Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

  1. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.356
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Kreeg je het VIP center op Schiphol erbij of had je toegang vanwege je Amex Centurion?
     
  2. Tommy

    Tommy Blue Tier

    Berichten:
    222
    Leuk Bevonden:
    598
    Trofeepunten:
    123
    Die krijg je erbij als je vanaf AMS vertrekt! En expres nog door KLM de overstaptijd naar 6 uur laten aanpassen - dat heb je echt nodig daar :confused:
     
    Eagle, michiel1 en Ruut vinden dit leuk.
  3. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.117
    Leuk Bevonden:
    949
    Trofeepunten:
    143
    Dat is wel gaaf zeg!
    Je had het over een vlucht van 175K miles, welke route was dat als ik vragen mag?
     
  4. Tommy

    Tommy Blue Tier

    Berichten:
    222
    Leuk Bevonden:
    598
    Trofeepunten:
    123
    Amsterdam - Dubai (Wel enkele reis :() Maar terug is altijd minder bijzonder in La Première zeker qua catering. Terug heb ik een betaald ticket in de economy class… :p

    En volgensmij is het alleen te boeken als je minimaal gold bent!
     
    theflyingrobman, Ruut, TimH en 2 anderen vinden dit leuk.
  5. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.577
    Leuk Bevonden:
    2.392
    Trofeepunten:
    583
    Nieuwe Promo-awards zijn er weer, reizen tm 30 nov
    25% off naar SLC,DFW,MEX,DEN en AUS.

    Edit: MEX ook BC in sep en nov voor 39750.

    AUS heeft ook BC promo awards in Nov. Wel elders dan AMS starten voor 39750 upload_2022-6-1_14-17-49.png
     
    Amsterdam, Urbanjazz, FlyingFonz en 7 anderen vinden dit leuk.
  6. pw1979

    pw1979 Blue Tier

    Berichten:
    288
    Leuk Bevonden:
    498
    Trofeepunten:
    63
    Beetje terugkerende rant, maar die promo awards zijn weer niet veel hé. Snap wel dat vluchten vanzelf al voller zitten maar het is wel heel karig.
     
  7. Mark020

    Mark020 Blue Tier

    Berichten:
    380
    Leuk Bevonden:
    409
    Trofeepunten:
    63
    Ik wil via deze weg toch ook even een goed geluid laten horen over de service van KLM. Vandaag ben ik twee keer buitengewoon goed geholpen door KLM/Flying Blue.

    Ik vloog vandaag AMS-CDG-BCN en terug. Zowel op mijn heenreis, als mijn terugreis was er een vlucht uitgevallen. De terugreis was een dag ervoor al 'geannuleerd'. Daar had ik gelukkig wel een latere vlucht voor gevonden. Op de heenreis was het vanmorgen ook goed mis: in een van de motoren zat 'smurrie', waarschijnlijk wild. Allemaal weer het toestel uit, ander toestel van stal, ruim 130 transfer pax, dus ik voorzag al: hierdoor ga ik zeker mijn transfer op CDG missen (had nog 2 uur). De premiumline gebeld, meteen iemand aan de lijn (ik ben nu nog Gold). Er werd meteen geschakeld en gedacht in oplossingen. De verbinding viel weg, belde terug, en de medewerker die ik vervolgens aan de lijn krijg kon meteen verder, omdat de eerste medewerker alles netjes in het systeem had gezet. Samen gekeken naar een andere vlucht. ik had zelf een vlucht gezien van een paar uur later, een directe vlucht. Was geen probleem. "Goh meneer, uw terugvlucht CDG-AMS is ook uitgevallen zie ik, zal ik u daar ook maar meteen op een directe vlucht terugzetten?" Ja hoor, maar ik wil natuurlijk wel mijn XP behouden van de originele vlucht.

    Eenmaal gevlogen, je voelt m al aankomen, geen XP's voor de transfers (dat is bij elkaar voor BC toch 46 XP, niet niks). Geappt via whatsapp, vrij snel reactie (nooit messenger gebruiken, dat kan soms DAGEN duren). Legde uit dat ik XP miste. Werd meteen gezegd: gaan we uitzoeken. Uiteindelijk sloot de medewerker aan de andere kant af met de tekst "Nu missen ze niet meer!" En inderdaad meteen 46 XP bijgeschreven.

    Dat is dus waarom ik frequent flyer ben bij KLM. De KLM medewerkers zullen ongetwijfeld heel veel ellende over zich heen krijgen, ook door de Schiphol perikelen, maar ik ben ze vandaag heel erg dankbaar voor de goede service!
     
