Flying Blue American Express

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 2 jul 2014.

  1. ppt

    ppt Blue Tier

    Berichten:
    116
    Leuk Bevonden:
    260
    Trofeepunten:
    63
    Ik kom wat XP punten tekort dit jaar om Platinum te blijven en heb geen tijd voor een extra tripje, dus een AMEX Flyingblue Gold kaart besteld. Binnen een week geleverd. Wat is jullie ervaring wanneer de 30 XP punten bijgeschreven worden? Eind augustus verloopt mijn kwalificatie.
     
    FlyingBlob vindt dit leuk.
  2. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.652
    Leuk Bevonden:
    3.317
    Trofeepunten:
    508
    Een week nadat je de kaart ontvangen hebt worden ze eigenlijk altijd bijgeschreven.
     
    FlyingBlob en ppt vinden dit leuk.
  3. PvOostrom

    PvOostrom Newbie

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    7
    Trofeepunten:
    3
    Is de 30.000 miles upgrade bonus van AMEX Gold naar Platinum het waard om te pakken of is het beter te wachten voor een beter upgrade bonus? Dat ik ga upgraden naar Plat staat vast (i.v.m. P42) maar hoeft niet perse nu meteen, maar vrees wel een upgrade bonus te missen als ik deze nu niet pak.
     
  4. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.652
    Leuk Bevonden:
    3.317
    Trofeepunten:
    508
    De afgelopen jaren kwam er twee keer per jaar een 75/K upgradebonus dus ik zou nog even wachten.
     
    PvOostrom vindt dit leuk.
  5. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.653
    Leuk Bevonden:
    1.710
    Trofeepunten:
    523
    Het blijft altijd afwachten wat de bonussen gaan doen, ze zijn in verleden wel hoger, bijv 75k, geweest. Advies is wel te kijken naar je partnerkaarten, als je er meer dan 1 hebt, kan Amex/FB er nogal eens een potje van maken door de verkeerde de P42 te geven en is het heel lastig dit in orde te krijgen. Ik heb dat zelf op kunnen lossen doordat ik screenshots van het aanvraagformulier had waarop je aangeeft wie deze status moet krijgen.
     
    Godenzoon14 en PvOostrom vinden dit leuk.
  6. Mikkel93

    Mikkel93 Newbie

    Berichten:
    71
    Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    8
    Wat is P42?
     
  7. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.727
    Leuk Bevonden:
    1.958
    Trofeepunten:
    648
    Platinum for two. Als je FB Platinum bent kun je dit middels de FB AMEX Platinum met iemand delen.
     
    Mikkel93 vindt dit leuk.
  8. Mikkel93

    Mikkel93 Newbie

    Berichten:
    71
    Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    8
    Ahhh.. mooie afkorting.
    Thanks.
     
  9. RobertFB

    RobertFB Silver Member

    Berichten:
    811
    Leuk Bevonden:
    444
    Trofeepunten:
    63
    Inmiddels is ook de aanbieding van de Flying Blue Amex cards gewijzigd. Nieuwe lid ontvangt 12.000 miles voor de Gold card, 24.000 voor Platinum. Geen 50% korting het eerste jaar. Het is duidelijk dat Amex aan het testen is welke acties het het beste doen.
     
  10. ppt

    ppt Blue Tier

    Berichten:
    116
    Leuk Bevonden:
    260
    Trofeepunten:
    63
    Inderdaad, exact een week nadat de kaart is ontvangen bijgeschreven. Tnx!
     
    Godenzoon14 en lloydje33 vinden dit leuk.
  11. theflyingrobman

    theflyingrobman Blue Tier

    Berichten:
    289
    Leuk Bevonden:
    541
    Trofeepunten:
    123
    Zojuist de nieuwe Flying Dutchman uitgave ontvangen, waarin een pagina grote advertentie staat die boekdelen spreekt.....

    Ik hoop dat dit een typ fout betreft want 30 XP per jaar bij de FB Platinum kaart.... dat is pas echt een flinke versobering.

    amexplatinum-flyingdutchman-najaar2023.png
     
    Ruut vindt dit leuk.
  12. Dr_Ernie

    Dr_Ernie Newbie

    Berichten:
    87
    Leuk Bevonden:
    30
    Trofeepunten:
    18
    Ik moet over 2 weken beslissen of ik de amex fb platinum na mijn eerste jaar met korting wil houden. Ik heb gebeld met Amex over een aanbod, maar deze persoon hield zich van de domme. Uiteindelijk werd er 10k miles aangeboden. Valt er nog meer te halen? Vergeleken met de reguliere platinum kaart vind ik de voordelen wel erg karig.
     
  13. DuckDuck

    DuckDuck Blue Tier

    Berichten:
    312
    Leuk Bevonden:
    285
    Trofeepunten:
    63
    Ik ben teruggegaan naar Silver omdat het aanbod waardeloos was. Ook aangegeven dat ik opzich platinum wel wilde houden als er een beter bod kwam. Dat kwam er niet.
    Let er wel op dat je bij een downgrade het eerste jaar geen XPs krijgt.
     
  14. Christian

    Christian Administrator Captains

    Berichten:
    896
    Leuk Bevonden:
    412
    Trofeepunten:
    63
    De QR code op de advertentie werkt ook niet, het lijkt geen actieve campagne te zijn. Wellicht dacht het om 30 extra XP gaat? Eerder had American Express ook zo’n actie, maar kan dit nergens terugvinden. Voor zover ik weet gaat het aantal XP niet omlaag, maar zal het eens navragen bij American Express.
     
  15. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.209
    Leuk Bevonden:
    1.058
    Trofeepunten:
    223
    Moest Amex toch bellen dus navraag gedaan.

    Actie is onbekend bij Amex, voor de Platinum versie geldt nog gewoon 60 XP per jaar.
    De enige actie die momenteel loopt t/m 30 september is 10% korting op een boeking bij KLM of KLM Travel met een maximum van 400,-- euro.
     
  16. SvnKngs

    SvnKngs Silver Member

    Berichten:
    670
    Leuk Bevonden:
    845
    Trofeepunten:
    348
    Hmm, ik ben ook teruggegaan naar Silver en mij werd voorgehouden dat de XP's wel zouden worden toegekend. Ik zit er echter inderdaad nog steeds op te wachten en stond op het punt er achteraan te gaan. Dat ga ik nog steeds doen uiteraard, want ik vind het maar vreemd.
     
  17. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.209
    Leuk Bevonden:
    1.058
    Trofeepunten:
    223
    Ik mis nog wat XP's voor m'n kwalificatie. Had dit jaar januari m'n FB Gold opgezegd.
    Als ik nu een Gold aanvraag zou ik geen 30 XP krijgen volgens de medewerkster. Volgens haar krijg ik wel 15 of 60 XP als ik nu een Silver of Platinum aanvraag...
     
  18. RobertFB

    RobertFB Silver Member

    Berichten:
    811
    Leuk Bevonden:
    444
    Trofeepunten:
    63
    Dat is een mooie actie als je toch van plan was om te boeken. Wel eerst registreren!
    "Tussen 7 en 20 september 2023 ontvangt u eenmalig 10% cashback op het totale boekingsbedrag van uw vliegtickets van KLM of pakketreis van KLM Holidays. Het te ontvangen bedrag kan oplopen tot maximaal € 400. De actie heeft betrekking op reizen tot en met 30 juni 2024. Het totale kortingsbedrag wordt automatisch teruggestort op uw rekening, wanneer u uw American Express Card registreert voor deze aanbieding voorafgaand aan uw aankoop."
     
    FlyingBlob vindt dit leuk.
  19. Jair

    Jair Newbie

    Berichten:
    74
    Leuk Bevonden:
    98
    Trofeepunten:
    18
    Geen verkeerde actie. Welke kaarten komen in aanmerking?
     
  20. RobertFB

    RobertFB Silver Member

    Berichten:
    811
    Leuk Bevonden:
    444
    Trofeepunten:
    63
    In elk geval de Flying Blue Amex cards
     
    Jair vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina