Business Class passagiers veroorzaken dan dagelijks veel zieke werknemers, want die mogen koffers tot 32 KG meenemen (bij bijvoorbeeld golf carriers)
Een connectie van 50 minuten is kort, zeker omdat je paspoortcontrole hebt, maar niet onmogelijk. Als het druk is bij de paspoortcontrole, en dat is rond 09.00 en 16.00 uur het geval als je de vlucht hebt rond 8.15 of 15.05 op Brussel dan kan het zo 20-30 minuten duren. Waar je je meer zorgen over moet maken is de afhandeling op Brussel Airport, de turnaroundtijd van de Embraer is kort, en als deze helemaal vol is, moet er veel bagage uit en veel bagage in, dat kan vertragingen veroorzaken, als je dan ook nog eens in Amsterdam op de Polderbaan moet landen inclusief taxitijd dan kan deze vertraging niet ingelopen worden, als je echter in de happy flow zit dan zit je 15 minuten na officieel vertrek in de lucht, vlieg je 20-23 minuten, land je op de Kaagbaan en sta je 2 minuiten later aan de B gate en heb je 15 minuten extra overstaptijd.
Na weer een hoop ellende met de KLM app op Android zoals oude fictieve boekingen die niet meer weg gingen en synchroniseren deed die niet meer heb ik de app maar weer opnieuw geinstalleerd. Wel even voor die tijd al mijn oude boekingsnummers opgeschreven zodat ik die weer kan toevoegen. Echter nu lukt het dus niet deze toe te voegen.. hij geeft een foutmelding dat het boekingsnummer of naam van de reiziger niet klopt. Wat bij beide niet het geval is. Anyone hetzelfde probleem wel is ervaren? Het is trouwens wel om hopeloos van te worden hoor.. een bedrijf als KLM die de app maar niet onder controle krijgt.
Dit zijn de nieuwste World Business Class stoelen van KLM - InsideFlyer Fijn is dat. Keiharde stoelen, krap en storingsgevoelig. Met het voordeel dat er nu een deurtje zit. Ik heb 2 vluchten staan met deze retro-fit. Ik had er zin in, maar had beter moeten weten. Toch eens kijken of er andere routes te vinden zijn.
Ik zit sinds 1990 zakelijk tussen de vleugels en heb aardig wat nieuwe stoelen meegemaakt. comfort neemt elke keer af,dunner, harder smaller kortere armleuningen.Altijd slechter dan de vorige versie. Voor de airline elke keer beter want minder gewicht en onderhoud schoonmaak etc, scheelt centjes! Ik denk met weemoed terug aan de BC stoelen KLM 737 uit de jaren negentig, klassiek muziekje op de achtergrond trolly met rinkelende wijn en cognacflessen binnen handbereik jaja those were the days!
In het kader van korte overstap op Schiphol: Heb binnenkort een aankomst vanuit Parijs om 19.55 en dan om 20.35 door naar Krakau. 40 min overstaptijd. Vandaag vertrok de KRK vlucht vanaf C23 (bus). Zit op rij 1 vanuit CDG dus uitstappen gaat snel maar vraag mij wel af of dat überhaupt haalbaar is..?
Ik zou kijken of er andere airlines die wel een fijn hard product in de bc bieden op de route vliegen
Als je geen vertraging hebt dan red je het, als het bus boarding is dan sluit men 10 min vtv de gate. Maar men kan ook zien of er nog passagiers op vertraagde vluchten zitten en aangezien dit de laatste vlucht van de dag is zie je als er veel vluchten vertraagd zijn vaak ook veel operationele vertragingen opeens worden weergegeven.
Ik deed ruim een week geleden de KRK run. Beide keren vertraagd aangekomen op AMS. Mijn overstaptijd was beide keren 45 min. Moest van C naar B gates, busgate cityhopper. Net gehaald, als laatste de bus in. Leuke trip, gedaan met een maat van me.
Lange tijd terug toen AZ nog Alitalia was, kon je voor €185 (230€ met 20% periodieke korting) heen en terug vliegen van BRU-FCO-VLC. Ik ben toen 3 maand lang bijna elk weekend gaan doorbrengen in Valencia. Was leuk omdat ik toen ook Las Fallas heb mee kunnen ervaren. Het was zeker geen rozengeur en manenschijn want met die prijs moest je wel een nighstop in FCO bijnemen. In plaats van een duur hotel te boeken in FCO gaf ik de voorkeur aan een bankje in de transitzone van FCO. Bijkomend vlieg ik héél graag met SV en doe ik lucratieve runs met hun zoals de iets recentere CAI-JED-BKK-JED-AMS-JED-RUH voor €500. Als het maar goedkoper is, veel mijlen geeft, te gek voor woorden is (en liefst ook functioneel), dan ben ik bij de partij . (voorbeeld: https://insideflyer.nl/forums/threads/cai-jed-icn-jed-ruh-icn-jed-cai-€800-sv.4068/) Dankjewel, ik ben heel benieuwd hoe het volgende week uitdraait .
Op de KLM open werd verteld dat je vanaf 1 juli Airmiles (die van de Albert Heijn enzo) kon inruilen voor flying blue miles en andersom. Iemand daar al iets van gezien?
Da Waar werd dat verteld? Ik was daar ook maar heb het niet meegekregen. Wel interessant. Ik ben wel benieuwd naar de wisselkoers. Het zal niet 1 op 1 zijn denk ik.
Zojuist weer een nieuwe update van de Air France / KLM iOS app! Versie 13.9 heeft nu kaarten van zowel AMS als CDG ingebouwd, echt ontzettend handig en actueel! Zo zag ik op de kaart van CDG de incheckbalie van Aeroflot staan.
https://insideflyer.nl/drive-inchecken-deze-zomer-weer-beschikbaar-op-schiphol-p3/ Iemand dit vorig jaar gebruikt? En misschien een idee of ze daar ook een priority rij hebben? Of dan toch gewoon handiger om koffer mee te nemen naar de terminal.