Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

  1. FlyingBlob

    FlyingBlob Blue Tier

    Berichten:
    350
    Leuk Bevonden:
    583
    Trofeepunten:
    123
    Business Class passagiers veroorzaken dan dagelijks veel zieke werknemers, want die mogen koffers tot 32 KG meenemen (bij bijvoorbeeld golf carriers)
     
    Ruut vindt dit leuk.
  2. JdV030

    JdV030 Blue Tier

    Berichten:
    404
    Leuk Bevonden:
    493
    Trofeepunten:
    63
    Bij klm ook hoor. 3 stuks in mijn geval. Top.
     
    FlyingBlob vindt dit leuk.
  3. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.784
    Leuk Bevonden:
    2.620
    Trofeepunten:
    428
    Stond ook gewoon heavy op mn label idd
     
    FlyingBlob, Ruut en michiel1 vinden dit leuk.
  4. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.214
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Hoe ben jij FB Gold geworden? Tarom, Kenya of zo iets?
     
  5. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.860
    Leuk Bevonden:
    2.051
    Trofeepunten:
    358
    Een connectie van 50 minuten is kort, zeker omdat je paspoortcontrole hebt, maar niet onmogelijk.
    Als het druk is bij de paspoortcontrole, en dat is rond 09.00 en 16.00 uur het geval als je de vlucht hebt rond 8.15 of 15.05 op Brussel dan kan het zo 20-30 minuten duren.

    Waar je je meer zorgen over moet maken is de afhandeling op Brussel Airport, de turnaroundtijd van de Embraer is kort, en als deze helemaal vol is, moet er veel bagage uit en veel bagage in, dat kan vertragingen veroorzaken, als je dan ook nog eens in Amsterdam op de Polderbaan moet landen inclusief taxitijd dan kan deze vertraging niet ingelopen worden, als je echter in de happy flow zit dan zit je 15 minuten na officieel vertrek in de lucht, vlieg je 20-23 minuten, land je op de Kaagbaan en sta je 2 minuiten later aan de B gate en heb je 15 minuten extra overstaptijd.
     
  6. NLAviation

    NLAviation Blue Tier

    Berichten:
    175
    Leuk Bevonden:
    56
    Trofeepunten:
    28
    Na weer een hoop ellende met de KLM app op Android zoals oude fictieve boekingen die niet meer weg gingen en synchroniseren deed die niet meer heb ik de app maar weer opnieuw geinstalleerd.

    Wel even voor die tijd al mijn oude boekingsnummers opgeschreven zodat ik die weer kan toevoegen.

    Echter nu lukt het dus niet deze toe te voegen.. hij geeft een foutmelding dat het boekingsnummer of naam van de reiziger niet klopt.
    Wat bij beide niet het geval is.

    Anyone hetzelfde probleem wel is ervaren?

    Het is trouwens wel om hopeloos van te worden hoor.. een bedrijf als KLM die de app maar niet onder controle krijgt.
     
  7. pw1979

    pw1979 Blue Tier

    Berichten:
    320
    Leuk Bevonden:
    532
    Trofeepunten:
    123
  8. bernard

    bernard Blue Tier

    Berichten:
    299
    Leuk Bevonden:
    295
    Trofeepunten:
    63
    Ik zit sinds 1990 zakelijk tussen de vleugels en heb aardig wat nieuwe stoelen meegemaakt. comfort neemt elke keer af,dunner, harder smaller kortere armleuningen.Altijd slechter dan de vorige versie. Voor de airline elke keer beter want minder gewicht en onderhoud schoonmaak etc, scheelt centjes! Ik denk met weemoed terug aan de BC stoelen KLM 737 uit de jaren negentig, klassiek muziekje op de achtergrond trolly met rinkelende wijn en cognacflessen binnen handbereik jaja those were the days!
     
    LordH vindt dit leuk.
  9. Ready2Board

    Ready2Board Silver Member Premium Member

    Berichten:
    970
    Leuk Bevonden:
    718
    Trofeepunten:
    348
    In het kader van korte overstap op Schiphol: Heb binnenkort een aankomst vanuit Parijs om 19.55 en dan om 20.35 door naar Krakau. 40 min overstaptijd.

    Vandaag vertrok de KRK vlucht vanaf C23 (bus). Zit op rij 1 vanuit CDG dus uitstappen gaat snel maar vraag mij wel af of dat überhaupt haalbaar is..?
     

