Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

  1. RobertFB

    RobertFB Silver Member

    Berichten:
    794
    Leuk Bevonden:
    441
    Trofeepunten:
    63
    Even heel iets anders - je kan n uook FB miles inwissellen voor korting bij de KLM Package Deals, waarbij elke mile de ongelooflijke waarde heeft van 0,0036 euro. 27.500 miles voor "maar liefst 100 euro korting" zo staat het op de site

    "Miles besteden
    U kunt uw Miles ook inwisselen voor extra voordeel. Zo ontvangt u voor 27.250 Miles maar liefst €100 korting op uw pakketreis naar meer dan 180 Europese en intercontinentale bestemmingen. Besteed u 54.500 Miles? Dan krijgt u zelfs €200 korting op meer dan 80 intercontinentale bestemmingen."

    Ik zou zeggen: wat een voordeel... NIET
     
    Wammes_NL, Carel1 en lloydje33 vinden dit leuk.
  2. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.577
    Leuk Bevonden:
    2.391
    Trofeepunten:
    583
    Met gratis ING rentepunten zou ik al niet zon reis boeken. Laat staan met FB miles...
     
  3. RobertFB

    RobertFB Silver Member

    Berichten:
    794
    Leuk Bevonden:
    441
    Trofeepunten:
    63
    Ik heb geen idee wat die ING Rentepunten waard zijn, maar 5.000 Punten voor € 50,00 korting lijkt niet slecht
     
  4. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Dit is echt wel een dieptepunt in de waarde van miles. Zelfs bij restaurant Blue krijg je nog meer. Niet veel, maar ca 0,004.
     
    Ambtenaruh en lloydje33 vinden dit leuk.
  5. RobertFB

    RobertFB Silver Member

    Berichten:
    794
    Leuk Bevonden:
    441
    Trofeepunten:
    63
    Ik ben bang dat dit de langzame dood inluidt van de frequent flyer programma's. Ik heb in het verleden vele fantastische redempties gedaan, maar die tijden lijken voorbij.
     
  6. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.356
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Zou dit idd de voorbode zijn van wat de waarde van miles gaat worden in de nabije toekomst? Dan moet ik ze maar even snel gaan uitgeven.
     
  7. RobertFB

    RobertFB Silver Member

    Berichten:
    794
    Leuk Bevonden:
    441
    Trofeepunten:
    63
    Dat lijkt me een goed plan; ik ben daar nu ook mee bezig. Er zijn met een beetje moeite nog wel redelijke prijzen te vinden, maar er zijn er ook die helemaal van de pot zijn gerukt.
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  8. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.577
    Leuk Bevonden:
    2.391
    Trofeepunten:
    583
    In mijn ogen kun je verder toch niet zo heel veel met die punten dus dit is opzich een leuke besteding voor die punten waar je anders niks mee zal doen.
     
    RobertFB vindt dit leuk.
  9. Pictor

    Pictor Blue Tier

    Berichten:
    220
    Leuk Bevonden:
    636
    Trofeepunten:
    123
    Het sparen van miles is veel te breed geworden. Je spaart bijvoorbeeld sneller met de FB AMEX dan met vliegen zelf.
    Miles besteden is eigenlijk alleen interessant op de 50% promo awards.
     
    petert, Ambtenaruh, lloydje33 en 2 anderen vinden dit leuk.
  10. FlyingDutch

    FlyingDutch Blue Tier

    Berichten:
    224
    Leuk Bevonden:
    226
    Trofeepunten:
    43
    Het is natuurlijk een heel makkelijke besparing voor KLM, het minder waard maken van punten. Niemand schreeuwt moord en brand, en uiteindelijk is het een goede kostenbesparing.

    Zelf gebruik ik voornamelijk mijn miles als ik een enkele vlucht nodig heb. Die zijn namelijk in euro's erg duur en in miles gewoon netjes 50% van de retourprijs
     
  11. jasperR

    jasperR Blue Tier

    Berichten:
    216
    Leuk Bevonden:
    298
    Trofeepunten:
    63
    Eens, ik gebruik ze voor upgraden en enkeltjes als mijn vlucht weer eens uit cph oid vertrekt.
     
  12. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.850
    Leuk Bevonden:
    3.259
    Trofeepunten:
    508
    Of je sneller spaart met Amex, hangt af van hoeveel je vliegt vs hoeveel je Amex gebruikt. Als ik 125 euro uitgeef bij KLM, spaar ik 1000 miles via KLM en 250 via Amex, dus sneller via KLM. Maar als dat m’n enige vlucht is in een jaar en ik wel elke maand 1000 euro uitgeef met de Amex, dan spaar je cumulatief meer met de Amex. Maar niet sneller. Als je niet al je uitgaven in euro’s doet, maar wel eens in Londen of de VS komt, betaal je ook nog eens flink voor het sparen van die miles.
     
  13. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.850
    Leuk Bevonden:
    3.259
    Trofeepunten:
    508
    Ja dat is een goede, net als ‘dure’ tickets zoals next day returns of zonder zaterdagavond.
     
  14. Frankb

    Frankb Blue Tier

    Berichten:
    261
    Leuk Bevonden:
    463
    Trofeepunten:
    63
    Ik vind de promo rewards van deze maand tegenvallen jammer genoeg.:(
     
  15. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Inderdaad, lijkt meer op promotie van de domestic business class van AF.
     
  16. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.356
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Op dit moment toch niet echt de behoefte om te vliegen als het niet noodzakelijk is.
     
  17. FlyingDutch

    FlyingDutch Blue Tier

    Berichten:
    224
    Leuk Bevonden:
    226
    Trofeepunten:
    43
    Denk dat we de komende maanden sowieso weinig promoties kunnen verwachten. Alle luchtvaartmatschappijen hebben een flinke knauw gekregen door Corona. Lufthansa wil zelfs 25% van haar vluchten cancellen
     
  18. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.850
    Leuk Bevonden:
    3.259
    Trofeepunten:
    508
    Of juist veel.. er zullen lagere boekingsklasses vrijkomen wanneer mensen annuleren op vluchten die wel gewoon uitgevoerd worden. Ik heb een longhaul economyvlucht staan volgende week en het aantal beschikbare plaatsen in biz was 2 en nu 7. Als dat oploopt, wordt upgraden waarschijnlijk voordeliger, dan wanneer het terugloopt..
     
    Ambtenaruh vindt dit leuk.
  19. cvr

    cvr Blue Tier

    Berichten:
    113
    Leuk Bevonden:
    53
    Trofeepunten:
    28
    Ik meen ooit ergens gelezen te hebben dat je miles kunt gebruiken om Economy Comfort stoelen te kopen. Kan het niet vinden op de KLM website, weet iemand hier of en hoe dat werkt?
     
  20. Ambtenaruh

    Ambtenaruh Silver Member

    Berichten:
    861
    Leuk Bevonden:
    1.729
    Trofeepunten:
    253
    Als je een vlucht geboekt hebt in eco, dan kan je "upgraden" bij je stoelkeuze, zie plaatje. Voorbeeld bijgevoegd van een van m'n vluchten waar je met miles een andere stoel kan kiezen..

    Hoogte miles is afhankelijk van je status, in het plaatje zie je de hoogte qua miles voor m'n reisgenoot (Explorer). Vlucht is JFK - AMS.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    cvr vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina