Flying Blue American Express

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 2 jul 2014.

  1. Menno

    Menno Silver Member

    Berichten:
    567
    Leuk Bevonden:
    461
    Trofeepunten:
    63
    Zoals je weet @arjen05 past AMEX de aanbiedingen vaak (op maandag) aan. Ik controleer het vaak dat de juiste info er staat, en heb het gelijk aangepast na @Tobi_1990 's post. Met een refresh staat de correcte info er :)
     
  2. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.653
    Leuk Bevonden:
    1.710
    Trofeepunten:
    523
    Misschien moet je je handtekening wat bescheidener en naar waarheid opstellen, dan krijg je dit soort reacties, zoals van @arjen05 niet
     
    FlyingBlob, arjen05 en Bijzonderetickets vinden dit leuk.
  3. Menno

    Menno Silver Member

    Berichten:
    567
    Leuk Bevonden:
    461
    Trofeepunten:
    63
    Ik heb het stukje vliegen wanneer je wil weggehaald om verwarring te voorkomen. Waarom ik die woorden eerder koos: met Miles heb je vaak een ruimer aanbod aan vluchten in een goedkope boekingsklasse, zeker als er kort van tevoren plekken over zijn. Dan vlieg je de komende week naar Madrid voor het minimum van 5500 Miles, waarbij je in cash, zeker kort van tevoren, in veel duurdere boekingsklasses terecht komt. Daarmee kun je dus vaker vliegen wanneer je wil, omdat ook kort voor vertrek nog interessante Miles aanbiedingen beschikbaar zijn. Zo maak je goed gebruik van je nieuwe AMEX Miles. Voorbeeld Amsterdam > Madrid komende week. Screenshot 2023-07-24 at 13.51.38.png
    Screenshot 2023-07-24 at 13.51.12.png

    Ik heb ook enkele woorden verduidelijkt, maar mijn handtekening is helemaal naar waarheid. Je betaalt geen ticketprijzen meer, alleen (verplichte internationale) belastingen op vliegtickets. Je hoeft niet met cash te betalen voor bagage of loungetoegang, maar kunt daar Miles voor inzetten.

    En ja, ik kies voor een langere handtekening dan alleen een linkje. Persoonlijke keuze.
     
  4. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.441
    Leuk Bevonden:
    3.401
    Trofeepunten:
    483
    Hear hear
     
    arjen05, lloydje33 en Daan3 vinden dit leuk.
  5. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.652
    Leuk Bevonden:
    3.317
    Trofeepunten:
    508
    Net als KLM met de Promo Awards (of überhaupt awards): Ja ze zijn er voor XXX miles te boeken maar dat zijn maar een beperkt aantal stoelen.

    Dus naar waarheid? Ja. Helemaal netjes? Valt zeker over te twisten.

    En dat je ervoor kunt kiezen om zo'n lange handtekening te nemen betekent niet dat je dat ook moet doen, er bestaat ook nog zoiets als netiquette...
     
  6. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.933
    Leuk Bevonden:
    3.373
    Trofeepunten:
    508
    Wat is hier dan correct aan? Ik had de vraag hieronder twee maanden geleden al gesteld, toen is er geen reactie op gekomen, dus ik ben blij dat er nu openbaar de discussige gevoerd kan worden en bedankt @Godenzoon14 @Bijzonderetickets en @Daan3




    Ik vind dit misleidende forumbijdragen. Iedereen mag dat betwisten door mij aan te geven op welke datum ik voor 15.000 miles retour naar Barcelona kan of voor 12.000 retour naar Madrid of Berlijn, op basis van deze referrals. Dan vergeet ik even dat het "wanneer je wilt " er ook bij staat, jullie mogen een datum noemen.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  7. Menno

    Menno Silver Member

    Berichten:
    567
    Leuk Bevonden:
    461
    Trofeepunten:
    63
    Dat is niet misleidend.

    Gelijk een handig stappenplan voor het zoeken van Reward vluchten voor een ieder die er wat aan kan hebben :):

    1. Kijk op https://rewardsmap.flyingblue.com/ wat het minimale aantal Miles is voor een bestemming. Kijk op https://www.flyingblue.nl/nl/earn-spend/flights/rewards of er zelfs nog aanbiedingen zijn.
    Screenshot 2023-07-24 at 15.14.20.png
    2. Ga naar klm.com en zoek daar je bestemming uit, betaal met Miles
    Screenshot 2023-07-24 at 15.17.17.png
    3. Zie in de reguliere prijs kalender wat de beschikbaarheid van vluchten en prijzen is (enkele reis afgebeeld).
    Screenshot 2023-07-24 at 15.12.55.png
    4. Boeken maar met je Miles (+tax)

    En waar je voorbeelden van vraagt, natuurlijk afhankelijk van beschikbaarheid KLM:
    Madrid veel beschikbaarheid, bijv dinsdag-woensdag voor 11.000 Miles retour.
    Screenshot 2023-07-24 at 15.03.28.png
    Barcelona: bijv. vanavond-woensdag voor 13.000 Miles retour
    Screenshot 2023-07-24 at 15.07.04.png

    Mocht je je voor de hand liggende vraag stellen wat betreft de tax: die komt áltijd bovenop élk vliegticket. Of je nou als personeel vliegt, een ticket met Miles koopt of een regulier € ticket koopt. Dat beschrijft KLM helder in deze bewoordingen:
     
    Counterfire vindt dit leuk.
  8. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.441
    Leuk Bevonden:
    3.401
    Trofeepunten:
    483
    Volgens mij mis je hier de boodschap @Menno. Die zit niet in de inhoud, maar in de "netiquette", zoals @Godenzoon14 dit zo mooi beschrijft.
     
  9. FlyerR93

    FlyerR93 Newbie

    Berichten:
    31
    Leuk Bevonden:
    23
    Trofeepunten:
    8
    Waarschijnlijk al eens gevraagd, maar als je een Platinum kaart hebt en je neemt een Gold kaart erbovenop (en betaalt daarvoor) krijg je dan daarvoor nog 30XP extra voor de Gold kaart?
     
  10. Krabnov

    Krabnov Silver Tier

    Berichten:
    476
    Leuk Bevonden:
    798
    Trofeepunten:
    348
    Ik heb een probleem met de naam Godenzoon14. Niet genderneutraal en zeer provocerend voor Feyenoord-supporters. En waarom 14? Tweemaal het Bijbelse getal van de volheid, namelijk 7, omdat eenmaal niet genoeg was?
     
    arjen05, Bijzonderetickets en Godenzoon14 vinden dit leuk.
  11. Escape

    Escape Blue Tier

    Berichten:
    116
    Leuk Bevonden:
    37
    Trofeepunten:
    28
    Ik heb begrepen dat Billhop niet meer beschikbaar is voor consumenten, heeft iemand misschien een alternatief om op deze manier met Amex punten te sparen?
     
  12. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.933
    Leuk Bevonden:
    3.373
    Trofeepunten:
    508
    Vind je het aanprijzen van een financieel product, waarbij je aangeeft op basis van jouw referral naar Madrid te kunnen vliegen, echt de waarheid als je rekening houdt met dat jij bewust weglaat dat:
    • Je niet kunt vliegen, zonder ook nog eens bijna 100 euro per ticket te moeten betalen?
    • Je alleen de miles krijgt na een aankoopverplichting van 5000 euro
    • Er een maandelijkse abonnementsbijdrage geldt om gebruik te maken van jouw aanbieding
    Nogmaals, dit mag je betwisten, door mij een datum te noemen waarop ik zonder 5000 euro bestedingsverplichting, zonder abonnementsbijdrage en zonder bijbetaling naar Madrid kan vliegen. In je eerdere handtekening stond ook nog loungetoegang en gratis bagage, dus neem die ook maar even mee.

    Heb je de handtekeningen van @Godenzoon14, @Daan3 @Ruut en wie dan ook gelezen? Daar worden punten of miles beloofd, evt. in combinatie met een korting. Niks op aan te merken, zo'n handtekening.
     
    FlyingBlob, lloydje33, Daan3 en 2 anderen vinden dit leuk.
  13. jc2552

    jc2552 Newbie

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Ik ben nieuw bij amex; heb recentelijk een platinum flying blue via referral aangevraagd en krijg 30k miles bij besteding van €3000 binnen drie maanden.

    Weet iemand of ik de miles kwijt ben indien ik een item koop van dat bedrag, maar het product meteen retourneer?
     
  14. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.653
    Leuk Bevonden:
    1.710
    Trofeepunten:
    523
    Meestal wel, bedrag wordt dan op je Amex teruggestort. Betekent weer een minsaldo op de miles.
     
  15. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.209
    Leuk Bevonden:
    1.058
    Trofeepunten:
    223
    Nu weet je het bij Amex nooit zeker, maar je kunt er van uit gaan dat de miles worden teruggeboekt en wellicht heb je dan ook wat red flag's geactiveerd. Niet handig.

    Tenzij je voor elkaar krijgt om het bedrag te laten terugstorten, op bijvoorbeeld, een andere card...
     
  16. theflyingrobman

    theflyingrobman Blue Tier

    Berichten:
    289
    Leuk Bevonden:
    541
    Trofeepunten:
    123
    Helaas ben je beperkt tot één kaart, anders had ik het ook wel geweten dan was ik een trotse FB Amex silver, gold en platinum kaarthouder :D

    (Je kan overigens wel een FB Amex en een reguliere Amex combineren)
     
  17. FlyerR93

    FlyerR93 Newbie

    Berichten:
    31
    Leuk Bevonden:
    23
    Trofeepunten:
    8

    Thanks - bummer..

    Ik heb wel ook de US Credit Card voor FB - Daar is het een Mastercard overigens (betere kaart, betere voorwaarden een veel goedkoper dan de kaart hier...).
     
    lloydje33 en Ruut vinden dit leuk.
  18. Deman23

    Deman23 Newbie

    Berichten:
    48
    Leuk Bevonden:
    31
    Trofeepunten:
    18
    Ik lees ergens geruchten dat sinds 2021 de annuleringsverzekering van FB platinum Amex alleen geldt als de vluchten geboekt zijn bij KL/AF of Transavia. Klopt dit? Ik kon dit in de algemene voorwaarden niet zo snel ergens vinden.
     
  19. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.623
    Leuk Bevonden:
    2.458
    Trofeepunten:
    583
    Nee hoor, de voorwaarden stellen alleen dat de reis betaald moet zijn met de FB amex Platinum. upload_2023-7-31_18-51-53.png
     
    ErwinLansing vindt dit leuk.
  20. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.933
    Leuk Bevonden:
    3.373
    Trofeepunten:
    508

Deel Deze Pagina