Gelijk mijn geluk maar eens beproefd vandaag voor wat betreft de stopover. En inderdaad, werkt prima. De agent moest wel even inlezen. Eerste deel van de reis in januari geboekt, tweede deel in september. Is een LaP ticket, zodoende toch ongeveer 235/K "bespaard". Kosten voor het telefonisch boeken werden trouwens kwijtgescholden omdat het online niet kan. Vraag me wel af hoe lang dit goed blijft gaan. Kan waarschijnlijk niet de bedoeling zijn dat twee LaP vluchten goedkoper zijn dan één rechtstreekse vlucht.
Vinden jullie het overigens niet lastig op de KLM site dat je eerst het hele boekingsproces door moet voordat je de stoelindeling kan zien? KLM had een tijdje geleden een soort ''proef'' waarbij je tijdens het selecteren van de vlucht al kan zien welke stoelen er nog beschikbaar zijn in iedere klasse. Voorheen had KLM dat ook maar toen is de site geüpdatet.. jammer! En weet iemand de reden waarom je soms op bepaalde vluchten/data geen BC stoel kan kiezen? dit terwijl er nog meerdere stoelen beschikbaar zijn? (gecontroleerd door meerdere personen op te geven) Bij de service afdeling van KLM krijg ik niet echt een concreet antwoord.
Ja dat vind ik ook irritant. Meestal wil ik stoel 10A hebben in de 777 van KLM. Dan doe ik regelmatig eerst een aantal enkele reis dummy boekingen om te zien op welke dag mijn favoriete stoel beschikbaar is...
Dat is al een tijdje zo bij vluchten waarbij in de betreffende cabine (ik geloof maar weet het percentage niet zeker) 70% van de stoelen al gelecteerd is. Is hier al eens eerder aan bod gekomen. Op expertflyer zie je de stoelindeling van die cabine dan ook niet.
Iemand tips? Ik probeer een La Premiere ticket te boeken, en er is plek voor twee. Echter, de trip kent slechts 65 minuten overstaptijd en dat vind ik wat kort om van de lounge te genieten. Nu zoek ik naar een mogelijkheid om een vlucht eerder van AMS naar CDG te gaan. Bellen met de Platinum lijn leverde niets op, want zij zien uberhaupt geen award space... Ze kwamen niet verder dan dat ik Air France zou moeten bellen, maar het telefoonnummer dat ik kreeg, is niet juist. Heeft iemand hier wel eens zoiets geprobeerd te organiseren? Is dat gelukt en hoe?
Zaterdag gebeld met Flying Blue voor La Première award space. Je kunt ook alvast de boeking afronden tot de betaling, dan kunnen ze het er wat gemakkelijker bij halen omdat de trip dan al een PNR heeft.
Het bewerkelijke vond ik nog meevallen, 1x gegevens invullen en die worden dan onthouden als je andere dagen selecteerd. Maar expertflyer is natuurlijk ook een optie.
ik heb nog nooit gehoord van ExpertFlyer eerlijk gezegd, ook al vlieg ik regelmatig. Ik ga me er eens in verdiepen.
Helaasch... kennelijk kunnen ze niets veranderen aan die itineraries. Knap onaantrekkelijk om zo'n sloot miles neer te tellen en dan niet van de lounge te kunnen genieten. HUCA?
Ja zou het nog een keer proberen. Heb zaterdag lang gebeld met een medewerker om een LaP ticket in elkaar te knutselen. Dat waren twee longhaul segmenten op één ticket met enige tijd er tussen. Kan volgens de nieuwe stopover regels. Wat je zou kunnen doen is opnieuw bellen en laten zoeken naar een ruimere aansluiting. Is deze er niet dan kun je ook verzoeken de vlucht van AMS naar CDG een dag eerder te laten plaatsvinden. Waar je wel rekening mee moet houden is dat je geen VIP Centre krijgt op Schiphol als je LaP vlucht niet op dezelfde dag is. Dat zou m.i. wel een beetje zonde zijn....
Dank voor de aanmoediging; ik ga het nogmaals proberen. Dag ertussen gaat niet werken, want mijn vrouw kan niet eerder weg (en zou hier sowieso geen zin in gehad hebben)
Door een artikel op de homepage kwam ik er achter dat de nieuwe rewards map op de website van Flying Blue weer online staat. Deze was rond de zomer ook een paar dagen online en werd vrij snel weer offline gehaald. https://rewardsmap.flyingblue.com/nl/
Met vanafprijzen die onboekbaar zijn Als ze deze nou eens zouden maken met live prijzen voor je gewenste data zoals Google Flights...
Vanmiddag in mijn mail: "Onze samenwerking met ALL - Accor Live Limitless wordt nu nog voordeliger voor u, want uw Reward-punten zijn nu hetzelfde aantal Miles waard. Dus als u 2.000 Reward-punten omzet in Miles, ontvangt u niet 1.000 maar 2.000 Miles! En er is meer: tot 15 december 2022 geniet u van een extra bonus van 15%* – u ontvangt dus voor elke 2.000 omgezette Reward-punten 2.300 Miles!" €40 voor 2300 FB miles. Mocht je Miles missen voor een reward ticket en je hebt punten bij ALL staan, sla je slag!
Ach, in ieder geval gisteren voor 136k fb weer een bc ticket naar de westkust USA kunnen boeken voor september 2023. Dus het is niet allemaal ellende bij fb gelukkig.