofeepunten:
    483
  10. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    640
    Leuk Bevonden:
    470
    Trofeepunten:
    63
    Als ze me die voucher van €50 geven, dan wil ik best nog wel een keer een vlucht boeken bij ze ;)
     
  11. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.406
    Leuk Bevonden:
    1.210
    Trofeepunten:
    223
    Is die voucher persoonlijk of kan iedereen die code gebruiken?
     
  12. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    640
    Leuk Bevonden:
    470
    Trofeepunten:
    63
    Zie hier de voorwaarden.
     
    westi vindt dit leuk.
  13. Christian

    Christian Administrator Captains

    Berichten:
    896
    Leuk Bevonden:
    412
    Trofeepunten:
    63
    Ik vind het best een gemiste kans van KLM. Een foutje kan natuurlijk. maar geef er dan een leuke draai aan. Maak er een kans van. Deze tweede mail was gewoon slecht. Ben overigens benieuwd hoeveel mensen deze mail hebben gehad.
     
    Dan1, Ready2Board en Vliegende_Keep vinden dit leuk.
  14. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.784
    Leuk Bevonden:
    2.620
    Trofeepunten:
    428
    De verjaardagskortingscode is gelimiteerd tot gebruik van de eerste 400 keer per kortingscode. Beperkt tot 1 voucher per gebruiker.

    Is dus gewoon die standaard voucher die ik elk jaar krijg en nog nooit heb kunnen gebruiken... :D
     
  15. bernard

    bernard Blue Tier

    Berichten:
    299
    Leuk Bevonden:
    295
    Trofeepunten:
    63
    Sigaar uit eigen doos met de huidige prijzen?
     
  16. Unusualtravelblog

    Unusualtravelblog Blue Tier

    Berichten:
    106
    Leuk Bevonden:
    276
    Trofeepunten:
    63
    Kleine update: vertraging van 20min van BRU naar AMS verkortte de overstap overigens nog meer. Op het vliegtuig werd gezegd dat BHD een missed connection is. Echter heb ik me naar de gate begeven en toch nog de connection gehaald :).

    Binnekort vlieg ik terug met DUB-AMS gevolgd door Thalys ticket AMS-ZYR. Kan ik de KLM lounge in met een guest?
     
  17. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.441
    Leuk Bevonden:
    3.402
    Trofeepunten:
    483
  18. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.860
    Leuk Bevonden:
    2.051
    Trofeepunten:
    358
    Brussel is de laatste tijd wel slecht qua op tijd vliegen, en een missed connection heeft KLM op zich wel redelijk goed, want voor BHD moet je door paspoortcontrole en als je onder de MCT komt in combinatie met bus boarding, en dat is bij Belfast eigenlijk wel altijd het geval dan maakt men die keus al wel snel.
    Neemt niet weg dat je het altijd kunt proberen, als je alles mee hebt kan alles wel heel snel zijn.

    Goede vraag wel of je met een gast de lounge in kan, in principe lijkt mij van wel, want als arriverende passagier mag je in ieder geval de lounge in, en aangezien je een vervolg 'vluchtsegement' hebt zou je in dat opzicht gewoon een gast mee kunnen nemen.
    Wel moet je zorgen dat je airside blijft, want landside kan je niet meer terug naar airside, en als je voor lounge 52 gaat moet je wel rekening houden dat je genoeg tijd hebt om de trein te halen, de paspoortcontrole kan druk zijn, want vanaf louinge 25 kan je binnen 5 minuten op het perron staan, vanaf 52 kan dat door wachtrij natuurlijk langer zijn.
     
  19. SvnKngs

    SvnKngs Silver Member

    Berichten:
    670
    Leuk Bevonden:
    845
    Trofeepunten:
    348
    Onder het mom 'hoe was het ook alweer' graag jullie hulp:
    AMS-LCY met KLM geboekt, maar Polly gooide roet in het eten. Uiteindelijk omgeboekt naar AMS-CPH-LHR, waarbij CPH-LHR door SAS werd uitgevoerd.

    Nu, de XP en Miles van AMS-CPH zijn automatisch bijgeschreven. Ik heb nog voor afgelopen weekend een aanvraag gedaan voor de miles en XP (met SAF... :rolleyes:) voor de oorspronkelijke AMS-LCY, maar nog niks van gehoord/gezien. Hier heb ik wel recht op toch?

    CPH-LHR bijschrijven bij FB gaat vermoedelijk niet lukken, maar had ik graag bij Miles&More bijgeschreven. Nu is het probleem dat deze vlucht op een KLM (074) ticketnummer staat (zelfs m'n FB nummer was geregistreerd, overigens) en ik de retroclaim dus niet ingediend krijg bij Miles&More.

    Tips/tricks om hier alles uit te halen hoor ik graag.. :)
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  20. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.623
    Leuk Bevonden:
    2.458
    Trofeepunten:
    583
    Je hebt zeker recht op de ORC vanuit FB. Die verschijnt vanzelf, je zou eventueel kunnen retroclaimen via de Fb website/chat.

    Voor je Sas ticket, hiervoor zou ik even wachten tot KLM je alles heeft gecrediteerd en dan een handmatige claim. Of je de punten ook krijgt hangt er vanaf, sommige programma's verbieden double dipping.

    Zelf wel eens andersom gehad; BA ticket en LHR-AMS geannuleerd, omgeboekt op KLM en alsnog ORC van BA en XP+Miles voor KL stukje ondanks BA ticket.
     
    SvnKngs en Vliegende_Keep vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina