Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

1. Sandor

Sandor Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.223
    Trofeepunten:
    428
    Was in de ochtend, maar zie dat het je al gelukt is.

2. MoonJ

MoonJ Silver Member

Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    143
    Oeii wat is dit en hoe werkt dit precies? Ik heb 250 XP, a.s. zaterdag 255. Met zo'n pas zou ik dus uitkomen op 295 maar dan koop ik gewoon even wat SAF en ben ik eindelijk platinum...

lloydje33 vindt dit leuk.
  3. lloydje33

lloydje33 Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.474
    Trofeepunten:
    583
    Hier leggen ze uit hoe het werkt en hier kun je er een kopen. Soms zijn er acties dat de pas goedkoper is.

4. MoonJ

MoonJ Silver Member

Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    143
    Dank! Weet je toevallig hoe het werkt met Bluebiz? Mijn werkgever waarvoor ik veel vlieg is lid van Bluebiz en dus bijna elke vlucht credit ik op het Bluebiz account van m'n werk. Kan ik de pas kopen met de bluebiz company korting maar dan wel dat ik prive de XP krijg? Of hoe werkt dat?

lloydje33 vindt dit leuk.
  5. lloydje33

lloydje33 Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.474
    Trofeepunten:
    583
    Ja dat is mogelijk. Heb ik zelf ook gedaan, je moet bij het afrekenen dan ergens het Bluebiz nummer invullen en de korting wordt automatisch verrekend. Er gebeurd verder niets met het Bluebiz account. De XP zijn na ongeveer 7 dagen na activatie van de kaart zichtbaar in je account

LordH en MoonJ vinden dit leuk.
  6. JdV030

JdV030 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    510
    Trofeepunten:
    123
    MoonJ en lloydje33 vinden dit leuk.
  7. MoonJ

MoonJ Silver Member

Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    143
    Oei, mijn kwalificatie periode eindigt 30 November... Enig idee of met FB af te spreken is dat stel het wordt 1-2 dagen na 30 November bijgeschreven, het nog meetelt voor dit kwalificatie jaar?

8. lloydje33

lloydje33 Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.474
    Trofeepunten:
    583
    Ik heb nog even gekeken in mijn eigen account en het wordt als datum vermeld de dag dat de pas ingaat. Ondanks dat het pas na 7 dagen zichtbaar is staat er de datum van activatie. Dus als je hem een dezer dagen koopt is het geen probleem. upload_2022-11-23_14-3-26.png

Sandor en MoonJ vinden dit leuk.
  9. TheFlyingMarco

TheFlyingMarco Newbie

Leuk Bevonden:
    55
    Trofeepunten:
    18
    Laatste tijd vaak regelmatig vluchten geboekt waar de Embraer E2 was ingepland.
    Al meerdere keren met een andere kist of de "oude" Embraer gevlogen met vertraging..reden technische problemen.

Is het nu puur toeval of zijn er problemen met de E2's ?

10. pw1979

pw1979 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    533
    Trofeepunten:
    123
    Kleine shout-out naar KLM: Voor Mei met 4 personen retour in Business naar de US West-coast voor 600.000 miles. Prima

SanderDekker en lloydje33 vinden dit leuk.
  11. westi

westi Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.228
    Trofeepunten:
    223
    Ik zat te kijken naar LaP vluchten via CDG naar JFK volgend jaar oktober. In de tabel van de hele maand zag ik verschillende keren vanaf 110.000 miles, dus ik dacht fijn.
    Als je dan een datum kiest komt er helaas 440.000 miles te staan. Jammer,nog even doorsparen.

Ik snap niet dat ze die tabel dan niet aanpassen, want wat daar wordt gemeld klopt helemaal niet.

12. Daan3

Daan3 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.720
    Trofeepunten:
    523
    Bedoel je retour? Ik zie nl 220k waarbij het bijzonder is dat sommige J vluchten meer miles kosten :confused:

13. westi

westi Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.228
    Trofeepunten:
    223
    Ja sorry, een retourtje. Ook nog geprobeerd BC heen en LaP retour, maar dat kan blijkbaar niet. Zodra BC heen is geselecteerd kan je niet meer LaP retour kiezen.

14. pw1979

pw1979 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    533
    Trofeepunten:
    123
    La Première is top hoor. Maar uiteindelijk zit ik liever rechtsreeks in Business, dan met een omweg en extra uren La Première, zeker aangezien je meestal dubbele punten kwijt bent.

Op echt lange vluchten kan ik me een omweg wel voorstellen, maar JFK rechtsreeks in 7 of via Cdg in 11, ik had het wel geweten :)

15. westi

westi Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.228
    Trofeepunten:
    223
    Maakt voor mij niet uit of ik via AMS moet vliegen of via CDG. Oké, kan nog rechtstreeks met LOT.

16. Daan3

Daan3 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.720
    Trofeepunten:
    523
    Maar je kan toch 2 enkele reizen boeken met awards? Is soms nog voordeliger ook

17. westi

westi Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.228
    Trofeepunten:
    223
    Niet aan gedacht. :oops:
    Bedankt voor de tip.

Daan3 vindt dit leuk.
  18. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.068
    Trofeepunten:
    223
    Ik wilde een keer heen EC en terug WBC, lukte ook niet en werd telefonisch voor me geregeld.

19. MVA20

MVA20 Silver Member

Leuk Bevonden:
    974
    Trofeepunten:
    123
    Heeft iemand een idee wat een upgrade ongeveer kost, van Premium comfort naar Business bij KLM?

AMS-NYC kost 60K miles van de goedkoopste Y-bucket naar J, ik ben benieuwd wat het kost van de goedkoopste Premium Comfort naar J.

SanderDekker vindt dit leuk.
  20. pw1979

pw1979 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    533
    Trofeepunten:
    123
    Het is iets anders geworden. Ik ben nu ipv LAX in business naar SFO in de nieuwe Premium Comfort gegaan. Dat kwam qua route beter uit. Terug alsnog in Business vanuit Vegas.

4 personen nu 420.000 miles. Lekker hoor

MoonJ, michiel1, Daan3 en 2 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina