Flying Blue American Express

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 2 jul 2014.

1. RobertFB

RobertFB Silver Member

Leuk Bevonden:
    445
    Trofeepunten:
    63
    Dan ben ik bang dat ik misschien iets te vroeg heb gejuicht - mijn Jumbo in Arnhem accepteerde eerst alleen MC en Visa, nu ook Amex. Je ziet de logo's op de PIN automaat.

2. FrequentLiar

FrequentLiar Newbie

Leuk Bevonden:
    16
    Trofeepunten:
    8
    Ik weet niet of Jumbo een franchise concept is, want dan bepaalt de winkelier het denk ik grotendeels zelf. Als ze hun kaartacceptatie echter landelijk uitbreiden naar Amex dan is dat natuurlijk goed nieuws. Je besteedt toch jaarlijks 'noodzakelijk' duizenden euro's in een supermarkt.

3. Krabnov

Krabnov Silver Tier

Leuk Bevonden:
    798
    Trofeepunten:
    348
    Vraagje. Iemand enig idee of de betaling van Package Deals van KLM in aanmerking komt voor de FB Amex-service Fly Now - Pay Later, ofwel renteloos betalen in drie termijnen?

4. FrequentLiar

FrequentLiar Newbie

Leuk Bevonden:
    16
    Trofeepunten:
    8
    Als de booking gewoon via hetzelfde KLM systeem loopt krijgt Amex hem hetzelfde binnen als tickets en kun je het misschien gespreid betalen. Er staat wel dat het in principe om tickets moet gaan, dus acht de kans redelijk klein. Amex zou dan ook je hotel en/of huurauto voorfinancieren en dat doen ze dan weer liever via hun eigen travel sales...

Even belletje naar Amex en ik denk dat ze het je meteen kunnen vertellen. Zou het ook wel graag definitief willen weten, want in theorie zou je dan ook level miles moeten krijgen over het bedrag.

5. Krabnov

Krabnov Silver Tier

Leuk Bevonden:
    798
    Trofeepunten:
    348
    -EDIT- zojuist gebeld. Dame zei na overleg dat ze "geen garantie" konden geven omdat ze van tevoren 'natuurlijk' niet kunnen weten wat voor code er wordt meegestuurd. Dus eigenlijk wist ze het niet en wist ze ook niet hoe ze erachter zou kunnen komen. Dat worden minnetjes in het customer survey mailtje, helaas! Iemand anders ervaringen hiermee?

Ik ga eens bellen.

Wist je overigens dat KLM zelf een tijdje Vakantiedeals heeft aangeboden zonder tussenkomst van Airtrade? Hier zijn ze in 2012 mee gestopt. Ik heb in 2011 zo'n deal geboekt en die kwam toen in aanmerking voor Fly now, Pay later (AMEX gaf toen nog geen level miles weg bij KLM-boekingen).

Laatst bewerkt: 17 mrt 2015
  6. Alexo

Alexo Blue Tier

Leuk Bevonden:
    60
    Trofeepunten:
    28
    Vandaag in Gouda geprobeerd en helaas werkte mn AMEX niet.

7. RobertFB

RobertFB Silver Member

Leuk Bevonden:
    445
    Trofeepunten:
    63
    Helaas dus nog steeds niet Amex acceptatie bij alle Jumbo filialen, maar het aantal breidt zich wel uit.

8. kevinvdwal

kevinvdwal Silver Tier

Leuk Bevonden:
    230
    Trofeepunten:
    268
    Ik weet dat Jumbo franchisers een eigen keus hebben in acceptatie van betaalkaarten en contractuele verplichtingen aangaande verwerking. Zo kunnnen er bijvoorbeeld filialen zijn die alleen maar gewone pinpassen accepteren en niet eens een creditcard. Hangt dus inderdaad van het filiaal af.

9. peterke

peterke Newbie

Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Ik heb de afgelopen 4 jaar mc, visa en amex in binnen en buitenland gebruikt. Amex was de greencard. Was, want ik heb dit opgezegd doordat de benefit dubbele spaarpunten in het buitenland vervalt per 21 maart. Ik heb al een doorlopende reisverzekering en annuleringsverzekering. Maar misschien mis ik ze wel over een half jaar.....we zullen zien.

10. FlyingDutchman87

FlyingDutchman87 Silver Tier

Leuk Bevonden:
    147
    Trofeepunten:
    268
    Bij mijn Jumbo in Amsterdam (Hendrik Jacobszstraat) sinds kort ook Amex acceptatie!

11. Ivooss

Ivooss Newbie

Leuk Bevonden:
    68
    Trofeepunten:
    18
    ik heb net gebeld en 20.000punten bonus gekregen... Moet nu wel bij de gold card blijven...
    Ik denk wel dat ik die over 3 maanden opzeg maar ik kijk nog even... ;)

SVDH en Flying doc vinden dit leuk.
  12. Jan van Putten

Jan van Putten Silver Member

Leuk Bevonden:
    565
    Trofeepunten:
    368
    Wauw haha. Hoeveel maanden van te voren heb je gebeld? Ik moet ook nog bellen..

13. Remco

Remco Newbie

Leuk Bevonden:
    4
    Trofeepunten:
    3
    Ik heb mijn AMEX Gold Card 28 dec opgezegd, dus sinds 27 jan geen AMEX meer. Vanaf wanneer ben ik dan weer eligible om een referral link te accepteren?

14. FB020

FB020 Newbie

Leuk Bevonden:
    14
    Trofeepunten:
    18
    Ligt eraan tot wanneer je kaart doorliep. Waarschijnlijk eind januari 2015? Dan 6 maanden erbij tellen, dus eind juli 2015 vermoed ik.

15. SVDH

SVDH Blue Tier

Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    je mag 6 maanden geen kaart hebben gehad

16. Ready2Board

Ready2Board Silver Member Premium Member

Leuk Bevonden:
    718
    Trofeepunten:
    348
    Geen reguliere Amex bedoel je toch @SVDH ?

17. jvz

jvz Blue Tier

Leuk Bevonden:
    146
    Trofeepunten:
    43
    Volgens mij mag je uberhaupt geen andere AMEX-kaart hebben als je van referral voordeel wil profiteren. Lukte mij vorig jaar ook niet om gold card te krijgen via referral terwijl ik al FB Amex had.

18. Milanello

Milanello Blue Tier

Leuk Bevonden:
    81
    Trofeepunten:
    28
    Die referral link in de openingspost doet het echter niet meer. Iemand een andere link of iets? Moet me er nog in verdiepen hoor ;)

19. FB020

FB020 Newbie

Leuk Bevonden:
    14
    Trofeepunten:
    18
    Geen enkele kaart. Je moet een nieuw lid zijn of minimaal 6 maanden geen lid zijn geweest.

20. SVDH

SVDH Blue Tier

Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    bedankt voor de tip, heb de link vervangen door één die wel weer werkt :)

(of zie de link in mijn signature hieronder)

Deel Deze Pagina