Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

  1. Sebas

    Sebas Blue Tier

    Berichten:
    234
    Leuk Bevonden:
    223
    Trofeepunten:
    43
    Met een KL vluchtnummer ontvang je altijd XP en miles. Sky priority voordelen zijn veelal alleen bij skyteam, kan zijn dat ze hier soepel mee omgaan en het vanuit het systeem wordt aangegeven bij het inchecken.
     
  2. FritsJ

    FritsJ Newbie

    Berichten:
    61
    Leuk Bevonden:
    16
    Trofeepunten:
    8
    Klopt het dat als je het FB-silver niveau hebt dat je dan ook SkyTeam Elite Plus member bent? Ik kan dit soort informatie maar slecht halen uit de info op de websites.
     
  3. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.611
    Leuk Bevonden:
    3.224
    Trofeepunten:
    508
    Nee, Silver is SkyTeam Elite.
     
  4. FritsJ

    FritsJ Newbie

    Berichten:
    61
    Leuk Bevonden:
    16
    Trofeepunten:
    8
    Aha, oké, en goud en platinum dan zeker Elite plus?

    Hoe werkt de status door naar eventuele kinderen. Stel dat mijn vrouw en ik allebei FB Silver hebben, kunnen onze kinderen (als ze met ons meevliegen) ook via de priority lane inchecken?
     
  5. Ambtenaruh

    Ambtenaruh Silver Member

    Berichten:
    861
    Leuk Bevonden:
    1.729
    Trofeepunten:
    253
    ja
    De vraag is of je zelf überhaupt priority krijgt... Toen ik zelf Silver was kreeg ik dat alleen in Amsterdam, de rest kon ik er vaak naar fluiten... al staat het volgende op de site:
    Staat verder niets over het overzetten van je status naar je kinderen. Ik weet wel dat bij Award tickets er nu naar de status van de individuele klant gekeken wordt, en niet meer naar de status van de hoofdboeker (waardoor meerdere mensen van dezelfde status gebruik konden maken:
    Of dit dan ook voor niet-award tickets geldct weet ik niet direct, daar kunnen anderen hier vast wel helderheid in verschaffen
     
  6. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.611
    Leuk Bevonden:
    3.224
    Trofeepunten:
    508
    Dat ligt er (officieel) aan hoe oud de kids zijn, jonge kinderen is het vanzelfsprekend maar in de praktijk zie ik persoonlijk bij het inchecken nooit dat er moeilijk gedaan wordt...

    Priority checkin is (voor mij) een van de minst belangrijke voordelen, de priority security en het boarden is veel meer waard, vooral op intra-europa waar verschrikkelijk veel handbagage mee wordt genomen en als je als laatste aan boord gaat, wordt het zeuren om je carry-on in de buurt te hebben, maar dit krijg je pas vanaf Gold (wat SkyTeam Elite+ is), Silver mag je na J & SkyPriority boarden maar voor reguliere Y-pax, helaas is de uitvoering nog niet bijzonder consistent op alle luchthavens.
     
    Ambtenaruh vindt dit leuk.
  7. Ambtenaruh

    Ambtenaruh Silver Member

    Berichten:
    861
    Leuk Bevonden:
    1.729
    Trofeepunten:
    253
    Ik neem ook vaak iemand mee de priority checkin/security in als we samen reizen, tot op heden doet men daar niet moeilijk over idd.
     
  8. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.356
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Bij het inchecken doen ze nooit moeilijk, ook niet op andere airports.

    Security is helaas anders. Regelmatig mocht mijn dochter op Schiphol niet mee de prio lane in. Ze zeiden rustig dat ik dan maar met haar mee moest in de gewone line.
    Op WAW nooit een probleem mee gehad.
     
  9. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Klopt, security laat alleen elite+ door, niet degene waar ze mee samenreizen.
     
  10. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.611
    Leuk Bevonden:
    3.224
    Trofeepunten:
    508
    Wat officieel natuurlijk ook de juiste beslissing is, als iedereen maar iemand mee zou nemen wordt het voordeel van "priority security" op een gegeven moment ook te niet gedaan. Neemt niet weg dat ik het zelf ook gewoon doe hoor ;)
     
    Wouterf84 en Ambtenaruh vinden dit leuk.
  11. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    Samen inchecken (Business Class balie) en boarden is geen probleem. Als je kinderen op dezelfde boeking staan kunnen zij ook kosteloos een stoel reserveren bij KLM.
     
  12. loualex1399

    loualex1399 Blue Tier

    Berichten:
    148
    Leuk Bevonden:
    156
    Trofeepunten:
    43
    Ik heb 2 weken geleden een award vlucht voor mij en mijn moeder naar Toronto geboekt. Op beide tickets staat mijn gold status. Ook kon ik gratis een voorkeursstoel selecteren voor mijn moeder en staat er bij dat ze een extra stuk bagage mag meenemen. Zelf heeft ze geen status bij KLM. Vond dit toen best raar en had flying blue gebeld. Hier werd tegen mij gezegd dat mijn status over werd gezet omdat ik de tickets had geboekt.
    Is dit dus niet meer het geval?
     
    Mark88 en Matthijs1311 vinden dit leuk.
  13. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.356
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Mee eens, maar 1 SP+ die met een minderjarig kind reist, dan verwacht je toch ook wat inlevingsvermogen van de persoon die staat te controleren.
     
  14. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Ik weet niet meer hoe of wie, maar ergens is gepost dat dit voordeel zou verdwijnen.
     
  15. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Nee dat is niet meer het geval, helaas.
     
  16. Ambtenaruh

    Ambtenaruh Silver Member

    Berichten:
    861
    Leuk Bevonden:
    1.729
    Trofeepunten:
    253
    Regels zijn regels :cool:
     
    DirkOnTour vindt dit leuk.
  17. Sebas

    Sebas Blue Tier

    Berichten:
    234
    Leuk Bevonden:
    223
    Trofeepunten:
    43
    Het was vrij kort na de melding al weer zichtbaar bij het boeken van een ticket. Ook ergens vlak daarna (of hier of een ander forum) gelezen dat ze de wijziging weer in hadden getrokken.

    Blijft officieel niet vermeld dat dit bij de status hoort, kan zomaar zijn dat het volgende week weer is verdwenen maar voor nu zijn deze extra voordelen er nog bij een award ticket.
     
  18. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
  19. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
  20. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Jaren geleden stond dit voordeel wel vermeld, tegenwoordig zou ik daar een print screen van maken, voor je het weet is het weer weg :(
     

Deel Deze Pagina