Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

  1. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.354
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Aangezien ze het mij per mail bevestigd hebben, mag ik er toch vanuit gaan dat het wel een officieel voordeel is/was.
     
  2. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.692
    Leuk Bevonden:
    1.922
    Trofeepunten:
    648
    Oke officieel dan wel, maar niet gepubliceerd aan klanten.
     
  3. Sebas

    Sebas Blue Tier

    Berichten:
    234
    Leuk Bevonden:
    223
    Trofeepunten:
    43
  4. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.605
    Leuk Bevonden:
    3.212
    Trofeepunten:
    508
    Hier is AF/KL op teruggekomen, voorlopig blijft dit wel het geval.

    Ja sowieso, helaas staan medewerkers van luchthavens in het geval van security etc niet bekend om hun extreem goede inlevingsvermogen ;)
     
    Ambtenaruh, Daan3 en westi vinden dit leuk.
  5. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.841
    Leuk Bevonden:
    3.250
    Trofeepunten:
    508
    Als het je twee weken gelukt is om dit te boeken, betekent het dus dat de geruchten over dat dit voordeel zou verdwijnen vooralsnog dus niet waar zijn. Dat zei de platinum servicelijn overigens vorige week ook nog tegen me.

    Dit klopt, niet alleen voor kinderen trouwens. Iedereen in dezelfde boeking (van een gold of platinum member) mag kosteloos een stoel uitkiezen - direct na boeking dus i.p.v. na opening online check-in.
     
  6. DirkOnTour

    DirkOnTour Silver Member Premium Member

    Berichten:
    527
    Leuk Bevonden:
    602
    Trofeepunten:
    348
    Security staat daar voor de veiligheid niet voor het inlevingsvermogen. Dat je een driejarig kind niet apart stuurt snap ik maar een minderjarig kind van 17 kan best zelfstandig door security.
     
  7. Mghibli

    Mghibli Newbie

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    22
    Trofeepunten:
    3
    7075FE52-D62C-4140-BD35-C862E03F35A8.jpeg
    LHR boarding. mijn klm zilver geeft zone 3, en verassend, petroleum is hier ook zone 3. (speciaal gevraagd aan beide dames aan de gate). vertrek ams gaf petroleum nog prio boarding, maar daar stond het ook op het prio bord, hier bij lhr niet (zie foto)
    boarding ging zone 3 en 4 samen, dus silver heb je steeds minder aan, ok de gratis koffer is nog handig
    nah, volgende vlucht heb ik gold !, dankzij wat xr puntjes van accor hotels
     
    Laatst bewerkt: 30 okt 2019
    Carel1 vindt dit leuk.
  8. Frankb

    Frankb Blue Tier

    Berichten:
    259
    Leuk Bevonden:
    462
    Trofeepunten:
    63
    Alitalia heeft weer eens een kortingsactie met 20% wereldwijd. Wellicht zit er voor iemand een leuke XP run bij. Code voor Nederland: TRICK20NL
     
    arjen05, Joost82, FlyingDutch en 3 anderen vinden dit leuk.
  9. boeing767

    boeing767 Blue Tier

    Berichten:
    87
    Leuk Bevonden:
    162
    Trofeepunten:
    33
    All, vraagje. Wanneer worden de 30XP van American Express Gold bijgeschreven? Ik ben even aan het berekenen hoe veel XP ik nog moet halen, en voor zover ik nu zie zitten de 30XP van Amex er nog niet bij.
     
  10. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.552
    Leuk Bevonden:
    3.580
    Trofeepunten:
    948
    Gelijk met de 1e maandafrekening.
     
    boeing767 vindt dit leuk.
  11. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.692
    Leuk Bevonden:
    1.922
    Trofeepunten:
    648
    Ben Smith wil via initiatieven bij Flying Blue 50-100 miljoen euro extra operationeel resultaat genereren. Dat is meer dan uit de voorgenomen groei van Transavia. Ben benieuwd waar dit naartoe gaat...
     
  12. PennyDreadful

    PennyDreadful Blue Tier

    Berichten:
    77
    Leuk Bevonden:
    106
    Trofeepunten:
    33
    Hoe kan eigenlijk FB "winst" maken terwijl het een puntensysteem is? Uitdelen van tickets levert toch niets op? Of verdienen ze aardig wat als wij online shoppen en hotels / auto's boeken voor FB punten?
     
  13. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.726
    Leuk Bevonden:
    1.958
    Trofeepunten:
    298
    Het genereren van wat omzet uit randzaken wordt inderdaad wat belangrijker.
    Het FB systeem op zich maakt geen winst, maar de voordelen zorgen er voor dat men eerder geneigd is om een vlucht te nemen die onder het FB programma valt.
    Zo zal dat ook gaan bij hotelboekingen en dergelijke.

    Zelfs bij mij werkt het, want hoewel ik gerust een €8,99 of €12,99 vlucht van Ryanair of Easyjet naar London neem is het terug altijd KLM. Heen kan ik er just in time zijn, terug ben ik wel eens wat eerder klaar en kan ik wel eens op een eerdere vlucht mee.
    Zo ook bij hotelboekingen, door koppeling aan programma er toch voor gekozen een boeking te maken rechtstreeks bij een Gribis hotel terwijl ik eigenlijk altijd ergens anders verblijf en via een ander kanaal boek. En het gekke is dat ik de xp niet echt nodig heb...

    Uiteindelijk zullen mensen toch geneigd te zijn om overstag te gaan.
     
  14. Sandor

    Sandor Silver Member

    Berichten:
    919
    Leuk Bevonden:
    1.188
    Trofeepunten:
    428
    Het lange antwoord is hierin te vinden.
     
  15. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.841
    Leuk Bevonden:
    3.250
    Trofeepunten:
    508
    Vaak zijn de loyaliteitsprogramma's wel degelijk zelfstandige opererende bedrijven of business units. Er is, behalve in het boek waar @Sandor aan refereert, niet zo veel over gepubliceerd, maar bij het recente faillissement van Air Berlin ging de luchtvaartmaatschappij failliet, maar heeft het loyaliteitsprogramma Topbonus nog enkele maanden zelfstandig verder bestaan.

    Ook Avios is een mooi voorbeeld: zelfstandig bedrijf, dat punten levert aan klanten van British Airways, Iberia, Air Lingus. Flying Blue levert bijv. ook punten aan klanten van Kenya Airways, Tarom en Aircalin.

    De info van @TheFlyingDutchboy staat netjes uitgelegd in de presentatie aan de investeerders van AFKLM eerder deze week (pdf). Op pagina 47 zie je hoe de verschillende business units financieel bijdragen aan de winst van de groep. Ook bijv. de onderhoudstak (E&M) draagt 50 miljoen bij door onderhoud aan 200 klanten te leveren.

    Dat doet het dus wel.
     
    FlyingFonz vindt dit leuk.
  16. appie

    appie Blue Tier

    Berichten:
    183
    Leuk Bevonden:
    61
    Trofeepunten:
    28
    Misschien al eens eerder langsgekomen maar kan t niet terug vinden.

    wat gebeurt er als je bij een award ticket een comfort stoel (tegen betaling) hebt geboekt, en je cancelled je ticket.
    kun je in dat geval de extra kosten voor de economy comfort stoel terugkrijgen?
     
  17. beuse242

    beuse242 Blue Tier

    Berichten:
    383
    Leuk Bevonden:
    538
    Trofeepunten:
    123
    Volgens mij wel!
     
  18. Frankb

    Frankb Blue Tier

    Berichten:
    259
    Leuk Bevonden:
    462
    Trofeepunten:
    63
    Is een directe turn around mogelijk op HEL ? Moet je via landside of kan je gelijk weer aansluiten bij de gate?
     
  19. Eagle

    Eagle Silver Member

    Berichten:
    600
    Leuk Bevonden:
    1.138
    Trofeepunten:
    203
    Je kunt op HEL direct weer aansluiten in de rij. Afgelopen weekend nog in HEL geweest.
     
    lloydje33 en Frankb vinden dit leuk.
  20. SoFly

    SoFly Newbie

    Berichten:
    28
    Leuk Bevonden:
    24
    Trofeepunten:
    3
    Ben net FB plat geworden en had ergens de verwachting dat de platinum lijn nu tevoorschijn zou komen in sectie “contact”.

    Blijkbaar ben ik mis! Hoe neem je dan wel contact op met deze lijn? Heb meteen al een vraagje
     
    arjen05, Ambtenaruh en Godenzoon14 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina