Flying Blue American Express

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 2 jul 2014.

  1. FB020

    FB020 Newbie

    Berichten:
    102
    Leuk Bevonden:
    14
    Trofeepunten:
    18
    Helaas gaat die vlieger niet op, had vorige week contact met Amex gehad en kreeg de opmerking dat je de miles niet krijgt als je eerder lid bent geweest.
     
    Flying doc vindt dit leuk.
  2. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
  3. FB020

    FB020 Newbie

    Berichten:
    102
    Leuk Bevonden:
    14
    Trofeepunten:
    18
    Dan is de ticketspy aanbieding voordeliger, voor de 10000 punten moet je minimaal 1000 euro uitgeven ;)
     
  4. Quinten

    Quinten Blue Tier

    Berichten:
    167
    Leuk Bevonden:
    71
    Trofeepunten:
    28
    Ik heb nét gebeld en gevraagd of die voorwaarde geldt - volgens de medewerker geldt die regel nadrukkelijk NIET bij deze aanbieding. Het staat ook niet in de voorwaarden op de website van AMEX.
     
    Flying doc vindt dit leuk.
  5. Arjan69

    Arjan69 Silver Member

    Berichten:
    729
    Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    288
  6. FB020

    FB020 Newbie

    Berichten:
    102
    Leuk Bevonden:
    14
    Trofeepunten:
    18
    lol denk dat de kans op een eerste jaar gratis platinum fb nihil is
     
  7. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    Toch zou ik die paar maandjes extra even wachten en gewoon 10k miles opstrijken :)
     
  8. Ottorockit

    Ottorockit Blue Tier

    Berichten:
    229
    Leuk Bevonden:
    89
    Trofeepunten:
    28
    Ik heb nu Amex silver, maar gebruik over het algemeen toch een andere kaart omdat de voordelen van andere kaarten veel beter zijn dan Amex silver FB. Als ik deze nu opzeg en iemand hier over 6 maandjes aan zijn jasje trek voor een Amex gold invite dan kan ik toch gewoon die 10.000 miles opstrijken + 4 vluchten en een jaar gratis krijgen?
     
  9. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Dat kan! Zolang je inderdaad 6 maanden geen kaarthouder bent geweest!
     
  10. Ottorockit

    Ottorockit Blue Tier

    Berichten:
    229
    Leuk Bevonden:
    89
    Trofeepunten:
    28
    Heb AMEX net gebeld en ook uitgelegd dat ik het jammer vond dat ik niet gewoon de gold gratis kreeg voor een jaar en of ze iets voor me konden betekenen om de silver om te zetten. Helaas wilde ze de fee van 170,- niet waiven en de rest van het termijn Gold geven. Dus maar opgezegd en wacht ik een half jaartje.
     
  11. Bjorn

    Bjorn Silver Member

    Berichten:
    530
    Leuk Bevonden:
    712
    Trofeepunten:
    123
    Ik heb op dit moment ook de AMEX FB Silver. Ik merk dat ik best veel uitgaven doe via deze kaart (icm. Paypal) en dat ik beter een Gold kan nemen ivm de punten.
    Het is zeker niet mogelijk om zo even te switchen naar Gold? Tenzij ik 170 euro betaal zeker.
     
  12. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Op een of andere manier kan ik niet meer naar de amex avenue. Is er een andere link die weergeeft waar amex geaccepteerd wordt?
     
  13. Bjorn

    Bjorn Silver Member

    Berichten:
    530
    Leuk Bevonden:
    712
    Trofeepunten:
    123
    Ik ben al een tijd bezig met het ontwikkelen van een website/app waar je makkelijk kan zien waar AMEX geaccepteerd wordt.
    Als alles klaar is zal ik dat hier melden.
     
    LVH, high_class, Ready2Board en 2 anderen vinden dit leuk.
  14. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
  15. Ottorockit

    Ottorockit Blue Tier

    Berichten:
    229
    Leuk Bevonden:
    89
    Trofeepunten:
    28
    Amex Avenue bestaat niet meer, hebben ze nu binnen de bestaande website geïntegreerd. Althans daar kon ik mijn bedrijf ineens terugvinden direct doorgelinkt toen ik op de avenue link klikte.
     
  16. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Zit momenteel in conflict met AMEX over een welkomstbonus die ik zou krijgen. Heb ruim drie maanden geleden mijn silver card verlengd, onder de voorwaarden dat ik 10.000 FB bonus miles en tot begin augustus 1,8mile/€1 zou krijgen. Echter werd mij niet vermeld dat ik de kaart binnen 4 weken moest gebruiken, en doordat ik in de eerste vier weken geen uitgaven heb gedaan, simpelweg omdat de kaart nergens werd geaccepteerd, heb ik nu geen recht meer op die 10.000 bonus miles.
    Heb m'n ongenoegen uitgesproken, aangezien mij dit niet is verteld toen ik de kaart verlengde.
    De manager gaat nu het bandje terugluisteren, en neemt daarna weer contact met mij op. Wordt vervolgd.
     
    Laatst bewerkt: 27 aug 2015
  17. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Ik heb vanavond toch nog een keer gebeld, omdat het mij niet lekker zat. Na nogmaals te hebben aangedrongen en duidelijk te hebben gemaakt dat dit niet de juiste gang van zaken is, werd er even druk overleg gepleegd aan de andere kant van de lijn. Ze hebben nu alsnog een nieuwe periode ingesteld voor de bonus van 10.000 FB miles. Nu dus binnen 4 weken minimaal 1 transactie, en dan wordt m'n FB account weer een beetje gespekt;)

    Niet erg tevreden over de klantvriendelijkheid gezien de eerste twee gesprekken, maar toch wel netjes afgehandeld van AMEX, uiteindelijk.
     
    RSC09 en Ipponmaster vinden dit leuk.
  18. Ipponmaster

    Ipponmaster Blue Tier

    Berichten:
    459
    Leuk Bevonden:
    149
    Trofeepunten:
    43
    chill dat je het hebt kunnen oplossen tho :)
     
  19. Jack of all trades

    Jack of all trades Blue Tier

    Berichten:
    417
    Leuk Bevonden:
    653
    Trofeepunten:
    123
    erg relaxt dat het goed gekomen is. Aankomende keer gewoon iets online bestellen, scheelt een ritje naar de store ;);)
     
  20. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Klopt helemaal. Nu ik wel weet heb van de 4 week window, ben ik gelijk naar de Jumbo twintig kilometer verderop gereden om een Snicker aan de kassa te kopen:D
     
    vdb1988, Carel1, Flying doc en 1 andere persoon vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina