Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

1. Flyer1981

Flyer1981 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    434
    Trofeepunten:
    63
    Bloed, zweet en tranen heeft het me gekost, maar de aanhouder wint. Boekingen zijn geslaagd. Zijn 2 enkeltjes geworden.

Heen naar Toronto in business en terug vanaf Los Angeles in prem. economy. Beide voor de laagst geadverteerde prijs in mijlen. Kreeg natuurlijk een error bij het betalen, dus moest ik even bellen. Zo gepiept gelukkig.

Was eigenlijk van plan om te terugreis in gewone economy te doen, maar die prijs (158000 mijlen) t.o.v. prem. economy (28000 mijlen) maakte de keuze iets makkelijker. :D

Nu de rest plannen. Maar ik vlieg pas eind maart, dus ik heb even de tijd.

Laatst bewerkt: 16 okt 2019
    Thijsk, FlyingFonz, Michel1 en 2 anderen vinden dit leuk.
  2. Gerjan

Gerjan Newbie

Leuk Bevonden:
    18
    Trofeepunten:
    3
    Ik dacht 747 te hebben geboekt voor volgend jaar zomer (ook YYZ).... toesteltypes aangepast.... geen upperdeck meer voor mij vrees ik... :(

3. Carel1

Carel1 Gold Member

Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    Dat kan altijd gebeuren. Jammer, want ik vind de 747 een bijzonder toestel, de queen of the skies.

4. zaratoga

zaratoga Newbie

Leuk Bevonden:
    11
    Trofeepunten:
    3
    Het is een technisch probleem volgens de platinum lijn, kunnen vooralsnog geen indicatie geven wanneer het wordt opgelost.
    De bloed, zweet en tranen zijn terecht ha ha...een regelrechte ramp om een vloeiende boeking te realiseren.
    Heb via de platinum lijn gelukkig nog wat leuks kunnen doen wat online totaal onzichtbaar was:
    ams-nbo 36.000 15 jan business 787-10
    nbo -ams 36000 2 feb business 787-10 -
    ams -yyz 15 feb 32000 business
    jfk-ams 30 mrt 11000 eco
    happyyyyyyyyyy

lloydje33, Erwin, Ambtenaruh en 6 anderen vinden dit leuk.
  5. Tim82

Tim82 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Leuk! Ik heb precies hetzelfde gedaan, 77A/B. De kans is niet groot, maar misschien zitten we dus wel naast elkaar :cool:

Weet je of je in YYZ een beetje vlot door de grenscontrole gaat over het algemeen?

Ambtenaruh vindt dit leuk.
  6. jasperR

jasperR Blue Tier

Leuk Bevonden:
    298
    Trofeepunten:
    63
    YYZ grens is bij mij 2x goed en vrij vlot . Je moet een paar standaardvragen beantwoorden maar je wordt niet gedrilled zoals in ATL.

7. Carel1

Carel1 Gold Member

Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    Ik vlieg met mijn vrouw en zitten terug op 77AB. Wij vliegen heen op 7 november en terug op 10 november.
    Ik ben 2 keer eerder in YYZ geweest en de grenscontrole gaat redelijk snel. Er staan machines waar je je paspoort kunt scannen, maar op onze paspoorten werkten ze niet. Vreemd want in YUL hadden we geen problemen. Als het niet lukt met de machine, moet je langs het loket en dat ging eigenlijk ook vlot. Vragen wanneer te teruggaat en het doel van de reis.
    Van de luchthaven heb je een snelle treinverbinding (ruim 20 minuten) met het centrum Union station. Als je kaarten hiervoor online koopt, kun je zo in de trein stappen. Kaartcontrole is in de trein.

Tim82 vindt dit leuk.
  8. PierreV

PierreV Newbie

Leuk Bevonden:
    50
    Trofeepunten:
    18
    Klopt, hebben wij ook in juni terug met 787 ipv 747 BC. Jammer.

9. Robinho

Robinho Silver Member

Leuk Bevonden:
    341
    Trofeepunten:
    63
    Muts die ik aan de telefoon heb bij FB zegt van niet...

10. TheFlyingDutchboy

TheFlyingDutchboy Gold Member

Leuk Bevonden:
    1.962
    Trofeepunten:
    648
    Heb dit in mei nog gedaan. Telefoniste stelde het zelf voor. HUACA?

11. Carel1

Carel1 Gold Member

Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    Het kan wel, ik zou nog een keer bellen.

12. Robinho

Robinho Silver Member

Leuk Bevonden:
    341
    Trofeepunten:
    63
    Na lang in de wacht te hebben gezeten heb ik 250 miles kado gekregen..dat valt dan weer mee. Maar niet al te slimme figuren daar bij FB, moest alles echt 4x uitleggen..
    Krijg nu net de tickets gemaild, staat op het ticket van mijn dochter van 4 dat ze volwassene is en met mijn FB nummer, terwijl ze eigen nummer heeft....kan ik weer gaan bellen..:confused:

13. Gerjan

Gerjan Newbie

Leuk Bevonden:
    18
    Trofeepunten:
    3
    Had je al geboekt? ik kreeg een email met de wijziging dat mijn heenvlucht 1 uur later gaat; zit je met een overstap van 1:20 minuten... zelf achter de oplossing aan moeten bellen (2x), iemand anders deze ervaring?

14. Nelfrikandel

Nelfrikandel Newbie

Leuk Bevonden:
    19
    Trofeepunten:
    3
    Dacht vandaag iets te boeken, maar in tegenstelling tot de website die t/m 20 oktober aangeeft, ben ik te laat?

15. Daan3

Daan3 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.720
    Trofeepunten:
    523
    Is inderdaad t/m de 20e. Misschien is wat je zoekt niet meer beschikbaar?

16. Carel1

Carel1 Gold Member

Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    Ik zie ze nog steeds. Gebruik je wel de goede link:
    http://specialoffers.flyingblue.com/

17. Flyer1981

Flyer1981 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    434
    Trofeepunten:
    63
    Let goed op de mutaties van je miles wanneer je een van de Promo Rewards – Special Edition hebt geboekt.

Bij mij zijn de miles dubbel afgeschreven. Dus ik heb via de FB site een bericht gestuurd en er werd binnen 10 minuten telefonisch een excuus aangeboden. Alles is nu in orde gemaakt.

Mocht je dus geboekt hebben, kijk voor de zekerheid je saldo na!

18. Daan3

Daan3 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.720
    Trofeepunten:
    523
    Advies: maak altijd screenshots van wat je boekt en voor hoeveel. Heb jaren geleden een promo geboekt waarbij toch het normale tarief werd afgeschreven. Helaas wist ik nog niet zoveel van dit soort dingen als nu en heb dat ondanks diverse malen contact nooit meer terug gekregen.

19. Nelfrikandel

Nelfrikandel Newbie

Leuk Bevonden:
    19
    Trofeepunten:
    3
    De website gaf het volgende aan deze ochtend. Zo te zien hebben ze het aangepast, top!

Bijgevoegde bestanden:

• KLM.PNG
      KLM.PNG
      Bestandsgrootte:
      147,1 KB
      Weergaven:
      49
  20. Okeww

Okeww Newbie

Leuk Bevonden:
    42
    Trofeepunten:
    18
    Als ik een KLM vlucht boek (KL4828) maar deze wordt uitgevoerd door Virgin Atlantic spaar ik dan ook Miles en XP ?
    En kan ik dan ook gebruik maken van de voordelen van een zilver status (gratis bagage sp) ?

o_O

Deel Deze Pagina