Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

1. MichaelNight

MichaelNight Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Als het lukt hoor ik het graag.. De laatste keer zaten 2 mensen achter mij luidkeels te praten. Heel irritant. Compensatie is op zijn plaats;)

Laatst bewerkt: 20 nov 2022
    MoonJ, Ambtenaruh en Ruut vinden dit leuk.
  2. Tim82

Tim82 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Ik zou zeggen pas als je er zelf wat aan gedaan hebt? Bv als je meermaals hebt aangegeven bij de crew en er niks mee werd gedaan?

MoonJ vindt dit leuk.
  3. DuckDuck

DuckDuck Blue Tier

Leuk Bevonden:
    286
    Trofeepunten:
    63
    Compensatie waarvoor precies? Dat had je dan aan die mensen met die baby moeten vragen.

Sandor en MoonJ vinden dit leuk.
  4. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.068
    Trofeepunten:
    223
    Ik doe zaken met KLM, niet met de ouders van het krijsende kreng.

ppt vindt dit leuk.
  5. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.068
    Trofeepunten:
    223
    Crew werd er zelf ook moedeloos van.

Kijk ik begrijp best wel dat een baby bij luchtdrukverschillen pijn in de oren kan krijgen.
    Maar deze krijste uit gewoonte en de ouders hadden er geen enkele invloed op.

Crew gevraagd naar een oplossing maar het was een volle vlucht. Ergens achterin in economy waren er nog 3 middenstoelen vrij en dat is geen oplossing.

Dit probleem komt natuurlijk vaker voor en ik vroeg me gewoon af of iemand hiervoor wel eens compensatie heeft gekregen. That's all.

ppt en noppie vinden dit leuk.
  6. Tim82

Tim82 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Ja vervelend! Ik heb alleen ervaring met een ouwe man naast me in WBC waar een kwartier lang te vergeefs een soort wekker bij af bleef gaan. Daar werd discreet wel wat aan gedaan :cool:

ppt en Ruut vinden dit leuk.
  7. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.068
    Trofeepunten:
    223
    Van AUA naar BON zat er een zure oude man naast me met een vreselijke lichaamsgeur. Zat ook continue aan z'n geplooide huid te krabben zodat ik elke keer m'n hand op m'n glas deed. Tegen de schilfers.

Zat op het punt te zeggen dat ie in lounge 52 ook had kunnen douchen. Gelukkig stapte ie op BON uit..

ppt, Tim82 en Menno vinden dit leuk.
  8. arjen05

arjen05 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.399
    Trofeepunten:
    508
    @Ruut hinderlijk: absoluut. Schadevergoeding voor een huilende baby.. nee. Het is geen privé-jet waar je kunt bepalen wie er naast je zit. Er zijn enkele rijen waar je extra risico loopt op babies, zoals rij 1 in business en de bulkheads in economy.

KLM promoot en stimuleert het vliegen met babies actief door een zeer ruime bagagevrijstelling gratis aan te bieden, reiswiegen gratis aan te bieden en 90% korting op tickets aan te bieden voor kinderen onder de 2 jaar. Van dat beleid kun je iets vinden, maar dat is wel heel duidelijk. Andere airlines zijn terughoudender met kinderen; als ik het uit mijn hoofd goed zeg kun je bij ANA kiezen, dan weet je vooraf waar de babies zitten en kun je een andere stoel kiezen.

Helaas heb je qua directe / 1 tussenlanding vluchten op AMS-AUA geen alternatief: aan boord bij TUI zitten nog veel meer kinderen.

Dan1, ppt, ErwinLansing en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  9. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.068
    Trofeepunten:
    223
    Nee, en dat begrijp ik ook wel en ik hoef geen schadevergoeding.

Maar goed, ik wijd er wel een mailtje aan met de vraag of ze voor m'n vlucht naar AUA in januari in economy comfort misschien coulance willen bieden na deze vervelende ervaring ervaring.

Niet geschoten is altijd mis.

