Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

1. KieWie

KieWie Blue Tier

Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    63
    Dit beleid bestaat trouwens al sinds april 2018, niet dit jaar.

FlyingDutch vindt dit leuk.
  2. Daeni

Daeni Blue Tier

Leuk Bevonden:
    766
    Trofeepunten:
    123
  3. Daan3

Daan3 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.720
    Trofeepunten:
    523
    als je nu binnen een jaar 180 XP haalt, word je Gold, maar begint weer opnieuw je kwalificatiejaar. En worden er 180 XP afgeschreven. Om voor het eerst plat te worden, heb je dus 100+180+300 XP nodig.

4. Daan3

Daan3 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.720
    Trofeepunten:
    523
  5. Daeni

Daeni Blue Tier

Leuk Bevonden:
    766
    Trofeepunten:
    123
    Oops! :oops:

Daan3 vindt dit leuk.
  6. arjen05

arjen05 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.398
    Trofeepunten:
    508
    Leuk nieuws toen ik net inlogde op mijn Flying Blue account..

upload_2019-11-25_13-49-53.png

Ben erg benieuwd naar wat er gaat gebeuren en zal jullie op de hoogte houden!

Sebas, Erwin, Karsten1993 en 17 anderen vinden dit leuk.
  7. SoFly

SoFly Newbie

Leuk Bevonden:
    24
    Trofeepunten:
    3
    Heb dit ook wel eens gehad in de AF app met een longhaul vlucht richting HKG, was heel bizar gezien er maar 1 stoel was die gratis was binnen EC, de rest was allemaal betalend. Bij de gate werd er ook niets van gezegd ...

8. michiel1

michiel1 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    256
    Trofeepunten:
    63
    Even een vraagje: Een vriend van ons heeft ergens vorig jaar een soft landing gemaakt van Ulti naar Plat. De plat status heeft hij al 8 jaar. Hij heeft nog gruwelijk veel XP's staan, nl 3300.
    Dus als ik de spelregels goed begrijp wordt hij daarmee nooit opnieuw Ulti omdat die punten over vele jaren zijn verdiend en steeds worden overgeheveld naar het nieuwe jaar.
    Maar volgens mij kan hij nu wel direkt plat for life krijgen, hoe werkt dat, gaat dat automatisch of moet hij contact opnemen met FB?
    Wat moet iemand toch met zoveel XP's??

9. arjen05

arjen05 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.398
    Trofeepunten:
    508
    Er bestaat niet zoiets als een soft landing van ultimate naar platinum, laat staan "vorig jaar", want het programma bestaat 2 jaar en de status is 2 jaar geldig, dus er kan niemand vorig jaar die status zijn kwijtgeraakt, tenzij door schending van de Flying Blue programmavoorwaarden.
    Ultimate is een aantekening en platinum is je status. Je kunt ultimate, net als personal assistance, voor een bepaalde duur aangewezen krijgen, maar je status blijft altijd platinum, er is geen 'landing' omdat de minimale kwalificatievereisten voor ultimate en PA hoger zijn dan die van platinum, dus met kwalificatie voor ultimate heb je voldoende XPs voor nog 4 jaar platinum status, mits het FB programma niet verandert in die tijd.

Je wordt ultimate als je UXPs verdient binnen de kwalificatieperiode. Dat heeft dus niets te maken met de XP-teller van je vriend; het gaat om zijn UXP-teller. Ik neem aan dat een ulti dat ook weet, want het staat groot in de app. Kijk even in mijn screenshot hierboven: daar zie je dat het helemaal niet gaat om de hoeveelheid XPs.
    Mijn UXP-teller gaat op 1 januari aanstaande gewoon naar 0, maar mijn XP teller wordt met 300 verminderd om platinum te verlengen.

10 jaar platinum levert platinum for life op. Ongeacht hoeveel XPs je hebt, moet je 10 jaren achter elkaar platinum blijven volgens de op dat moment geldende kwalificatieregels. Ook die teller staat heel duidelijk in de KLM app. Je vriend kan naar die teller kijken hoeveel jaar jij nog moet. Ook hier bestaat niet zoiets als meteen plat4life worden.

Advies aan je vriend: download de KLM app of kijk op klm.nl, daar staat precies in hoe ver die op weg is om ulti te worden of plat4life.

Ambtenaruh vindt dit leuk.
  10. Godenzoon14

Godenzoon14 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.351
    Trofeepunten:
    508
    Als hij niet 1800 UXP vliegt in 2 kalenderjaren wordt hij geen ultimate.

wat betreft for life, zal hij 2 jaar moeten wachten, KLM geeft geen for life status eerder dan na 10 jaar achter elkaar platinum geweest te zijn.

arjen05 vindt dit leuk.
  11. michiel1

michiel1 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    256
    Trofeepunten:
    63
    Dat "vorig jaar" had moeten zijn "begin van dit jaar".
    Hij was begin maart 2017 een van de eerste 130 Ulti's die persoonlijk werden uitgenodigd door KLM om hun Ultimate card in ontvangst te mogen.nemen.
    Verder bedankt voor je gedetailleerde toelichting, ik zal het aan hem doorgeven.

12. Pictor

Pictor Blue Tier

Leuk Bevonden:
    658
    Trofeepunten:
    123
    10 jaar achter elkaar, houdt dat in 10 volledige kalanderjaren onafgebroken?
    Zodra je binnen een jaar boven de 300XP komt begint een nieuwe kwalificatieperiode, en dat zou inhouden dat je vaker dan 10x de 300XP bij elkaar moet vliegen, of heb ik het mis?

13. Carel1

Carel1 Gold Member

Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    Als je in een periode boven de 300 XP komt, worden die niet direct in mindering gebracht, dat gebeurt pas na afloop van de periode van een jaar.

14. Pictor

Pictor Blue Tier

Leuk Bevonden:
    658
    Trofeepunten:
    123
    Ah, duidelijk, bedankt.:)

15. WMR

WMR Newbie

Leuk Bevonden:
    18
    Trofeepunten:
    3
  16. Mark_85

Mark_85 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    308
    Trofeepunten:
    63
    Is Flying Blue geen partner meer met online shops zoals Bol.com of kan ik de link gewoon niet vinden op de FB site?

17. Arjan69

Arjan69 Silver Member

Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    288
  18. Tommy

Tommy Blue Tier

Leuk Bevonden:
    598
    Trofeepunten:
    123
    Huh? Voor iedereen dus ook explorer en silver? Hoe gaan ze dat doen? Want je kunt vanaf daar toch zo de lounge in lopen?

Bijgevoegde bestanden:

19. StinusPax

StinusPax Blue Tier

Leuk Bevonden:
    87
    Trofeepunten:
    28
    Blijkbaar loopt het nog steeds niet zo goed...

20. TimH

TimH Blue Tier

Leuk Bevonden:
    383
    Trofeepunten:
    63
    Bedoel je earnonline?

Deel Deze Pagina