Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

  1. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Vandaag Silver status behaald, woohoo. Iemand enig idee hoelang het duurt voor het envelopje met mijn kaart en tags aankomt? :p
     
    arjen05, Nelfrikandel en Daan3 vinden dit leuk.
  2. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.354
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Ik was begin september geherkwalificeerd en kreeg de kaart pas begin november. Het kan ermee te maken hebben dat ik in het buitenland woon, maar vond het vrij lang duren.
     
  3. sebas_ly

    sebas_ly Newbie

    Berichten:
    29
    Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    3
    Is het iemand ooit gelukt om met twee tickets voor dezelfde vlucht dubbele miles/xp te verdienen? Dit zou in theorie niet moet kunnen, behalve misschien op AF/KLM vluchten (artikel 2.7 https://www.flyingblue.com/kamino/policies/nl/en).
    Heb nu twee tickets van Alitalia op mijn naam, voor dezelfde vlucht, lang verhaal, maar kan er 1 nog annuleren. Als iemand het ooit gelukt is dan durf ik wel de gok te nemen....
     
  4. SallySpectra

    SallySpectra Newbie

    Berichten:
    41
    Leuk Bevonden:
    48
    Trofeepunten:
    18
    Gefeliciteerd!
    Ik had het met 2/3 weken binnen.
     
    MoonJ vindt dit leuk.
  5. Ludwig

    Ludwig Blue Tier

    Berichten:
    47
    Leuk Bevonden:
    111
    Trofeepunten:
    33
    Ik kwalificeerde in september en had in november nog niets ontvangen. Belde erachteraan en kreeg vorige week een 'vervangende' pas. Nogmaals erachteraan gebeld en nu wacht ik op de luggage tags. Ik moest er wel duidelijk bij zeggen dat ik tot nu toe helemaal niets had ontvangen, want ze gingen uit van een vervanging en het antwoord was aanvankelijk: "je krijgt ze alleen bij (her)kwalificatie en nu dus niets meer".

    Moeizaam... En mijn vrienden snappen er niets van hoe belangrijk ik die tags vind... :rolleyes: :p
     
    Ambtenaruh, PennyDreadful en MoonJ vinden dit leuk.
  6. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.726
    Leuk Bevonden:
    1.958
    Trofeepunten:
    298
    Als je bij een gate aankomt dan kom je de terminal binnen en is een direct turnaround absoluut mogelijk omdat ze echt wachten tot je weer bent ingestapt.

    Maar omdat de kans bestaat dat er een remote stand wordt gebruikt met bussen is een direct turnaround wel risicovol, zeker als de vlucht vertraagd is omdat men dan met boarden via de bussen begint als je toestel is geland en hoewel je als je van het vliegtuig naar de terminal wordt gebracht ook zonder veiligheidscontrole (als je niet direct doorloopt naar de bagagehal en je bent er zo voorbij!) weer in de terminal kan komen wordt het dan wel krap, zeker als je in de 2de bus zit bij aankomst, dus dan is een vluchtje er tussen verstandig, en als je de lounge in mag, de Hugo Jonkers lounge is nu ook weer niet zo slecht.
     
    Ludwig vindt dit leuk.
  7. Ludwig

    Ludwig Blue Tier

    Berichten:
    47
    Leuk Bevonden:
    111
    Trofeepunten:
    33
    Oei. Dat risico kan ik me niet veroorloven, dus het wordt een vluchtje eerder (om 6:50).
     
  8. MRB

    MRB Newbie

    Berichten:
    26
    Leuk Bevonden:
    51
    Trofeepunten:
    13
    Gisteravond op DUS gevlogen vanaf AMS met de KL1863. Ik moest inderdaad op het platform uitstappen en via de bussen naar de terminal. Ik zou dus extra tijd inplannen!
     
    Ludwig vindt dit leuk.
  9. jasperR

    jasperR Blue Tier

    Berichten:
    216
    Leuk Bevonden:
    298
    Trofeepunten:
    63
    Heeft iemand ervaring met een directe turnaround op Copenhagen?
     
  10. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.552
    Leuk Bevonden:
    3.580
    Trofeepunten:
    948
    Geen ervaring, maar vlieg wel geregeld op CPH. Je komt aan bij de gate waarvan je ook weer vertrekt. Je kunt dus direct aansluiten in de rij.
    Vaak kunnen de passagiers zowel voor- als achteruit het vliegtuig verlaten. Als je achterin zit, moet je met de trap het vliegtuig uit en over de tarmac weer naar een trap naar boven. Je komt dan ook bij de gate uit, maar het is handiger en sneller als je in de voorste helft van het toestel zit.
     
  11. PennyDreadful

    PennyDreadful Blue Tier

    Berichten:
    77
    Leuk Bevonden:
    106
    Trofeepunten:
    33
    ik ben gaan inchecken in skypriorty vertrekhal 2, maar ik zag dat officeel mijn vlucht in 1A moet inchecken...is daar ook Skypriority incheck tegenwoordig of moet je ook voor 1A alsnog in 2 zijn?
     
  12. KieWie

    KieWie Blue Tier

    Berichten:
    298
    Leuk Bevonden:
    337
    Trofeepunten:
    63
    Ja, in 1A is ook een prio rij
     
    PennyDreadful vindt dit leuk.
  13. Arjan69

    Arjan69 Silver Member

    Berichten:
    729
    Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    288
    Je board maar met 1 toch? Dus dan heb je met de ander niet gevlogen, of zie ik dat verkeerd?
     
    Ambtenaruh vindt dit leuk.
  14. chawa

    chawa Silver Tier

    Berichten:
    472
    Leuk Bevonden:
    267
    Trofeepunten:
    288
    Dat hang toch af van je geboekte 2de stoel...als je die geboekt hebt voor speciale bagage bijvoorbeeld...dan board je wel voor allebei stoelen lijkt me
     
  15. Didymis

    Didymis Blue Tier

    Berichten:
    123
    Leuk Bevonden:
    192
    Trofeepunten:
    43
    Voor bijgeboekte stoelen betaal je een gereduceerd tarief en gelden speciale voorwaarden. Zo kan je o.a. geen XP verdienen.

    Bij KLM krijg je wel een boarding pass voor de extra stoel(en), maar die is gekoppeld aan je oorspronkelijke boeking als ‘EXTRA SEAT’.
     
  16. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Goed nieuws! Je kan nu Flying Blue miles sparen op Qantas vluchten zonder dat het een AF/KL ticket moet zijn.
    Gezien er geen enkele airline in Australië was tot heden waar je op domestic flights SkyTeam miles kon verdienen is dit erg fijn (alleen Oneworld en Velocity was mogelijk hiervoor). Voor mij persoonlijk erg handig gezien ik begin volgend jaar zeker 6 domestic vluchten maak met Qantas.

    Alleen is het XP schema nog steeds pijnlijk bij het Flying Blue programma. Perth - Melbourne, een 4.5 uur durende vlucht met een widebody aircraft krijg je dus maar 2XP voor.
     
  17. Robinho

    Robinho Silver Member

    Berichten:
    615
    Leuk Bevonden:
    333
    Trofeepunten:
    63
    Mooi heb een Qantas vlucht in het vooruitzicht; Brisbane -Tokyo
     
    MoonJ vindt dit leuk.
  18. Eagle

    Eagle Silver Member

    Berichten:
    600
    Leuk Bevonden:
    1.138
    Trofeepunten:
    203
    Komt voor mij net te laat, vermoed dat een retroclaim voor vluchten in augustus niet kan.
     
  19. Robinho

    Robinho Silver Member

    Berichten:
    615
    Leuk Bevonden:
    333
    Trofeepunten:
    63
    Geldt dit ook voor dochter Jetstar?
     
  20. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Denk het niet. Wellicht als je een Jetstar operated vlucht hebt op een QF ticket.

    Je verdient namelijk op Jetstar vluchten ook alleen een vast aantal QFF points als je een flex-ticket koopt. De goedkoopste Jetstar vluchten verdien je 0 points mee. Lijkt me sterk dat je op saver/deal tickets dan wel FB miles kan pakken
     

Deel Deze Pagina