Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

1. westi

westi Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.228
    Trofeepunten:
    223
    gewoon notifications uitzetten, dan zie je ze wel in de app, maar krijg je geen piepjes of vibrations

2. MichaelNight

MichaelNight Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    ik bedoel juist dat ik die berichten over stoelwijzigingen niet wil zien in die app zelf ..ik heb gelukkig geen piepjes enzo op mijn mobiel maar wel massaal die meldingen over stoelwijzingen in die KL app. Relevante info over mijn vluchten verdwijnen in die zee van stoelmeldingen...daar is dus blijkbaar niets aan te doen

3. lloydje33

lloydje33 Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.474
    Trofeepunten:
    583
    Amsterdam vindt dit leuk.
  4. DuckDuck

DuckDuck Blue Tier

Leuk Bevonden:
    286
    Trofeepunten:
    63
    Hoe fijn het voor sommigen ook is, uit een business-oogpunt is dat inderdaad niet zo slim.

Ik ben nu en volgend jaar platinum vanwege de bonus XPs. Daarvoor al jaren makkelijk gold. Voor mij heeft platinum geen voordelen. Ik woon vlakbij Schiphol dus meestal ben ik krap een uurtje voor de vlucht op Schiphol en met priority wandel ik meteen door naar de gate. Dat voordeel heb ik ook met gold.
    Als ze echter meer/betere voordelen voor Platinums gaan aanbieden zou ik er misschien moeite voor doen. Denk aan standaard upgrade indien plaatst beschikbaar (helemaal binnen europa, snel het vliegtuig uit) of zo'n upgrade voucher.

5. JosEnrafNonius

JosEnrafNonius Blue Tier

Leuk Bevonden:
    166
    Trofeepunten:
    43
    Wat dacht je van gratis comfort class ? Of stoelen met extra beenruimte?

6. Ozzietukker

Ozzietukker Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.085
    Trofeepunten:
    358
    Dit is voor mij een reden om longhaul, juist ook als het privé is, alleen voor KLM te kiezen, ik kijk niet eens naar andere opties.

En binnen Europa kan je €40-€50 besparen met Lufthansa, klinkt leuk maar geen lounge toegang, gegarandeerd stoel 23b in de a320, en dan een flesje cola bij mijn werkgever declareren kost mij meer.
    Dat gezegd hebbende, eind juli voor €11.99 naar Stansted met Ryanair dan stukje met de bus, dat doe ik dan weer wel, terug gewoon met KLM, want je kunt ook overdrijven.

bedeve vindt dit leuk.
  7. rickbeerendonk

rickbeerendonk Blue Tier

Leuk Bevonden:
    150
    Trofeepunten:
    43
    Maar ik begrijp dat XPs niet onbeperkt houdbaar blijven. Er zijn maatschappijen waar je er maar een beperkt deel kan meenemen naar volgend jaar. Zou voor mij niet zo fijn zijn, want ik heb recent veel mogen vliegen.

8. Mark020

Mark020 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    410
    Trofeepunten:
    63
    Vooralsnog ken ik geen expiratie van XP’s?

9. rickbeerendonk

rickbeerendonk Blue Tier

Leuk Bevonden:
    150
    Trofeepunten:
    43
    Dit...

...klinkt als dat XP's niet onbeperkt kunnen worden meegenomen. Of wel onbeperkt, maar niet met de waarde die ze momenteel vertegenwoordigen (wat op hetzelfde neerkomt).

10. Mark020

Mark020 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    410
    Trofeepunten:
    63
    vooralsnog zijn dat aannames. In 2017 zijn de toenmalige miles ook 'vertaald' naar XP. Dus dat zal nu op een bepaalde manier ook gebeuren. Het lijkt me niet aannemelijk dat ze een heel spaarsysteem gaan aanpassen, omdat er tijdelijk meer XP's zijn gegeven. Het systeem werkte volgens mij toch prima voor corona?

11. MichaelNight

MichaelNight Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Zijn er nu meerdere bronnen waaruit blijkt dat het XP systeem wordt herzien of hebben we alleen die info van iemand die iemand op een golfbaan had gesproken maar verder nogal vaag bleef?

FlyingDutchman87 en FlyingDutch vinden dit leuk.
  12. Mark020

Mark020 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    410
    Trofeepunten:
    63
    Zover ik nu kan lezen, is het tot nu toe bij een golf gesprek gebleven. :)

bedeve, Elgertje en MichaelNight vinden dit leuk.
  13. FlyingDutchman87

FlyingDutchman87 Silver Tier

Leuk Bevonden:
    147
    Trofeepunten:
    268
    Heel eerlijk gezegd heb ik zo m'n twijfels over dit gesprek. Flying Blue zit in Frankrijk en alle beslissingen mbt verandering van het programma worden ook in Frankrijk genomen. Als dit werkelijk in de pipeline zit zouden er op het AF gedeelte van Flyertalk allang geruchten hierover opgedoken zijn.

14. pw1979

pw1979 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    533
    Trofeepunten:
    123
    Het zit 100% in de pijplijn, ik heb ook (buiten de Golf) gesproken met iemand die er daadwerkelijk zelf mee bezig is. Het is een extern bedrijf wat op dit moment de nieuwe strategie mbt Frequent Flyers voor AF/KLM aan het schrijven is.

En nee, ik heb geen insights, anders dan dat er hard aan gewerkt wordt. En waarschijnlijk veel uren geschreven worden :D

Menno en Carel1 vinden dit leuk.
  15. thehyrax

thehyrax Newbie

Leuk Bevonden:
    36
    Trofeepunten:
    18
    Als ze Flying Blue gaan herzien c.q. updaten dan mogen ze wat mij betreft Tarom er uit gooien... jeetje wat een sneue bedoening is dat - zowel de vluchten als de klantenservice.

16. Vliegende_Keep

Vliegende_Keep Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.636
    Trofeepunten:
    428
    Ik zag dat de KLM app is vernieuwd,alleen kon ik in de oude app altijd snel zien hoeveel xp en miles ik ga krijgen voor een vlucht. Dit kan ik niet meer vinden in de nieuwe app, weet iemand waar ik dit kan vinden?

17. Eagle

Eagle Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.309
    Trofeepunten:
    203
    Is dat misschien op een android toestel? Op mijn iphone is de KLM app nog zoals ik gewend was.

18. Vliegende_Keep

Vliegende_Keep Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.636
    Trofeepunten:
    428
    Android inderdaad.
    De KLM app lijkt nu grotendeels op de app van AF.

19. TimH

TimH Blue Tier

Leuk Bevonden:
    383
    Trofeepunten:
    63
    Goede vraag... Ik kan dat in de nieuwe Android versie ook niet terugvinden

20. westi

westi Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.228
    Trofeepunten:
    223
    Ik weet niet of ik een nieuwe versie heb (app store geeft niet aan dat er een update is), maar ik zie miles en XP onder 1 passenger.

Deel Deze Pagina