Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

  1. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Wordt echt steeds meer een LCC
     
  2. Nvgfocus

    Nvgfocus Silver Member

    Berichten:
    611
    Leuk Bevonden:
    418
    Trofeepunten:
    63
    Net mail van KLM betreffende status:

    In onzekere tijden zoals nu is het lastiger om te reizen vanwege oorzaken waar u en wij geen invloed op hebben. Wij zijn van mening dat bijzondere omstandigheden vragen om bijzondere maatregelen.

    Om die reden gaan wij tot de volgende acties over:

    Voor alle huidige Silver-, Gold- en Platinum-deelnemers waarvan de kwalificatieperiode in maart, april of mei 2020 eindigt, verlagen we het aantal benodigde XP. Dat betekent dat er nieuwe XP-doelen gelden om uw niveau te behouden:

    • Silver: 75 XP
    • Gold: 135 XP
    • Platinum: 225 XP

    Heeft u deze nieuwe doelen al bereikt? Dan behoudt u uw niveau.

    Het genoemde XP-doel in uw online account blijft ongewijzigd. Aan het einde van uw huidige kwalificatieperiode wordt dit automatisch aangepast.

    Daarnaast willen wij dat u kunt genieten van de Miles die u heeft gespaard – of u nu binnenkort of in de toekomst plannen heeft voor een reis. Daarom voorkomen we dat eventuele Miles komen te vervallen tussen nu en het einde van 2020.
     
    ErwinLansing en Carel1 vinden dit leuk.
  3. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.354
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Net alsof deelnemers waarvan de kwalificatieperiode in een andere maand verloopt die maanden dat er niet gevlogen kan worden niet nodig hebben om zich te herkwalificeren.

    Beetje kromme gedachtengang van KLM.
     
    Daeni en Carel1 vinden dit leuk.
  4. tomhster

    tomhster Newbie Premium Member

    Berichten:
    84
    Leuk Bevonden:
    94
    Trofeepunten:
    18
    Ik neem aan dat de kwalificatievereisten alleen maar lager zullen worden voor de mensen waarvan de termijn in de maanden daarna verloopt. Maar ik vind de oplossing van Virgin (gewoon zes maanden huidige status verlengen) veel klantvriendelijker.
     
    Carel1 vindt dit leuk.
  5. KieWie

    KieWie Blue Tier

    Berichten:
    298
    Leuk Bevonden:
    337
    Trofeepunten:
    63
    Inderdaad. Alsof die het dan maar even snel moeten inhalen voordat hun termijn verloopt...
    Wellicht bedenken ze op termijn dat de (voortdurende) impact voor hen nog groter zal zijn, waardoor ze tot nog lagere vereisten zullen komen.
     
  6. FlyingDutch

    FlyingDutch Blue Tier

    Berichten:
    224
    Leuk Bevonden:
    226
    Trofeepunten:
    43
    Precies. Het is niet alsof ik nu een XP run kan maken
     
  7. jasperR

    jasperR Blue Tier

    Berichten:
    216
    Leuk Bevonden:
    298
    Trofeepunten:
    63
    Dit is vooral fijn voor de mensen die het net niet zouden redden..

    Maar dat zijn gewoon watjes.. 300 xp lukt toch wel in 9-11 maanden?
     
  8. FlyingDutch

    FlyingDutch Blue Tier

    Berichten:
    224
    Leuk Bevonden:
    226
    Trofeepunten:
    43
    Niet als er geen vliegtuigen vliegen :D
     
    MoonJ en lloydje33 vinden dit leuk.
  9. Jack of all trades

    Jack of all trades Blue Tier

    Berichten:
    417
    Leuk Bevonden:
    653
    Trofeepunten:
    123
    Heerlijke kwalificatie discount van 25%. Inmiddels al 132 XP’s behaald dit jaar. Nog 251 XP’s te gaan en heb PFL behaald, voor wat het waard is. Hoever zijn jullie?
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Laatst bewerkt: 31 mrt 2020
  10. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.552
    Leuk Bevonden:
    3.580
    Trofeepunten:
    948
    Ik ben 2 jaar Platinum en heb nu 387 XP, dus het 3e jaar zit wel goed. Nog maar 7 jaar te gaan.
     
    Bosbewoner, arjen05 en Ambtenaruh vinden dit leuk.
  11. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.354
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Hier dezelfde situatie. Herkwalificatie in augustus heb ik met 400+ al binnen. Nog 7 jaar te gaan (vooropgesteld dat het FB programma het overleefd).
     
