Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

  1. jasperR

    jasperR Blue Tier

    Berichten:
    216
    Leuk Bevonden:
    298
    Trofeepunten:
    63
    Tja, hier maak ik meestal een bedrijfseconomische keuze. Ik skip pakweg 2-5 legs per jaar. Nooit wat van gehoord.
     
  2. petert

    petert Blue Tier

    Berichten:
    132
    Leuk Bevonden:
    96
    Trofeepunten:
    28
    Heeft het er ook niet mee te maken hoe je hiermee omgaat? Een no show levert idd mogelijke vertraging op (en daarmee schade), als jij doorgeeft dat je niet verder kunt vliegen omdat je ziek bent (ofzo), dan zou het een minder groot probleem moeten zijn toch?
     
  3. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.735
    Leuk Bevonden:
    1.973
    Trofeepunten:
    298
    Waar het bij skippen van legs om gaat is dat men er vooral geen patroon in moet kunnen zien.
    Als je een keertje een leg skipped dan kan een luchtvaartmaatschappij niet zoveel omdat een persoon zou kunnen aangeven dat hij ziek was, of gewoon domweg tijd vergeten was, als er dan geen ruimbagage van boord hoeft te worden gehaald is er niet zoveel aan de hand, want dan kan men de gate gewoon op tijd sluiten.

    Doe je dit vaker dan is er een patroon en kan men wat gericht actie ondernemen.
    En als je bagage hebt kunnen ze het direct omdat je het proces verstoord en dus derhalve kosten berekenen voor het terugkrijgen van bagage, let wel, als er geen vertragingen zijn, want als er door vertraging van een voorgaande vlucht een connectie niet is gehaald en ze boeken je op een vlucht 4-8 uur later dan heb je het recht om gratis je bagage te krijgen.

    Persoonlijk doe ik verder niet echt aan legs skippen, al gebied eerlijkheid te zeggen dat op de terugweg met de Thalys naar Antwerpen ik altijd in Rotterdam uitstap.
     
    Thijsk en petert vinden dit leuk.
  4. PennyDreadful

    PennyDreadful Blue Tier

    Berichten:
    77
    Leuk Bevonden:
    106
    Trofeepunten:
    33
    Kan je misschien uitleggen waarom dit een logische stap is? ik heb zelf flink wat aankopen nu "verhuist" van bol naar mediamarkt en otto..
     
  5. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Ik had eerst ergens gelezen dat het een gevolg was van de drukte. Ik vond dat een merkwaardige reden. Later kwam de post van @Johan10 dat het kwam door de crisis. Vandaar mijn antwoord “dat klinkt logisch”.
    Ik vind het ook jammer want ik bestelde ook veel bij Bol.
     
    MichaelNight vindt dit leuk.
  6. FlyingDutch

    FlyingDutch Blue Tier

    Berichten:
    224
    Leuk Bevonden:
    226
    Trofeepunten:
    43
    Precies, op het moment dat je al top drukte hebt ga je geen geld uitgeven om nog meer orders binnen te halen.
     
  7. RobertFB

    RobertFB Silver Member

    Berichten:
    794
    Leuk Bevonden:
    441
    Trofeepunten:
    63
    Inmiddels is ook Accor hotels verdwenen....
     
  8. Arjan69

    Arjan69 Silver Member

    Berichten:
    729
    Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    288
    Zal niet 'vanwege de drukte' zijn..
     
    Sandor en Carel1 vinden dit leuk.
  9. loualex1399

    loualex1399 Blue Tier

    Berichten:
    148
    Leuk Bevonden:
    156
    Trofeepunten:
    43
    Volgende maand hoop ik weer te kunnen vliegen. Ik heb nu 160XP met kwalificeringsperiode tm 30 juni. Met de vluchten die ik neem kom ik uit op 184XP. Aangezien fb mijn XP toch aanvult tot 180 vroeg ik me of iemand weet of het mogelijk is om gebruik te maken van gold voordelen (priority en extra bagage) zonder mijn kaartnummer in te vullen in mijn boeking? Of kan ik mijn kaartnummer verwijderen bij de gate? Zo kan ik de 24 xp toch nog claimen na mijn kwalificeringperiode.
     
