Ik zie de eis van het paspoort er niet meer bij staan. Als je je aanmeld krijg je meteen 1.000 punten. Mocht je nog geen (hoge) status hebben bij FB en voor 30 september vliegen, dan is er een special offer om status te behalen.
Werkt een status match twee kanten op? Dus als ik Asante Gold behaal omdat ik vaak met Kenya Airways vlieg dat ik dan ook automatisch FB Gold word?
Nee zo werkt het niet, je hebt dan Asante gold =ST elite+ en ontvangt dan de voordelen welke bij dat niveau horen als je met ST vliegt. De benefits zijn op het niveau van FB Gold maar je bent lid en spaart bij Kenya.
Ik vraag me af of KQ nog steeds gratis ruimere stoelen aanbiedt voor FB Platinum, en if dat dan ook twee kanten op gaat. Heb het nog niet kunnen vinden.
Doet KLM eigenlijk aan combineren van gewicht bij koffers? Vlieg morgen met z'n tweeën maar nemen één koffer mee die waarschijnlijk net over de 23 kilo is.
Een vraagje: als ik een Kenia airline goldcard heb en vlieg met klm (dus mijn Flying Blue nummer ingevuld), krijg ik dan toch lounge toegang in Amsterdam? Of moet ik dan mijn Kenia gold number invullen?
Moet geen probleem zijn. Voorheen wel gedaan met een Alitalia kaart, terwijl de miles naar FB gingen.
Ik zie er wel een aantal. Bedoel je met “Reward Tool” gewoon de boekings engine op de klm website en app, en dan kiezen voor “boek met miles”? Het is wat jammer dat je bij Delta zelf iedere vlucht met Miles kan betalen, en dat de Reward boeking bij KLM slechts een paar vluchten laat zien.
Met enige vorm van status heb ik nog nooit een agent op AMS moeilijk zien doen, dus dat moet wel goed komen!
Wist niet goed waar posten, maar graag advies van jullie KLM veteranen . Hoewel ik FB Gold ben vlieg ik zogoed als nooit met AF/KL en ben ook wonende te België dus AMS is bijna ongekend terrein voor mij. Enkele maanden terug had ik een leuk ticket gevonden tijdens het hoogseizoen en deze geboekt. Het betreft BRU-AMS-BHD // DUB-AMS-ZYR voor €180. Leek een topidee, maar met een connection time van 50 minuten in AMS. Rekening houdend met het hoogseizoen (mid-juli), zou dit geen realistische overstap zijn mocht deze in BRU. Echter, hoe is de situatie in AMS? Is het daar een beetje onder controle of denken jullie dat de kans groot is dat ik de aansluiting zal missen?
Oei, dat is best kort. Je moet dan ook door de paspoortcontrole van Schengen naar niet-Schengen. Gelukkig is daar wel een short-connection lane. Als je de vroege middagvlucht mist, dan kan je volgens mij nog wel op de late middagvlucht. Succes er mee!
Had vanmorgen expres een balie uitgekozen waar iemand werd ingewerkt omdat ik wel benieuwd was wat er zou gebeuren (en ik evt extra kilo's naar m'n rugtas kon overhevelen) Koffer was te zwaar en de dame achter de balie kon ticket niet afdrukken hierdoor. De andere nam het over en zei: "dan vullen we gewoon 23kg in in het systeem en je kan het bonnetje zo afdrukken meid".
... en zo gaat er weer iemand langdurig de ziektewet in met een hernia omdat hij een te zware koffer moest verplaatsen zonder dat er een label "heavy' op zit. Gefeliciteerd hoor.
Ik ging laatst naar Canada, en toen werd er bij mijn 20kg wegende backpack een label ‘heavy’ aan gedaan. Weet niet of dat standaard is.