    Bijgevoegde bestanden:

    michiel1 vindt dit leuk.
  10. JdV030

    JdV030 Blue Tier

    Berichten:
    404
    Leuk Bevonden:
    493
    Trofeepunten:
    63
    Ik zou kijken of er andere airlines die wel een fijn hard product in de bc bieden op de route vliegen
     
  11. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.406
    Leuk Bevonden:
    1.210
    Trofeepunten:
    223
    Ze hebben het zo verkocht, dus moet mogelijk zijn. Gewoon rennen.
     
    Ready2Board en michiel1 vinden dit leuk.
  12. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.860
    Leuk Bevonden:
    2.051
    Trofeepunten:
    358
    Als je geen vertraging hebt dan red je het, als het bus boarding is dan sluit men 10 min vtv de gate.
    Maar men kan ook zien of er nog passagiers op vertraagde vluchten zitten en aangezien dit de laatste vlucht van de dag is zie je als er veel vluchten vertraagd zijn vaak ook veel operationele vertragingen opeens worden weergegeven.
     
    Ready2Board en michiel1 vinden dit leuk.
  13. michiel1

    michiel1 Blue Tier

    Berichten:
    254
    Leuk Bevonden:
    252
    Trofeepunten:
    63
    Ik deed ruim een week geleden de KRK run. Beide keren vertraagd aangekomen op AMS. Mijn overstaptijd was beide keren 45 min. Moest van C naar B gates, busgate cityhopper. Net gehaald, als laatste de bus in. Leuke trip, gedaan met een maat van me.
     
    TimH vindt dit leuk.
  14. Unusualtravelblog

    Unusualtravelblog Blue Tier

    Berichten:
    106
    Leuk Bevonden:
    276
    Trofeepunten:
    63
    Lange tijd terug toen AZ nog Alitalia was, kon je voor €185 (230€ met 20% periodieke korting) heen en terug vliegen van BRU-FCO-VLC. Ik ben toen 3 maand lang bijna elk weekend gaan doorbrengen in Valencia. Was leuk omdat ik toen ook Las Fallas heb mee kunnen ervaren. Het was zeker geen rozengeur en manenschijn want met die prijs moest je wel een nighstop in FCO bijnemen. In plaats van een duur hotel te boeken in FCO gaf ik de voorkeur aan een bankje in de transitzone van FCO.
    Bijkomend vlieg ik héél graag met SV en doe ik lucratieve runs met hun zoals de iets recentere CAI-JED-BKK-JED-AMS-JED-RUH voor €500. Als het maar goedkoper is, veel mijlen geeft, te gek voor woorden is (en liefst ook functioneel), dan ben ik bij de partij :).
    (voorbeeld: https://insideflyer.nl/forums/threads/cai-jed-icn-jed-ruh-icn-jed-cai-€800-sv.4068/)


    Dankjewel, ik ben heel benieuwd hoe het volgende week uitdraait ;).
     
    lloydje33, Ruut, TimH en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  15. Tommy

    Tommy Blue Tier

    Berichten:
    222
    Leuk Bevonden:
    598
    Trofeepunten:
    123
    Op de KLM open werd verteld dat je vanaf 1 juli Airmiles (die van de Albert Heijn enzo) kon inruilen voor flying blue miles en andersom.

    Iemand daar al iets van gezien?
     
  16. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.214
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Da
    Waar werd dat verteld? Ik was daar ook maar heb het niet meegekregen. Wel interessant. Ik ben wel benieuwd naar de wisselkoers. Het zal niet 1 op 1 zijn denk ik.
     
  17. JdV030

    JdV030 Blue Tier

    Berichten:
    404
    Leuk Bevonden:
    493
    Trofeepunten:
    63
    Zou mooi zijn. Ik heb nog 75k airmiles waar ik niks mee doe. Dat gaan dan mooi fb's worden.
     
  18. FlyingBlob

    FlyingBlob Blue Tier

    Berichten:
    350
    Leuk Bevonden:
    583
    Trofeepunten:
    123
    Zojuist weer een nieuwe update van de Air France / KLM iOS app! Versie 13.9 heeft nu kaarten van zowel AMS als CDG ingebouwd, echt ontzettend handig en actueel! Zo zag ik op de kaart van CDG de incheckbalie van Aeroflot staan.
     
    lloydje33, michiel1, Bjorn en 2 anderen vinden dit leuk.
  19. OllieD

    OllieD Newbie

    Berichten:
    61
    Leuk Bevonden:
    42
    Trofeepunten:
    18
  20. Bjorn

    Bjorn Silver Member

    Berichten:
    532
    Leuk Bevonden:
    712
    Trofeepunten:
    123
    Matig aanbod met Promo Rewards deze maand. Overigens wel veel BC
    Screenshot 2023-07-03 at 15.46.29.png
     
    Laatst bewerkt: 3 jul 2023

Deel Deze Pagina