  10. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.611
    Leuk Bevonden:
    3.224
    Trofeepunten:
    508
    priority & bagage kun je krijgen door het laten zien van je fysieke kaart, vooraf een voorkeursstoel lukt alleen door je kaartnummer in te voeren...
     
    loualex1399 en MVA20 vinden dit leuk.
  11. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.356
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Grote kans dat ze alsnog je nummer invoeren als je bagage vrijstelling wilt gebruiken. Anders zal het systeem wsl vragen om betaling.

    Daarnaast kan ik me voorstellen dat je in het geval van een retroclaim ze de XP die je kado hebt gehad alsnog corrigeren.
     
    loualex1399 vindt dit leuk.
  12. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.850
    Leuk Bevonden:
    3.259
    Trofeepunten:
    508
    En afhankelijk van de luchthaven ook voor priority, afhankelijk van of toegang tot de priority lane verwerkt is in de barcode van je ticket of handmatig wordt gecheckt. Zeker bij KL is men er zeer happig op om alles wat maar het systeem in kan, er ook in te zetten. Om vervolgens daarna het systeem te laten beoordelen of je aanspraak kunt maken op voordelen, i.p.v. de hersenen van de medewerker die je gold-kaart ziet. Ik heb de indruk dat check-in agents ivm GDPR geen persoonsgegevens (dus je status) kunnen opzoeken op basis van je FB kaart of nummer, maar wel dit nummer kunnen invoegen in een boeking die je hebt met vertrek binnen 30u, zodat het een specifieker doel dient om je gegevens op te vragen.

    Of je constructie met retroclaim überhaupt gaat werken om je extra 20xp te krijgen, is overigens vrij uitvoerig besproken op basis van een vergelijkbare situatie op FlyerTalk, hier.
     
    beuse242 en loualex1399 vinden dit leuk.
  13. Brangeri

    Brangeri Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    370
    Leuk Bevonden:
    247
    Trofeepunten:
    43
    Wanneer denken jullie dat de promo award tickets weer terugkomen?
     
  14. FlyingDutch

    FlyingDutch Blue Tier

    Berichten:
    224
    Leuk Bevonden:
    226
    Trofeepunten:
    43
    Na corona :) Als je een precieze datum daarvan weet zou handig zijn qua plannen
     
  15. Bjorn

    Bjorn Silver Member

    Berichten:
    531
    Leuk Bevonden:
    712
    Trofeepunten:
    123
    Niemand die het weet, maar ik denk rond augustus/september.
     
  16. MVA20

    MVA20 Silver Member

    Berichten:
    796
    Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    123
    Ik hoop het ook. Genoeg 'potentie' voor promo awards lijkt me, gelet op reisverslagen van business class cabines met slechts vier bezette stoelen.
     
  17. Brangeri

    Brangeri Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    370
    Leuk Bevonden:
    247
    Trofeepunten:
    43
    In principe hebben mijn partner en ik voldoende miles bij elkaar gespaard om BC naar onze vakantiebestemming te vliegen deze winter als er een leuke promo is, maar we hebben geen behoefte aan corona BC waar het zo'n beetje het enige verschil is dat je een betere stoel hebt.
     
  18. Brangeri

    Brangeri Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    370
    Leuk Bevonden:
    247
    Trofeepunten:
    43
    Miles and more is weer begonnen met deals, hopelijk volgt FB spoedig.
     
    Carel1 vindt dit leuk.
  19. loualex1399

    loualex1399 Blue Tier

    Berichten:
    148
    Leuk Bevonden:
    156
    Trofeepunten:
    43
    Ik zag net dat de flying blue website corona nieuwspagina eruit ligt. Misschien dat FB met nieuwe aanpassingen komt mbt status extensions?:)
     
    Bjorn, Eagle en Carel1 vinden dit leuk.
  20. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.356
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    sweet dreams ;)
     
    Bjorn, FlyingDutch en Eagle vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina