Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

1. Ozzietukker

Ozzietukker Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.085
    Trofeepunten:
    358
    Hoe zit het eigenlijk als ik een award ticket boek met Al Italia met mijn miles en Al Italia stopt, moet Skyteam dan met een alternatief komen of heb ik dan ook pech?

2. Daan3

Daan3 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.720
    Trofeepunten:
    523
    Annuleren voor 50 euro?

3. Ozzietukker

Ozzietukker Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.085
    Trofeepunten:
    358
    Ja dat zou natuurlijk kunnen, krijg ik de miles terug, maar het probleem zit hem dan vooral in het feit dat je dan een nieuw ticket moet boeken die dan duurder zal zijn als nu.
    Maar garantie en award tickets werkt niet echt heb ik onlangs ervaren....

4. Daan3

Daan3 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.720
    Trofeepunten:
    523
    Ik denk dat daar niets mee gedaan wordt. Je ziet het nu ook bij annuleren ivm Corona, als tarief klasse hoger is mag je wel wijzigen zonder wijzigingsfee maar verschil tarief klasse moet je bijbetalen. Ongetwijfeld zijn er ook meer coulante maatschappijen...

5. dverwiel

dverwiel Newbie

Leuk Bevonden:
    9
    Trofeepunten:
    3
    Het coronavirus betekent voor mij dat ik in de afgelopen weken een aantal trips naar China en Japan niet heb gemaakt. Dit betekent dus ook dat het dit jaar erg lastig zal worden om mijn XP Points, benodigd om mijn platinum level te behouden, te behalen. KLM zegt hier desgevraagd nog geen standpunt over te hebben. Mij lijkt het redelijk dat ze - gelet op de bijzondere omstandigheden - de termijn voor het behalen van je XP points eenmalig verlengen. Of is dat een vreemde gedachte?

Wammes_NL en lloydje33 vinden dit leuk.
  6. lloydje33

lloydje33 Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.474
    Trofeepunten:
    583
    Dit is geen vreemde gedachte. In Azië hebben sommige maatschappijen dit al gedaan. In mijn ogen is het dan ook een kwestie van tijd voordat het hier in Europa ook gebeurt.

7. HaikoW

HaikoW Silver Tier

Leuk Bevonden:
    260
    Trofeepunten:
    288
    Als ik het me goed herinner was het in 2003 dat FB de statussen met een jaar verlengde vanwege de SARS uitbraak.
    Zou me niets verbazen als FB tegen het einde van dit jaar wederom zoiets zullen doen. (resultaten uit het verleden bieden geen garanties voor de toekomst. :))

Wammes_NL, Ambtenaruh, FlyingDutch en 2 anderen vinden dit leuk.
  8. Tommy

Tommy Blue Tier

Leuk Bevonden:
    598
    Trofeepunten:
    123
    Volgensmij is het nieuw dat er bij Europese vluchten nu ook voorselectie stoelen zijn! Ben benieuwd wat die kosten

Bijgevoegde bestanden:

9. Carel1

Carel1 Gold Member

Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    Moderator
    Er loopt ook al een discussie over de voorselectie e.d. in Insideflyer Café. Lijkt mij handig deze samen te voegen bv hier in het topic FB.

Ambtenaruh en lloydje33 vinden dit leuk.
  10. MVA20

MVA20 Silver Member

Leuk Bevonden:
    974
    Trofeepunten:
    123
    Inmiddels is mijn kwalificeringsperiode verlengd van 30 juni 2020 naar 31 december 2020.

11. Godenzoon14

Godenzoon14 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.351
    Trofeepunten:
    508
    Was je voor komend jaar al “veilig” of nog niet?

12. Ambtenaruh

Ambtenaruh Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.762
    Trofeepunten:
    253
    Mijne staat nog op 31 juli

13. Jack of all trades

Jack of all trades Blue Tier

Leuk Bevonden:
    686
    Trofeepunten:
    123
    Ik vlieg morgen naar New York met klm. Iemand een idee of ik ook terug kan vliegen onder de huidige regels van trump? Planning is 29 maart.

14. MVA20

MVA20 Silver Member

Leuk Bevonden:
    974
    Trofeepunten:
    123
    1000 XP, dus vrij ruim ja ;).

Wammes_NL en lloydje33 vinden dit leuk.
  15. Nvgfocus

Nvgfocus Silver Member

Leuk Bevonden:
    418
    Trofeepunten:
    63
    Geen idee, maar ik verwacht niet met KLM

16. Daeni

Daeni Blue Tier

Leuk Bevonden:
    766
    Trofeepunten:
    123
    Misschien vanuit Canada? Maar de regels kunnen tot 29 maart angepasst zijn. Risky business!

17. lloydje33

lloydje33 Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.474
    Trofeepunten:
    583
    Onderstaande mail van KLM
    Geachte heer @lloydje33,

Als frequent flyer bij KLM vertrouwt u op ons om u veilig, comfortabel en verantwoord naar uw bestemming te brengen. Nu de wereld te maken heeft met een ongekende uitbraak van COVID-19 (coronavirus), realiseren we ons meer dan ooit hoe belangrijk het is dat wij uw vertrouwde reispartner zijn.

In deze onzekere tijden begrijp ik volledig dat u misschien aarzelt om een vlucht te boeken. Ik kan u verzekeren dat KLM alle nodige voorzorgsmaatregelen heeft genomen om uw gezondheid en die van uw dierbaren te beschermen. Graag wil ik u persoonlijk uitleggen welke stappen wij nemen om aan boord en daarbuiten aan de hoogste normen voor veiligheid en hygiëne te voldoen.

Voor vertrek
    We reinigen en desinfecteren onze vliegtuigen altijd volgens de hoogste normen. Hieronder vallen uw persoonlijke ruimte zoals tafeltjes, armleuningen en hoofdsteunen, gespen van de veiligheidsgordel enz., en gemeenschappelijke ruimtes, zoals de keukens, tapijten en toiletten.

Eenmaal in de lucht
    De kans op infectie met COVID-19 aan boord is minimaal. Toch doet ons cabinepersoneel er alles aan om de cabine schoon te houden. De lucht wordt continu ververst met buitenlucht en onze HEPA-filters van ziekenhuiskwaliteit vangen 99,99% van de ziekteverwekkers, waaronder COVID-19. Mocht een passagier symptomen van het coronavirus vertonen, dan treedt een strikt protocol voor infectieziekten in werking. Speciale coronakits, beschikbaar op elke vlucht, helpen de verspreiding van het virus te voorkomen. De bemanning zorgt voor de passagier met klachten en helpt degenen die in de buurt zaten.

Strikte hygiëneregels
    Onze sterke focus op hygiëne geldt voor onze hele organisatie, inclusief onze cateringdiensten. Ingrediënten zijn vers en lokaal geproduceerd en onze cateringmensen zijn getraind om te voldoen aan de strengste richtlijnen voor hygiëne en veiligheid. Deze korte video geeft meer informatie over hygiëne bij KLM.

Ik kan u verzekeren dat we dagelijks nauw samenwerken met de experts van de Wereldgezondheidsorganisatie en het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM). We houden de ontwikkelingen nauwlettend in de gaten en baseren onze beslissingen consequent alleen op feiten.

Kosteloos vluchten wijzigen
    Ik begrijp ook dat u bezorgd bent over de situatie op uw bestemming. Daarom kunt u nu tijdelijk zonder wijzigingskosten uw ticket wijzigen. En natuurlijk zullen we u altijd onmiddellijk op de hoogte brengen van nieuwe reisbeperkingen voor uw overstap- en eindbestemming. Als u de KLM-app gebruikt, houden we u 24/7 op de hoogte met pushberichten. Voor meer info kunt u altijd onze latest flight information pagina bezoeken.

In 100 jaar KLM-geschiedenis hebben we voor veel uitdagingen gestaan. Door u, onze klant, centraal te stellen in onze activiteiten, zijn we daar altijd sterker uitgekomen. Met die inzet in gedachten, ben ik ervan overtuigd dat we ook deze uitdagingen zullen overwinnen. U kunt erop rekenen dat wij, 33.000 KLM-medewerkers, er alles aan doen om u een prettige reis te bezorgen.

Hartelijk dank voor uw keuze voor KLM. Ik wens u een goede reis!

Vriendelijke groet,

Pieter Elbers
    President-directeur KLM

Ik had al een soortgelijke mail van zon 10 andere maatschappijen gehad...

Carel1 vindt dit leuk.
  18. FlyingDutch

FlyingDutch Blue Tier

Leuk Bevonden:
    226
    Trofeepunten:
    43
    KLM heeft aangegeven de komende 2 weken nog te vliegen naar US om reizigers terug te halen. Daarnaast zijn er nog opties om via UK of andere tussenstops terug te komen.

Echter houd er wel rekening mee dat de situatie nog verder kan verslechteren. In Zuid-amerika hebben een aantal landen ook al de europese vluchten opgeschort

Wammes_NL en Jack of all trades vinden dit leuk.
  19. Jack of all trades

Jack of all trades Blue Tier

Leuk Bevonden:
    686
    Trofeepunten:
    123
    Van klm ook de bevestiging gehad dat ze 2 weken vanuit de usa doorvliegen, echter zag ik een recent artikel dat delta en klm niet meer van en naar Schiphol vliegen. Welk bericht is juist?

20. FlyingDutch

FlyingDutch Blue Tier

Leuk Bevonden:
    226
    Trofeepunten:
    43
    Wat ik gelezen heb is dat Delta stopt en KLM nog 2 weken doorvliegt.

Jack of all trades en petert vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina