Flying Blue American Express

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 2 jul 2014.

  1. Jack of all trades

    Jack of all trades Blue Tier

    Berichten:
    417
    Leuk Bevonden:
    653
    Trofeepunten:
    123
    Vraagje: Als je van een KLM vliegticket een gespreide transactie maakt, krijg je dan ook later je level miles?
     
  2. bkraan

    bkraan Blue Tier

    Berichten:
    141
    Leuk Bevonden:
    32
    Trofeepunten:
    28
    Nee, gespreide betaling is iets tussen jou en AMEX en heeft niks met KLM te maken.
     
  3. FlyRicky

    FlyRicky Silver Member

    Berichten:
    693
    Leuk Bevonden:
    434
    Trofeepunten:
    63
    Na een vraag over mijn nieuwe FB Plat kaart gesteld te hebben net 15 minuten lang met de klantenservice dame gekletst over leuke bestemmingen en voordelige Werelddealweken :D! #gezelligeservice
     
  4. Arjan69

    Arjan69 Silver Member

    Berichten:
    729
    Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    288
    Om dit jaar nog Gold te behalen wil ik het volgende proberen:
    In september krijg ik mijn 4 segmenten voor AMEX Gold weer. Als ik in oktober of november AMEX Platinum neem, krijg ik dan de 8 segmenten er ook bij? Of wordt dat verrekend met de 4 die ik een maand eerder heb gekregen??

    Als ik Platinum neem. Zou ik dan nog wat vergoed kunnen krijgen van de fee die ik dan al voor Gold heb betaald?
     
  5. bkraan

    bkraan Blue Tier

    Berichten:
    141
    Leuk Bevonden:
    32
    Trofeepunten:
    28
    Nee je krijgt die 8 erbij.
    Probleem is dat je een kaart minimaal 6 maanden moet hebben dus moet je de platinum naast de gold nemen.

    Je betaald dan een dubbele fee.
    Nu weet ik niet of dat ook zo is na een verlengin en wanneer je een kaart dus al 12 maanden hebt gehad.

    Die 8 extra segmenten is het probleem dus niet, het terugbetalen van je fee kan mogelijk pas nadat je de gold card weer 6 maanden hebt.
     
  6. Arjan69

    Arjan69 Silver Member

    Berichten:
    729
    Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    288
    Pfff, een Platinum naast de Gold... Beetje veel fee...
     
  7. bkraan

    bkraan Blue Tier

    Berichten:
    141
    Leuk Bevonden:
    32
    Trofeepunten:
    28
    Is het wel waar als je daarna ~18 maanden FB gold bent:D
     
  8. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Zodra je je extra QF's hebt ontvangen en je je Flying Blue gold in de pocket hebt, zou je in theorie je AMEX kaarten op kunnen zeggen. Je betaalt bij AMEX alleen de fee voor de periode waarin je de kaart hebt gebruikt, dus als je hem drie maanden in je bezit hebt gehad, hoef je maar 1/4 van de jaarlijkse kaartbijdrage te betalen. Een beetje onorthodox, maar het bespaart je wel een hoop kosten:rolleyes:
     
  9. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    lijkt me stug, dan zou je toch ook 5 platinum kaarten kunnen nemen :D
     
  10. Arjan69

    Arjan69 Silver Member

    Berichten:
    729
    Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    288
    Dus volgens jullie kan ik niet na mijn verlengingsfee van AMEX Gold bijv een maand later de kaart upgraden naar Platinum?
     
  11. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Zodra je het nieuwe kalenderjaar in bent gegaan, trekt FB jouw Gold status echt niet meer in! Zo bedoelde ik het meer:)
     
  12. FlyRicky

    FlyRicky Silver Member

    Berichten:
    693
    Leuk Bevonden:
    434
    Trofeepunten:
    63
    Ik heb exact dit vorige week zelf ook gedaan en had dezelfde vraag voor AMEX. Je QF's worden bijgeschreven in de maand van je kaartbijdrage. De kaartbijdrage is een vooruitbetaling voor het gebruik van je kaart en wordt indien je eerder opzegt/van level veranderd na rato teruggestort gerefund op je kaart en de extra 8 QF's worden bijgeschreven na je Platinum kaartbijdrage is afgeschreven (waardoor je er in totaal dus 12 hebt ontvangen) -- aldus de klantenservice. Bovendien krijg je 20.000 miles voor upgrade naar de Platinum kaart.

    Vorige week vrijdag aangevraagd en vandaag zag ik dat het is aangepast in mijn AMEX account, ik zal de nieuwe pas dus wel snel ontvangen.

    Overigens bedenk ik me ook net dat ik je eventueel kan uitnodigen voor een Platinum kaart. Doordat ik ook Plat ben krijgen we beiden 25.000 ipv 20.000 miles cadeau als je in de eerste 3 maanden meer dan 1.000 euro uitgeeft op de kaart. Weet niet of dit ook geld als upgrade, maar is op zich het proberen waard. PM me als je een uitnodiging wilt :)!
     
  13. bkraan

    bkraan Blue Tier

    Berichten:
    141
    Leuk Bevonden:
    32
    Trofeepunten:
    28
    Ik heb zelf op dit moment een FB Silver en FB Gold om dezelfde reden. Dat je ook 5x plat kunt nemen lijkt me sterk maar is het proberen waard!
     
    high_class vindt dit leuk.
  14. Arjan69

    Arjan69 Silver Member

    Berichten:
    729
    Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    288
    @FlyRicky Ik hou em vast! Even wachten totdat eerst Gold is afgeschreven en de QF zijn bijgeschreven...
     
    FlyRicky vindt dit leuk.
  15. FB020

    FB020 Newbie

    Berichten:
    102
    Leuk Bevonden:
    14
    Trofeepunten:
    18
    Als je al kaarthouder bent zal de refferal aanvraag worden afgewezen omdat die aanbieding alleen voor nieuwe kaarthouders is (of afgelopen 6 maanden geen kaarthouder bent geweest).
     
  16. Ipponmaster

    Ipponmaster Blue Tier

    Berichten:
    459
    Leuk Bevonden:
    149
    Trofeepunten:
    43
    Als ik via een referral weer een fb-amex neem, krijg ik niet de miles aangezien ik afgelopen 6 maand al lid was. Krijg je dan wel het eerste jaar gratis?
     
  17. Basjep

    Basjep Silver Member

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    672
    Trofeepunten:
    368
    Nee helaas...
     
    Ipponmaster vindt dit leuk.
  18. FB020

    FB020 Newbie

    Berichten:
    102
    Leuk Bevonden:
    14
    Trofeepunten:
    18
    Je aanvraag zal afgewezen worden helaas.
     
  19. FlyRicky

    FlyRicky Silver Member

    Berichten:
    693
    Leuk Bevonden:
    434
    Trofeepunten:
    63
    Wordt de aanvraag gewoon in z'n geheel afgewezen of ontvang je gewoon de miles en korting niet?
     
  20. FB020

    FB020 Newbie

    Berichten:
    102
    Leuk Bevonden:
    14
    Trofeepunten:
    18
    Wordt in z’n geheel afgewezen.
     
    Ipponmaster vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina