Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

1. Godenzoon14

Godenzoon14 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.351
    Trofeepunten:
    508
    Dit is niet correct, voor UXP dien je alleen een AF/KL nummer te hebben. Dus ook als je DL vliegt met een AF/KL nummer, ontvang je UXP...

MoonJ, coenvh en noppie vinden dit leuk.
  2. ribruijn

ribruijn Blue Tier

Leuk Bevonden:
    52
    Trofeepunten:
    28
    Vraag: wij gaan met 6 personen (vrouwlief en 4 volwassen kinderen) 10 dagen naar Bonaire. Allemaal op reward tickets, dus allemaal mijn platinum status.
    Nu gaat vriend van dochter ook mee, maar ik had niet meer genoeg Miles voor een 7e reward ticket. Dus heen gaat hij mee op Miles (en mijn status) en terug op een betaald ticket. Ik heb echter nog wel genoeg Miles om hem ook te upgraden naar Eco Comfort. Dat kan uiteraard niet online (hij is wel FB maar met 0 Miles). Zou de Platinum service lijn dit kunnen van mijn account, of is dit een gevalletje onmogelijk?

3. RobertFB

RobertFB Silver Member

Leuk Bevonden:
    445
    Trofeepunten:
    63
    Ik zou gewoon even bellen....

4. Ozzietukker

Ozzietukker Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.085
    Trofeepunten:
    358
    Mijn vader upgraden met mijn miles naar economy comfort lukt mij ook altijd. Als het aparte reserveringen zijn moet je ze eerst even aan elkaar laten koppelen en daarna moet het kunnen, want KLM vraagt een X bedrag in € of miles, waar die vandaan komen maakt niet uit, zolang de eigenaar van de miles akkoord is natuurlijk daarom moet jij het aanvragen en kan de vriend het niet zelf doen.

noppie vindt dit leuk.
  5. westi

westi Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.228
    Trofeepunten:
    223
    Online kan bij OLCI wel. Eerst naar manage my booking en met booking code inloggen, voor upgrade kiezen en dan inloggen met jouw account nummer.

rickbeerendonk vindt dit leuk.
  6. coenvh

coenvh Blue Tier

Leuk Bevonden:
    172
    Trofeepunten:
    43
    Dat worden dus een heleboel XP, en iets minder UXP.

Had 4 vluchten naar de VS voor hele lage tarieven in business die zowel met KLM als Delta te combineren / boeken waren.

Die fout maak ik nooit weer, haha.

7. Robinho

Robinho Silver Member

Leuk Bevonden:
    341
    Trofeepunten:
    63
    Iemand al een reward kunnen boeken in de nieuwe Premium Economy?
    Kom ze nog niet tegen voor minder miles dan de BC..

AMS-CPT route kom ik ze sws niet tegen...te populair?

Laatst bewerkt: 13 dec 2022
  8. michiel1

michiel1 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    256
    Trofeepunten:
    63
    Op die route vliegen de triples, en die zijn nog niet aan de beurt voor ombouw.
    Men is nog bezig met de dreamliners.

9. Robinho

Robinho Silver Member

Leuk Bevonden:
    341
    Trofeepunten:
    63
    Ik vind op die route überhaupt geen Premium tickets...wel vreemd..

10. MoonJ

MoonJ Silver Member

Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    143
    Ach, je pakt waarschijnlijk wel een stuk meer miles nu je via DL hebt geboekt. Zie het positief. :)

coenvh vindt dit leuk.
  11. MoonJ

MoonJ Silver Member

Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    143
    Net mijn stoel gewijzigd van 6A naar 3A op een KLC vlucht naar BHX deze zaterdag gezien de Business class verkleind is. Moest €0.03 bij betalen. Nog nooit gehad! Is dit een glitch?

Gezien de grootte van het bedrag maar gewoon gedaan en niet de klantenservice lastig gevallen.:p

michiel1 en ErwinLansing vinden dit leuk.
  12. coenvh

coenvh Blue Tier

Leuk Bevonden:
    172
    Trofeepunten:
    43
    Ik kon laatst niet door in de app omdat ik stoelen had gekozen en moest afrekenen voor 0,00 Euro. Er gebeurt volgensmij een hoop achter de schermen de afgelopen weken.