10. arjen05

arjen05 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.399
    Trofeepunten:
    508
    Houd er ook rekening mee dat AUA/BON/CUR nou typisch bestemmingen zijn met weinig zakelijk verkeer en veel toeristen, met gezinnen. Zeker in de winter. Buiten de schoolvakanties heb je gegarandeerd 30+ jonge kinderen aan boord, per vlucht.
    Je zit het rustigst achterin economy comfort: eerste rij zitten 3 (!) haken voor babybedjes, en de eerste rijen achter economy comfort zijn niet interessant voor mensen met kinderen, want die stoelen zijn relatief duur voor weinig meerwaarde. Daar zitten meer individuele reizigers dan gezinnen, die de toeslag per stoel aan hun broek krijgen.

ppt en MoonJ vinden dit leuk.
  11. LordH

LordH Newbie

Leuk Bevonden:
    93
    Trofeepunten:
    18
    Dat had ik (veel) eerder ook al vernomen, en toch werkte het afgelopen zondag voor mij dus nog wel. En heb ook meegemaakt dat de trap controle er niet was, maar die is er aanmerkelijk vaker dan de lift controle. Voor mij geen probleem omdat ik nagenoeg altijd SkyPriority heb want economy flex ticket, is alleen voor de FlyingBlue Silver members met een goedkoop ticket een "issue". Of kans, dat klinkt beter.

12. Vliegende_Keep

Vliegende_Keep Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.636
    Trofeepunten:
    428
    Zou het wel handig vinden dat KLM dan eerst begint met babies te vullen op rij 6 in de 777, dan heb je dat allemaal bij elkaar op rij 6 en 10.
    Pas daarna kan je dan doorgaan naar rij 1.

Ruut vindt dit leuk.
  13. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.068
    Trofeepunten:
    223
    Yep, I know.
    Vlieg AUA minimaal 2x per jaar;)

14. Sandor

Sandor Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.223
    Trofeepunten:
    428
    Het was op deze manier inderdaad appeltje-eitje. Bij de tweede keer checken was er de optie om te chatten. Het was binnen een minuut geregeld en was een half uur later zichtbaar op m'n account.

Laatst bewerkt: 21 nov 2022
    Vliegende_Keep vindt dit leuk.
  15. Sandor

Sandor Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.223
    Trofeepunten:
    428
    Een kleine cross-post n.a.v. mijn vraag in een ander topic. Wellicht dat er manieren zijn die geen mileage run zijn.

Helaas heb ik de afgelopen twee jaren door persoonlijke omstandigheden amper gevlogen (dit jaar is de teller op 1 retourvlucht blijven steken). Daardoor dreig ik m'n Platinum status te verliezen. Daar ik verwacht volgend jaar weer meer te gaan vliegen en ik, bij behoud, m'n achtste jaar in zou gaan, vind ik het de moeite waard om te kijken of ik deze alsnog kan behouden. Mede doordat de XP van voorgaande jaren zijn blijven staan heb ik er nog maar 28 nodig. Al het laaghangende fruit, zoals Accor account koppelen en Platinum credit card, zijn hier ook al in verwerkt.

Heeft iemand nog tips om deze 28 XP te overbruggen?

16. JdV030

JdV030 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    510
    Trofeepunten:
    123
    Snel en makkelijk. Je hoeft er je bed niet voor uit. Paar keer klikken en klaar. Koop de Air France pas en ontvang 40XP.

17. Eagle

Eagle Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.310
    Trofeepunten:
    203
    Dan heb je meer geluk dan ik. Probeer al een aantal dagen meerdere keren per dag, maar nog zonder succes. Rond welk tijdstip is het jou gelukt?

18. pw1979

pw1979 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    533
    Trofeepunten:
    123
    Het kan sowieso 20 seconden duren voordat de chat opkomt. En sommige addblockers of apps als Ghostery blokkeren de chat.

Eagle vindt dit leuk.
  19. Eagle

Eagle Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.310
    Trofeepunten:
    203
    De chat komt bij mij nu wel op, dus aan de techniek ligt het niet. Heb nu al een half uur de mededeling 'Een assistent is onderweg' is de chat pop-up staan.

20. Eagle

Eagle Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.310
    Trofeepunten:
    203
    De aanhouder wint!

Alsnog de xp's van de geannuleerde segmenten van vlucht in januari gekregen, inclusief de 50% bonus. Toch weer 46xp's erbij.

SanderDekker, michiel1, lloydje33 en 2 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina