Flying Blue American Express

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 2 jul 2014.

  1. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    ja, een beetje vreemd wel, maar: KLM en Flying Blue zijn niet hetzelfde bedrijf, en als KLM advertentie inkomsten kan verhogen voor 'hun' blad door een flyer mee te sturen zullen ze dat doen, zo gaat dat...
     
    high_class vindt dit leuk.
  2. Goldfly

    Goldfly Silver Member

    Berichten:
    950
    Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    6 maanden gratis FD.. Waar kan ik tekenen?? NOT...
     
  3. teusz84

    teusz84 Newbie

    Berichten:
    19
    Leuk Bevonden:
    5
    Trofeepunten:
    3
    KLM pusht VISA niet. VISA koopt een advertentie in om jou en mij te verleiden over te stappen. KLM zegt geen nee tegen een adverterder, ook al is het een soort van eigen concurent.
     
  4. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Op dit moment is er geen bonus miles bij refer a friend. Dit eindigde in mei. Hoe groot achten jullie de kans dat dit terug komt in juli?
     
  5. FB020

    FB020 Newbie

    Berichten:
    102
    Leuk Bevonden:
    14
    Trofeepunten:
    18
    Lijkt me niet aannemelijk aangezien er twee maanden een extra bonus is gegeven. Afgelopen jaren was dit eenmaal per jaar ( extra saldo weken). Zag wel dat eea is veranderd aan de voorwaarden ( aangepaste inkomenseis en maximum aantal punten jaarlijks met refer a friend)
     
  6. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    :( bummer, zit nog in m'n "afkoel-periode" die in juli afloopt. Het lijkt erop dat de Duitse versie 12.000 FB Miles oplevert, misschien dan toch die maar nemen.
     
  7. FlyingDutchman87

    FlyingDutchman87 Silver Tier

    Berichten:
    202
    Leuk Bevonden:
    146
    Trofeepunten:
    268
    Duitse versie? Sinds wanneer is dit dan mogelijk?
     
  8. jvz

    jvz Blue Tier

    Berichten:
    224
    Leuk Bevonden:
    146
    Trofeepunten:
    43
    Weet iemand van jullie of er ergens een overzicht beschikbaar is van locaties waar American Express wordt geaccepteerd? Ik ga binnenkort verhuizen en dan kan ik er in mijn nieuwe omgeving mijn koopgedrag op afstemmen ;-)
    Vroeger was dit te achterhalen via American Express avenue, maar ik kan het nu nergens meer vinden helaas.
     
  9. Geert

    Geert Newbie

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    1
    Net nieuw en gelijk een vraag. Ik heb een FB Amex Gold aangevraagd (via de link op deze website, ja ja) en gekregen, maar in mijn enthousiasme gelijk een partnerkaart besteld voor m'n vriendin. Lees ik nu dat ik veel beter haar kan 'referren' en dan strijkt zowel zij als ik nog een 10.000 punten p.p. extra op.

    Die partnerkaart hebben we ook al binnen maar nog niet geactiveerd. Iemand enig idee wat nu het beste is om te doen om haar alsnog zsm te kunnen referren? Ik kan natuurlijk Amex bellen en m'n tactiek uit gaan leggen, maar weet niet of dat nu heel slim is.
     
    SVDH vindt dit leuk.
  10. FB020

    FB020 Newbie

    Berichten:
    102
    Leuk Bevonden:
    14
    Trofeepunten:
    18
    Als de partnerkaart ook goedgekeurd is ( maakt niet uit of die geactiveerd is) dan is die al geregistreerd en dan is het helaas niet mogelijk om opnieuw via een referral te doen . Dat kan pas na 6 maanden.
     
  11. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    Je bent waarschijnlijk inderdaad iets te enthousiast geweest, @Geert Je kunt je vriendin nog wel referren, maar dat kan zoals FB020 aangeeft pas na 6 maanden. Dus, snel haar partner-kaart opzeggen, 6 maanden wachten, en daarna kun je haar referren, waarbij zowel zij als jij 10k punten krijgt. Daarna haar een partnerkaart geven (of zij jou) en dan kun je de punten 'poolen' in 1 account.

    Om haar te kunnen referren moet ze natuurlijk wel aan de voorwaarden voldoen, maar dat heb je vast uitgezocht. Als het niet jouw/haar intentie is om de kaart te houden; zet even een reminder in je agenda om haar kaart na een maand of 6 weer op te zeggen. En bedank voor het klikken op de link op de site, wordt gewaardeerd!

    Overigens heb ik mijn vriendin wel eens gereferred terwijl zij een partner-kaart van mij had, maar dat is alweer een tijdje geleden en AMEX heeft sindsdien een keer of twee de voorwaarden aangepast...
     
  12. rezag

    rezag Newbie

    Berichten:
    86
    Leuk Bevonden:
    48
    Trofeepunten:
    18
    als je de card opzegt na bijschrijving van de 'gratis' segmenten worden deze dan weer afgeboekt?
     
  13. Skywalker88

    Skywalker88 Blue Tier

    Berichten:
    122
    Leuk Bevonden:
    58
    Trofeepunten:
    128
    Nee tuurlijk niet ;)..
     
  14. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    Nee, die blijven gewoon in je account staan. De welkomstbonus mag je ook gewoon houden. Sterker nog, soms krijg je een retentie-aanbod voor een x aantal miles, omdat AMEX je natuurlijk graag wil houden.
     
  15. LeonV

    LeonV Newbie

    Berichten:
    19
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
    Hi Allen, Even een vraag over de silver/gold kaart. Nu we richting het eind van het jaar lopen zal het hangen of wurgen worden om 60 QF en dus FB plat te halen. Als ik besluit een AMEX silver of gold kaart te nemen, worden dan de QF die daar bijhoren (2/4) gelijk bijgeschreven op FB, of gebeurt dat pas in het nieuwe jaar?
     
  16. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    gelijk niet, dus niet tot de laatste dagen wachten. maar meestal binnen een of twee maanden na de eerste betaling dacht ik of na goedkeuring.
    referrals links zijn te vinden in dit topic of kan ik sturen
     
  17. rezag

    rezag Newbie

    Berichten:
    86
    Leuk Bevonden:
    48
    Trofeepunten:
    18
    Nadat de card bijdrage is afgeschreven van je rekening worden de QF bijgeschreven.
     
  18. LeonV

    LeonV Newbie

    Berichten:
    19
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
    ah thanks. dus als ik ergens in oktober de kaart neem, dan wordt de QF voor het eind van het jaar wel bijgeschreven.

    goed om te weten.
     
  19. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    yup
     
  20. Quinten

    Quinten Blue Tier

    Berichten:
    167
    Leuk Bevonden:
    71
    Trofeepunten:
    28

Deel Deze Pagina