Flying Blue American Express

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 2 jul 2014.

1. Arjan69

Arjan69 Silver Member

Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    288
    Ik kwam zojuist bij het bekijken van links naar aanvragen voor een FB Amex Card bijgaande info tegen over de veranderingen van Flying Blue en de gevolgen voor de FB Amex Card.

Zie afbeelding.

Schermafbeelding 2018-01-25 om 09.42.13.png

budjepaul vindt dit leuk.
  2. MichaelNight

MichaelNight Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Het is mij niet duidelijk hoe dat nu zit met dat verzekerd zijn als je je reis betaald met Amex Gold. Ik heb zojuist een boeking gemaakt, een complete pakketreis voor 10 personen heb ik voorgeschoten met mijn Amex. Ben alleen ik en mijn partnerkaarthouder nu verzekerd of de hele groep in de boeking? Moeten de andere 8 zelf reisverzekering en annuleringsverz. regelen?

3. FBR89

FBR89 Newbie

Leuk Bevonden:
    46
    Trofeepunten:
    18
    In de algemene voorwaarden kan ik dit terug vinden:
    " 2. Wie zijn er verzekerd? Verzekerd is de Flying Blue – American Express Gold Cardmember inclusief zijn/haar gezinsleden en de houder(s) van de extra kaarten."

Helaas zijn de andere 8 niet verzekerd. De term gezinsleden is namelijk zo omschreven in de algemene voorwaarden:
    "Gezinsleden Uw partner/echtgenoot of echtgenote, gehuwd of ongehuwd, die woonachtig is op hetzelfde adres als u, en kinderen jonger dan 23 jaar die financieel afhankelijk van u zijn, inclusief stiefkinderen, pleegkinderen en adoptiekinderen. Deze leeftijdsgrens verschilt per type kaart. Zie hiervoor de bijzondere voorwaarden."

MichaelNight vindt dit leuk.
  4. MichaelNight

MichaelNight Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Ahaa duidelijk! Dank je..nou in ieder geval ben ik en mijn vriendin verzekerd !..Ik heb onze reisgenoten al verwittigd dat ze de annulerings- en reisverzekering even zelf moeten regelen...

5. ChristianvdW2016

ChristianvdW2016 Newbie

Leuk Bevonden:
    4
    Trofeepunten:
    3
    Een familielid van mij heeft momenteel iets van 20k miles over, maar doet er eigenlijk niets mee. Nu wil ze die graag aan mij geven, en wij hebben allebei een AMEX FB kaart; alleen heb ik begrepen dat het alleen gratis is als die kaarten aan elkaar gekoppeld zijn. Is er een mogelijkheid om naast de AmEx kaart die ik persoonlijk gebruik, en die gekoppeld is aan mijn Flying Blue account, een tweede 'familiekaart' op haar AMEX nummer te nemen, en die ook te koppelen aan mijn Flying Blue account?

Beetje lang verhaal, zie ik nu. tl;dr: kan je zowel een eigen AMEX als een familiekaart aan je FB account hangen?

6. TravelTheWorld195

TravelTheWorld195 Silver Member

Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Ja, geen enkel probleem. Je kan een partner kaart aanvragen, terwijl je zelf ook in het bezit bent van een AmEx.

ChristianvdW2016 vindt dit leuk.
  7. ChristianvdW2016

ChristianvdW2016 Newbie

Leuk Bevonden:
    4
    Trofeepunten:
    3
    Top, thanks!

8. Arjan69

Arjan69 Silver Member

Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    288
    Hebben jullie ook gezien dat de upgrade aanbieding van de eigen FB Amex card in aantal Award Miles aanzienlijk lager is sinds kort?
    Voorheen kreeg je bijv 20-25.000 miles bij Gold naar Platinum, nu maar 12.000... zag ik in de web-omgeving.
    Zou dit te maken hebben met de wijzigingen omtrent FB?

9. Daan3

Daan3 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.723
    Trofeepunten:
    523
    Het viel me ook op dat je het 1e jaar de FB platinum met 50% korting kunt “krijgen”. Platinum was toch nooit met korting?

10. Carel1

Carel1 Gold Member

Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    Via een link was Platinum met € 300 (50%) korting te krijgen.

11. Arjan69

Arjan69 Silver Member

Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    288
    Link is nog steeds actief..

12. Carel1

Carel1 Gold Member

Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    Klopt dat de link nog steeds actief is. Ik reageerde op de vraag van @Daan3 of Platinum nooit met korting was.

Arjan69 vindt dit leuk.
  13. Daan3

Daan3 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.723
    Trofeepunten:
    523
    Dan ben ik in de war met upgraden van gold naar plat.

14. westi

westi Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.247
    Trofeepunten:
    223
    Ik heb net level miles bijgeschreven gekregen voor "AMERICAN EXPRESS GOLD CARD AF-KLM SPEND"
    Die level miles worden straks per 01-04 omgezet naar XP, dus ik neem aan dat je na 01-04 ook voor uitgaven aan tickets met je cc XP's gaat krijgen?

15. Daan3

Daan3 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.723
    Trofeepunten:
    523
    Nee, alleen nog de jaarlijkse xp’s

16. westi

westi Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.247
    Trofeepunten:
    223
    Opzeggen dan maar. Alleen voor de award miles die niets meer waard zijn is het niet nodig die kaart te houden voor 170 euro per jaar.

17. Carel1

Carel1 Gold Member

Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    De omzetting per 1 april is eenmalig. Daarna gelden alleen de XP’s voor het deelnemersniveau.

18. Rutger

Rutger Silver Tier

Leuk Bevonden:
    191
    Trofeepunten:
    268
    Aan het einde van 2017 was de referral bonus 22000 voorn FB Amex Gold. Is het te verwachten dat die eind 2018, of een ander moment in 2018, weer terug komt?

19. Arjan69

Arjan69 Silver Member

Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    288
    Ik betwijfel het eerlijk gezegd. Afgaande op ook de lage bonus voor een eigen upgrade denk ik dat FB AMEX minder gaat uitdelen. Wellicht dat het te maken heeft met de aanpassing van het FB programma?

20. Sandor

Sandor Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.230
    Trofeepunten:
    428
    Het gaat financieel/beurstechnisch wat minder met Amex momenteel.

Deel Deze Pagina