Flying Blue American Express

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 2 jul 2014.

1. FBR89

FBR89 Newbie

Leuk Bevonden:
    46
    Trofeepunten:
    18
    ja dat is op zijn minst apart te noemen inderdaad. Zeker als je altijd keurig je betalingen doet.

De 50.000 ga ik niet redden met mijn kaart. Ik heb de AMEX gold pas 1 jaar dus veel bestedingsruimte zal ik nog niet hebben opgebouwd.

2. Bjorn

Bjorn Silver Member

Leuk Bevonden:
    712
    Trofeepunten:
    123
    Heel vreemd inderdaad. Mijn bestedingslimiet zit boven de 20k en echt nooit een toetsing gehad, zelfs niet bij aanvraag oid.

3. flykoen

flykoen Blue Tier

Leuk Bevonden:
    110
    Trofeepunten:
    43
    Heb je BKR Online? Als je geen BKR online hebt kom je ook niet achter de toetsingen. Bij aanvraag heb je hoe dan ook een toetsing gehad, dat kan niet anders. Maar ik zie het nu toevallig omdat ik dus BKR Online heb en ze elke 7e van de maand een toetsing doen. Mocht je dus ergens een BKR (negatieve) notering kregen ( a code) dan wordt je kaart direct geblokkeerd.
    Mijn Mastercard en Visa card die doen bijvoorbeeld nooit een toetsing.

Note : Bkr heeft geen krediet geregistreerd natuurlijk omdat het een chargecard is.
    Ik vind het alleen niet fijn dat ze me elke maand toetsen. Waarschijnlijk doen ze dat bij iedereen. Ik heb met BKR contact gehad en AMEX is 1 van de weinige welke een portefeuillebeheer contract heeft. Bkr geeft elke maand de eventuele wijzigingen door aan amex. Blijkt maar weer eens zo amerikaans het bedrijf is whahaha.

FlyingFonz vindt dit leuk.
  4. Bjorn

Bjorn Silver Member

Leuk Bevonden:
    712
    Trofeepunten:
    123
    Ah dat is 'm. Ik heb geen BKR Online dus ik merk er niks van. Zal mij niks verbazen dat ze dit bij mij ook maandelijks testen.

5. flykoen

flykoen Blue Tier

Leuk Bevonden:
    110
    Trofeepunten:
    43
    Ja blijkbaar wel. Ik wist ook niet dat ze dat deden! Maar sinds ik BKR Online dus heb zie ik een hele waslijst met alleen maar American Express toetsingen. Het rare is dat ik het nergens in de voorwaarden lees dat ze dit doen. Normaal gesproken is een toetsing alleen bij aanvraag van hypotheek/lening/koop op afbetaling etc.
    Voor mij weer een reden om Amex dit jaar stop te zetten. Afgezien van de belachelijke transactiekosten op kl/af tickets

6. Bjorn

Bjorn Silver Member

Leuk Bevonden:
    712
    Trofeepunten:
    123
    Heb je al contact gehad met AMEX? Zoja, wat zeggen ze zelf.

7. flykoen

flykoen Blue Tier

Leuk Bevonden:
    110
    Trofeepunten:
    43
    Nou het duurde heel lang, want bijna niemand wist het blijkbaar daar.
    Amex : Wij voeren geen registratie uit bij het BKR omdat het een chargecard betreft. Wel voeren wij bij elke kaarthouder maandelijks een BKR toetsing uit om onze kaarthouders te monitoren. Dit alles voor uw eigen bestwil.

Ik krijg er eerlijk gezegd kippenvel van. Ik heb dit nog nooit meegemaakt. Het staat ook niet in de algemene voorwaarden.

FlyingFonz vindt dit leuk.
  8. Kyro

Kyro Newbie

Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Hi iedereen,

Wanneer je een tweede FB Gold pas voor een familie lid maakt. Krijgt dan de hoofdkaarthouder 11.000 FB punten nadat hij 500 euro binnen 3 maanden heeft uitgegeven?

9. TravelTheWorld195

TravelTheWorld195 Silver Member

Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Er vanuit gaande dat het familie lid een FB AmEx aanvraagt via jouw referral link, ontvang jij 11.000 Flying Blue miles wanneer de aanvraag is goedgekeurd en ontvangt het familielid 11.000 Flying Blue miles wanneer is voldaan aan de spend requirement.

10. Kyro

Kyro Newbie

Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Dank je wel voor je snelle antwoord.
    Laat ik het iets verduidelijken.

Mijn vader heeft een FB gold pas en heeft er ook een aan mij gegeven.
    Ik heb mijn eigen kaart en eigen accounts alleen hij betaald alles (hoofdkaarthouder).
    Dus volgens mij blijft hij maar 1 keer lidmaatschap betalen.
    Lijkt mij sterk dat je in dat geval ook mee kan doen aan de 11.000 punten bonus?

11. Carel1

Carel1 Gold Member

Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    In dat geval betaalt jouw vader inderdaad 1 keer lidmaatschapsbijdrage.

12. Daan3

Daan3 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.723
    Trofeepunten:
    523
    Die krijg je niet. Het blijft 1 account met 1 lidmaatschap.

13. Kyro

Kyro Newbie

Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Dank je wel heren

14. Daan3

Daan3 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.723
    Trofeepunten:
    523
    En dame ;)

VinceG en FlyingFonz vinden dit leuk.
  15. TheFlyingDutchboy

TheFlyingDutchboy Gold Member

Leuk Bevonden:
    1.963
    Trofeepunten:
    648
    Zoals eerder al vermeld op de frontpage, verandert KLM vanaf vandaag de creditcardtoeslag. Heb je een kaart uitgegeven door een bank, dan betaal je niks. Als AMEX kaarthouder, ook die van Flying Blue, betaal je juist tot €25.
    KLMcreditcard.png

16. Carel1

Carel1 Gold Member

Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    Even een dummy boeking gedaan. Inderdaad met Amex betaal je de toeslag en met ABN Mastercard niet. Ik ga wel met MC betalen.

17. Goldfly

Goldfly Silver Member

Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    KLM gaf als excuus om betaalkosten te rekenen voor amex FB card dat ze wettelijk verplicht zijn alle credit cards gelijk te behandelen. Daar kunnen ze zich niet meer achter verschuilen.. heb een reactie gevraagd...

Daan3, Carel1 en FlyingFonz vinden dit leuk.
  18. JustinCase

JustinCase Silver Tier

Leuk Bevonden:
    600
    Trofeepunten:
    348
    iemand al opgezegd?
    Heb een aanbod van 20k +3 maanden dubbele miles om mijn FB gold te verlengen. Wil eventueel wel naar de reguliere gold als ze die aanbieden, heeft iemand daar ervaring mee icm retentie? Van FB naar reguliere Amex inc retentie bonussen?

19. Bjorn

Bjorn Silver Member

Leuk Bevonden:
    712
    Trofeepunten:
    123
    Echt schandalig dit.. Aangezien ik bij KLM echt voor honderden euro's betaal en ik de Miles niet wil mislopen, voel ik mij behoorlijk genaaid..

20. Arjan69

Arjan69 Silver Member

Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    288
    Volgens mij kan dat niet direct? Moet je eerst een half jaar wachten na opzegging dacht ik ...

Deel Deze Pagina