Afgelopen nacht met KLM's Premium Comfort van JFK naar AMS gevlogen.
Het beviel me prima; de cabine werd door 2 flight attendants bediend, die ook alleen maar bezig waren in de kleine cabine van de premium. Ik kreeg dus zeer veel aandacht, refills, praatjes enzo. Was een erg gezellige vlucht zo, met volgens mij wel 4 koffie refills en hoop andere drankjes. De senior purser liet zich ook vaak zien in de cabine en kwam vragen hoe alles beviel.
Het tafeltje had een lamme scharnier (nu al???) en de senior purser zei dat het absoluut niet de bedoeling was dat het nu al in zo'n toestand verkeerde. Met zakjes cup-a-soup en servetten probeerde ze de scharnier te stutten, zodat het tafeltje niet naar beneden zakte tot op mijn knie (drankjes en borden gleden er anders vanaf).
Ook zat het raam onder de vieze vlekken en daar kwam ze met diverse doekjes voor terug en zat ze het zelf schoon te boenen. 10x excuses gekregen. Verder top service dus.
Het eten:
Bekijk bijlage 7091
Bekijk bijlage 7092
Op de heenweg met Delta gevlogen, de stoel was naar mijn idee exact dezelfde soort, (dezelfde als in Delta domestic first) maar KLM had een extra leeslampje. Bij Delta krijg je het drinken uit een plastic wegwerp cupje en ruimen ze af met een vuilniszak in de hand waar alles in verwijnt. Bij KLM gaat het wat eleganter met een dienblad zoals in de business class. Bij Delta daarentegen een linnen servet over je tafeltje, bij KLM niet.
Al met al voelt KLM meer premium aan dan Delta.
Klik om te vergroten...