    Urbanjazz, FlyBlue, jphorn en 11 anderen vinden dit leuk.
  8. pw1979

    pw1979 Blue Tier

    Berichten:
    288
    Leuk Bevonden:
    498
    Trofeepunten:
    63
    Sprak vandaag iemand op de hockey die bezig is met het opnieuw inrichten van het FB programma. Ik wacht dat ik met 1200xp wel veilig zat richting Plat for live, maar denk dat dat nog wel eens kan gaan tegenvallen. De teugels worden aangetrokken volgend jaar lijkt het. Moest ook wel met alle gratis XP.
     
  9. Mark020

    Mark020 Blue Tier

    Berichten:
    380
    Leuk Bevonden:
    409
    Trofeepunten:
    63
    Oei, dat klinkt niet goed…
     
    MichaelNight vindt dit leuk.
  10. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Dikke middelvinger dus naar degenen die voor omzet zorgden in slechte tijden
     
    Elgertje, Ruut, TimH en 2 anderen vinden dit leuk.
  11. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.213
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Afhankelijk van wat ze van plan zijn jagen ze mij dan volledig weg naar miles&more...ik twijfel nu al...alleen al gezien de on board service van Tarom als de FB lid waar ik eigenlijk veel mee zou moeten reizen...( als ik "logisch" zou reizen)...maar nu al vermijd..
     
    Laatst bewerkt: 4 jun 2022
    Vliegende_Keep vindt dit leuk.
  12. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.577
    Leuk Bevonden:
    2.392
    Trofeepunten:
    583
    Ik hoop niet dat ze op de Amerikaanse toer gaan en ook spend gaan koppelen. Dat is minder voor de segmentvliegers/ goedkope tickets.
     
    Menno vindt dit leuk.
  13. Tommy

    Tommy Blue Tier

    Berichten:
    222
    Leuk Bevonden:
    598
    Trofeepunten:
    123
    Uit betrouwbare bron vernomen dat KLM de samenwerking met Rituals gaat stopzetten. Er komt een ander ook Nederlands merk wat in ieder geval wat luxer is dan Rituals.

    Goed nieuws!
     
  14. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.213
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    En dan ook zo een service als in de AF lounges zoals Clarins met gratis behandelingen?
     
    Carel1 vindt dit leuk.
  15. JdV030

    JdV030 Blue Tier

    Berichten:
    380
    Leuk Bevonden:
    469
    Trofeepunten:
    63
    Zeker. Met Hema producten als ik KLM een beetje kan inschatten
     
    MollyMoon, Menno, Godenzoon14 en 4 anderen vinden dit leuk.
  16. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.213
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Nou dan hoop ik wel op een lekkere Hema rookworst.
     
    MollyMoon, Carel1, westi en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  17. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.850
    Leuk Bevonden:
    3.260
    Trofeepunten:
    508
    Ik verwacht al jaren een verandering in de regels. Ik vond dat KLM veel te star vasthield aan de “10 jaar platinum” versus plat4life honoreren bij 3000XP. Maar dat was puur mijn onderbuikgevoel. Benieuwd wat er gaat gebeuren..
     
  18. Elgertje

    Elgertje Newbie

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    32
    Trofeepunten:
    13
    Ben benieuwd of je enige hints kreeg in welke richting Plat4Life gaat en aan welke voorwaarden er gedacht wordt?
     
  19. pw1979

    pw1979 Blue Tier

    Berichten:
    288
    Leuk Bevonden:
    498
    Trofeepunten:
    63
    Wel hints gekregen ;) Maar ik doe geen enkele voorspelling, dus neem het ook niet op die manier aan.

    De medewerker in kwestie, extern, was zelf Plat4Life met 2000XP to spare, dus wist echt alle inns en outs wel. Het belangrijkste wat hij wel aangaf, is dat de XP's zoals ik die nu had, in de toekomst die waarde niet meer hebben. Maar vooral dat FB klaar is voor een echte overhaul. Ergo: beter voor de echte FF's (Zoals Delta Plats en Diamons) en uitgekleder voor de rest.
     
  20. MollyMoon

    MollyMoon Blue Tier

    Berichten:
    485
    Leuk Bevonden:
    797
    Trofeepunten:
    123
    Dat XP systeem bestaat pas een paar jaar en levert dus teveel elite members op. Anders gezegd : Wij van FB binden te veel vaste klanten aan ons bedrijf. We willen er minder...
    Dat er tijdens covid 100% XP bonussen enz. zijn uitgedeeld lost zichzelf wel op..een flink aantal zal die status na een jaar wel weer verliezen bij hetzelfde reisgedrag..
     

Deel Deze Pagina