Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

  1. theflyingrobman

    theflyingrobman Blue Tier

    Berichten:
    309
    Leuk Bevonden:
    583
    Trofeepunten:
    123
    Uffff :eek: ik vond in de huidige setting 300XP per jaar al een lastige, maar met was kunst en vliegwerk wel haalbaar. Hopelijk wordt het niet té lastig gemaakt, reden om nu alsmaar met KLM/AF te vliegen is om uiteindelijk aanspraak te maken op Plat4life, als dit te moeilijk wordt gemaakt....
     
    Elgertje en Menno vinden dit leuk.
  2. pw1979

    pw1979 Blue Tier

    Berichten:
    334
    Leuk Bevonden:
    545
    Trofeepunten:
    123
    Maar het moeilijker maken, opent wel wegen tot meer perks voor degene die het halen. Kijk je naar Delta Platinum, dan zijn de eisen veel zwaarder, laat staan Diamond.

    Daartegenover staan dan wel weer veel meer benefits, zoals upgrade vouchers. Op het moment dat je de eisen aanscherpt, kan je Platinum ook ect waardevol maken. Nu is het een telefoonlijn en EC stoelen.
     
    Menno vindt dit leuk.
  3. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.932
    Leuk Bevonden:
    2.103
    Trofeepunten:
    358
    Een overhaul zit eraan te komen omdat het nu wel heel druk wordt.
    Op zich zou ik het op spend ook wel redden, ik boek gunstig maar zoveel dat het vanzelf een hoge ‘spend’ wordt.

    Al verwacht ik dat er toch iets met segmenten gedaan worden, en ik mag toch hopen dat reeds gespaarde jaren wel meegaan voor plat for life.
     
    Elgertje vindt dit leuk.
  4. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.216
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Tja als ik word gestimuleerd om rechtstreeks te vliegen door nieuw XP beleid zou ik dat via CDG gedoe graag laten vallen. Hoewel ik dan wel weer de echte goede rode wijn en echte champagne ga missen van 2F/E. Alleen Cava en goedkope Z-afrikaantjes..of als ik als Gold als een nog onbelangrijkere reiziger word gezien dan toch maar overstappen de Oostenrijkse wijntjes van OS..
     
  5. Mark020

    Mark020 Blue Tier

    Berichten:
    382
    Leuk Bevonden:
    410
    Trofeepunten:
    63
    Helemaal prima toch als je veel klanten hebt die veel met je vliegen, een bepaalde spend hebben, en vanwege perks bij Google Flights even 'skyteam' aanvinkt. Het zou stom zijn om veel FF weg te jagen door alles veel strenger te maken.
     
  6. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.932
    Leuk Bevonden:
    2.103
    Trofeepunten:
    358
    Maar segmenthunters zijn dan weer niet de klanten die je wilt hebben, althans niet als ze zuiver daarop de status behalen.
    Want die betalen relatief weinig voor de XP en maken wel gebruik van de ‘premium’ seevices.

    Je wilt als luchtvaartmaatschappij zoveel mogelijk verdienen en zo min mogelijk kosten maken, daarbij wil je de echte FF behouden maar de ‘cheap charlies’ dam weer niet.
    Ook ik zal daar last van hebben maar als je 100+ vluchten per jaar maakt dan zou een FF status moeten halen in welke spaarvorm dan ook.
    Maar de xp runner die 5x de run naar krakow doet en voor minder als €2500 de platinum status haalt, is dat wel een ‘premium’ klant?
     
    FlyingDutchman87 vindt dit leuk.
  7. TimH

    TimH Blue Tier

    Berichten:
    295
    Leuk Bevonden:
    383
    Trofeepunten:
    63
    Maar hoe veel last heb je daar nu eigenlijk van? Die groep is niet zo groot en vliegt ook niet zo vaak maar vindt status wel belangrijk. Ik kan mij niet voorstellen dat deze groep de reden is waarom FB het programma zou willen aanpassen.
     
  8. Huib

    Huib Newbie

    Berichten:
    85
    Leuk Bevonden:
    59
    Trofeepunten:
    18
    H
    U heeft een punt. Maar de lounges zitten overvol.
     
    Laatst bewerkt: 6 jun 2022
  9. Huib

    Huib Newbie

    Berichten:
    85
    Leuk Bevonden:
    59
    Trofeepunten:
    18
    Haha. Ik deed tijdje terug CDG-OTP met Tarom omdat de AF vlucht uitviel of zo.
    Bizzclass zat vol met vriendjes van het personeel. "Goh, bijna niemand eet hier, raarrr.." Antwoord: "ik heb geen honger (Nu mi e foame)" haha. Dat is het gevolg van nepotisme, erger dan corruptie. Mensen zitten daar omdat ze de neef, van de zus, van de broer van de oom zijn. En jij zit in een volle, drukke bizzclass.
    En dan zit je voorin, maar dan met de bus... Dus voordeel weg. Daarbij zijn de kaartjes van Tarom duurder dan KLM.
     
  10. FlyingDutch

    FlyingDutch Blue Tier

    Berichten:
    224
    Leuk Bevonden:
    226
    Trofeepunten:
    43
    Precies. Ik ben een van de personen die nu net gold bij elkaar weet te schrapen dmv amex en een maandelijkse Europese vlucht en 1x per jaar een intercontinentale vlucht.

    Voor mij is de perk van de lounge belangrijk omdat ik vaak 3-4 uur van te voren op t vliegveld ben. Voor mijn intercontinentale vluchten kies ik dus automatisch KLM om mijn status te behouden.

    Hoewel ik dus geen 'moneymaker' ben voor KLM maak ik dus wel optimaal gebruik van mijn goldstatus. De vraag is inderdaad hoeveel het waard is voor KLM zeker met in het oog houdende dat de lounges en skypriority lanes steeds voller zijn
     
  11. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.216
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Dat de lounges steeds voller zitten enz. is een gevolg van het feit dat er nu eenmaal in het algemeen steeds meer Pax vliegen waarvan altijd een aantal % FF is. KLM vervoerde 54000 pax per dag in 2019. Wat daarvan in de lounges beland is dus eigenlijk miniem. L25 lijkt altijd "vol" maar dat is hij eigenlijk niet. Hij is veel te klein en nog steeds een stuk kleiner dan hij ooit was. Die hele zijkant naar het buitenraam is nog steeds weg. Ook de cirkelbar is nog steeds niet in gebruik (die champagne gleuf met de draaikrukjes is ook al heel lang leeg). De massa verzamelt zich rondom dat buffet en de drankbar aan een kant.

    Als je als bedrijf wil groeien en veel meer pax wil vervoeren dan zal je daarmee vanzelf ook meer FF-ers genereren. Als je groeit moet je alle faciliteiten ook laten meegroeien en niet je definitie van wat een vaste klant is gaan aanpassen. Zo is L25 vergeleken met 2F op CDG een kabouterlounge.
     
    Laatst bewerkt: 6 jun 2022
    bernard en TimH vinden dit leuk.
  12. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.932
    Leuk Bevonden:
    2.103
    Trofeepunten:
    358
    De KLM schengen lounge is inderdaad kleiner, maar volgens mij komt er eentje bij, als de A pieren ooit af komen…
     
  13. DuckDuck

    DuckDuck Blue Tier

    Berichten:
    326
    Leuk Bevonden:
    299
    Trofeepunten:
    63
    KLM zal gewoon naar de average spend per status tier kijken. Als ze zien dat veel Platinums ver boven de statusgrens (threshold) zitten om status te krijgen kun je die dus omhoog gooien zonder veel verlies. Hetzelfde zal ook gelden voor de andere niveaus.
     
  14. MollyMoon

    MollyMoon Blue Tier

    Berichten:
    485
    Leuk Bevonden:
    797
    Trofeepunten:
    123
    ken je eigenlijk inchecken voor KL/AF in 1A op schiphol en is daar Sky priority?
     
  15. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.932
    Leuk Bevonden:
    2.103
    Trofeepunten:
    358
    Je mag volgens mij altijd naar de sky priority en je kan daar ook naar de security omhoog want ook dan kan je in het Schengen gedeelte komen.
    Bij 1a is trouwens ook een priority rij, maar de keer dat ik daar was zaten ze me schaapachtig aan te kijken…
     
  16. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    982
    Leuk Bevonden:
    1.475
    Trofeepunten:
    303
    Wat is nu eigenlijk de lounge op CPH met KLM? Ik kan het zo niet zo snel vinden.
     
  17. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.639
    Leuk Bevonden:
    2.484
    Trofeepunten:
    583
    Loungefinder van SkyTeam zegt Aviator Carlsberg lounge
     
    Tim82 vindt dit leuk.
  18. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.932
    Leuk Bevonden:
    2.103
    Trofeepunten:
    358
    KLM is zeker naar dit soort zaken aan het kijken. Zoals eerder aangeven als je in de normale situatie voor €2500 platinum kunt worden en met bonus XP zelfs voor €1500 als je echt op het goedkoopst vliegt dan is je spaarprogramma iets te makkelijk.

    Nu is het voor mij makkelijk praten, ofwel op xp welk minimum level ze ook gaan bedenken of op spend, dat lukt wel.
    Platinum Ultimate lukt net niet, hoewel zoals het er nu voor staat ik 49 xp tekort ga komen, dan wil ik nog wel eens kijken in het xp run topic nu het nog kan…
     
    DuckDuck, Ambtenaruh, MichaelNight en 3 anderen vinden dit leuk.
  19. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.216
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Klein maar fijn..helaas op zondag tot 18:00 open en de rest tot 20:00 uur.
    Na de dure biertjes in CPH city..Hier laven aan gratis Deens biertjes..
    upload_2022-6-9_18-23-5.png
     
  20. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.216
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Bij stroomt die KLM app altijd vol met notificaties over stoelwijzigingen (die niet eens kloppen). Iemand daar ook last van en kan je dit niet stoppen?
    upload_2022-6-9_19-3-48.png
     

Deel Deze Pagina