  12. Daeni

    Daeni Blue Tier

    Berichten:
    314
    Leuk Bevonden:
    756
    Trofeepunten:
    123
    Ik ben Platinum voor 3 jaar nu en heb er nog 1286XP staan. Mijn plan voor 2020 was voor *A gold te gaan en met Skyteam de 1500 XP voor eind December ter bereiken.

    Ik MISS het vliegen!!!
     
  13. jasperR

    jasperR Blue Tier

    Berichten:
    216
    Leuk Bevonden:
    298
    Trofeepunten:
    63
    Jezus wat een getallen.. Ik heb 142xp en een vlucht in Juli. Incl Amex zou ik zonder coulance van KLM net gold kunnen verlengen. Met coulance ben ik er (30-9).

    Staat wel nog 210xp op de planning maar het is maar de vraag of KQ mee gaat met de rebook optie...
     
  14. ErwinLansing

    ErwinLansing Silver Member

    Berichten:
    561
    Leuk Bevonden:
    1.105
    Trofeepunten:
    428
    Ook hier netjes boven de 300, dus plat for 2021 zit wel goed. Toch jammer van de 102 XP die ik misloop voor de conferentie in Mexico, zeker omdat er geen vooruitzicht is om die in te halen. Alle conferenties tot de zomer zijn afgelast, en in het najaar alleen binnen Europa.
     
    Bosbewoner vindt dit leuk.
  15. Ambtenaruh

    Ambtenaruh Silver Member

    Berichten:
    857
    Leuk Bevonden:
    1.718
    Trofeepunten:
    253
    Einde van mijn periode is 31/7/2020. Zonder discount verlies ik mogelijk Platinum (ivm nieuwe onderneming planning gemaakt om in april/mei/juni redelijk veel te vliegen om een buffertje te creeren), mocht het mogelijk zijn om te vliegen voor eind juli dan haal ik het ook wel...... Verder nog 8 jaar te gaan :p *cheer* P4L. Komend jaar genoeg in de planning staan, alleen even kijken hoe dit jaar verloopt...
     
    Bosbewoner en Daeni vinden dit leuk.
  16. Wammes_NL

    Wammes_NL Blue Tier

    Berichten:
    103
    Leuk Bevonden:
    101
    Trofeepunten:
    43
    Jeumig wat een getallen hebben sommigen...:cool: Ik zit op gold (48 XP) op weg naar platinum (hopelijk), met nog 272 XP qua vluchten in de planning tot 31-dec, hopen dat het allemaal doorgaat...:confused:
     
    Bosbewoner en Jack of all trades vinden dit leuk.
  17. Bosbewoner

    Bosbewoner Blue Tier

    Berichten:
    229
    Leuk Bevonden:
    289
    Trofeepunten:
    63
    Lekker, dat doe je goed. Hier 506 xp en mijn jaar verloopt volgende maand. De xp compensatie is trouwens 0% als je meer dan 300xp hebt.
     
  18. Mark_85

    Mark_85 Blue Tier

    Berichten:
    190
    Leuk Bevonden:
    308
    Trofeepunten:
    63
    Hoe lang hebben jullie moeten wachten op de voucher die je kunt aanvragen bij omboeken? Ik ben al bijna twee weken aan het wachten voor een voucher ivm JFK vluchten die niet meer mogelijk zijn.
     
  19. Pictor

    Pictor Blue Tier

    Berichten:
    218
    Leuk Bevonden:
    623
    Trofeepunten:
    123
    Afgelopen maandag vluchten geannuleerd via platinum lijn, vrijdag vouchers in de mailbox.
    (check ook even je spam)
     
  20. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.552
    Leuk Bevonden:
    3.580
    Trofeepunten:
    948
    Ik heb het onderstaande gepost in het topic Corona cafe:
    "Ik heb op 15 maart gebeld om 2 retourvluchten te annuleren. De voucher van de 1e trip (vertrekdatum 4 april) heb ik 23 maart ontvangen. Voor de 2e trip (vertrekdatum 17 april) heb ik nog geen voucher ontvangen. Ik wacht voorlopig rustig af, want het is natuurlijk extreem druk."

    Wanneer was de vertrekdatum? Volgens @TheFlyingDutchboy worden de vouchers in volgorde van vertrekdatum verstuurd.
     

Deel Deze Pagina