MoonJ vindt dit leuk.
  13. NLAviation

NLAviation Blue Tier

Leuk Bevonden:
    58
    Trofeepunten:
    28
    Komende week vlieg ik vanaf Brussel via Amsterdam naar Bonaire met KLM.
    Lekker de zon opzoeken. :)

Nu vlieg ik EC. maar ik zie dat er nog een aantal Business class stoelen over zijn.
    Als deze stoelen over blijven worden die vrijwel altijd beschikbaar gesteld tijdens de online check-in?

Ik wil eigenlijk upgraden maar vooraf kost dit ruim 5.000 euro enkele reis.
    Sorry maar dat vind ik wat duur.

Gebeurd het ook nog vaak dat er last-minute annuleringen zijn gezien Business seats heel flexibel zijn?

Ik ben wel benieuwd naar jullie ervaring hierin.

14. ppt

ppt Blue Tier

Leuk Bevonden:
    260
    Trofeepunten:
    63
    Is helaas nauwelijks te voorspellen. Soms komen ze bij olci beschikbaar, soms niet. Bonaire is een populaire bestemming geworden, en de business class zit regelmatig ramvol. Het kan heel goed dat dit niet alleen betalende klanten zijn, maar ook crew of ipb’ers.

15. Didymis

Didymis Blue Tier

Leuk Bevonden:
    193
    Trofeepunten:
    43
    Een kleine zoektocht op ExpertFlyer laat zien dat AMS-BON qua BC over het algemeen ramvol zit. Komende week variërend van geen tot vier stoelen open. Je zal moeten afwachten tot OLCI opent.

PS. Een upgradeprijs van €5000 zegt eigenlijk ook al dat er alleen maar hogere boekingsklassen beschikbaar zijn. Dus (vrij) vol.

16. NLAviation

NLAviation Blue Tier

Leuk Bevonden:
    58
    Trofeepunten:
    28
    Ik weet ook niet precies hoe ze het doen... ik heb tot nu toe een aantal keren de mogelijkheid gehad maar ook niet altijd.
    Sprak laatst wel een KLM'er dat er wel is last minute annuleringen zijn maar toch lijkt me dat persoonlijk weinig voor te komen.

Er zijn nu volgens mij nog maar 2 stoelen vrij.

17. Ozzietukker

Ozzietukker Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.085
    Trofeepunten:
    358
    De indicatie €5000 voor een upgrade geeft al aan dat er nagenoeg geen stoelen open zijn.
    Nu komt het voor dat bij irops er opeens stoelen beschikbaar komen, afgelopen september naar Bangkok verviel 3 uur voor vertrek de Manilla vlucht, toen was er opeens van alles beschikbaar, maar een paar uur eerder was er in alle klassen niets beschikbaar.
    Dus als er een storm is die de andere connecties kunnen de vlucht niet halen heb je een kans, anders is het vrees ik gewoon achterin plaatsnemem.

18. NLAviation

NLAviation Blue Tier

Leuk Bevonden:
    58
    Trofeepunten:
    28
    Nee, dat klopt.

Ik had navraag gedaan en er zijn nog 2 stoelen over. logisch zo het einde van het jaar waarbij de Cariben nogal populair zijn.
    Nouja we wachten het af en ander gewoon EC.
    Blij als straks de premium economy er is dan is er een mooie middenklasse bij.

19. Tim82

Tim82 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    De ervaring bij Amerikaanse maatschappijen leert dat die tarieven ook wel eens richting 2000€ kunnen gaan op gewilde routes.

20. NLAviation

NLAviation Blue Tier

Leuk Bevonden:
    58
    Trofeepunten:
    28

Klopt, ik zie diverse routes waarbij de Premium Economy ook niet echt voordelig is.
    En op de videobeelden die ik gezien heb lijkt de beenruimte niet echt meer te zijn dan EC, maar misschien is dat een aanname.

Deel Deze Pagina