Flying Blue American Express

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 2 jul 2014.

1. FB020

FB020 Newbie

Leuk Bevonden:
    14
    Trofeepunten:
    18
    Dat is toch afhankelijk wanneer je de kaartlidmaatschapsbijdrage betaald?

2. Barend

Barend Blue Tier

Leuk Bevonden:
    71
    Trofeepunten:
    128
    Welke qualifying flights? Degene die bij je kaart horen, worden bijgeschreven in de maand dat je je kaart betaald.
    Als je net lid bent geworden van AmEx dan kan dat even een paar weken duren.

3. LVH

LVH Blue Tier

Leuk Bevonden:
    51
    Trofeepunten:
    28
    nee ben gedowngraded van Plat naar Gold in december, had eigelijk wel verwacht dat mijn qualifying flights waren toegevoegd voor 2015.

zie net dat mijn kaartbijdrage per januari zijn afgeschreven.

4. Alias

Alias Blue Tier

Leuk Bevonden:
    81
    Trofeepunten:
    28
    @SkyFlyer: bij een GreenCard krijg je wanneer je er mee in het buitenland mee betaald 2 punten per bestede Euro. Mocht je Paypal gebruiken, hang je GreenCard er aan opdat je ook bij betalingen in Nederlandse webwinkels 2 punten per bestede Euro ontvangt. Membership Rewards-punten kan je te zijner tijd overboeken naar de KLM of andere luchtvaartmaatschappij in een verhouding van 5:4. De doorlopende reisverzekering bij de Gold kaart is aardig maar voor het verschil tussen de Gold en de Green kaart kan je mogelijk een (betere?) reisverzekering naar eigen wens vinden.

5. FB020

FB020 Newbie

Leuk Bevonden:
    14
    Trofeepunten:
    18
    Helaas gaat deze benefit verdwijnen :(

6. Alias

Alias Blue Tier

Leuk Bevonden:
    81
    Trofeepunten:
    28
    Welk voordeel precies?

7. FB020

FB020 Newbie

Leuk Bevonden:
    14
    Trofeepunten:
    18
    Dubbele punten in buitenland op Green Card

8. Alias

Alias Blue Tier

Leuk Bevonden:
    81
    Trofeepunten:
    28
    Valt dit ergens te lezen? Mocht het daadwerkelijk waar zijn, dan wordt het tijd om te gaan overwegen wat voor mij de echte waarde van de kaart is.

9. Aard

Aard Newbie

Leuk Bevonden:
    6
    Trofeepunten:
    3
    Ik heb geen reactie kunnen vinden op SVDH zijn vraag. Kan iemand mij vertellen hoe ik aan een referral link kan komen en of deze meerdere keren op geklikt kan worden?

Ik ontvang de gold card binnen een paar werkdagen. Ontvang ik later een e-mail met een link?

10. Kilian

Kilian Silver Member

Leuk Bevonden:
    402
    Trofeepunten:
    308
    Je kunt gewoon meerdere keren klikken op de link in het artikel op de voorpagina ;)

Flying doc vindt dit leuk.
  11. high_class

high_class Silver Member Captains

Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    volgens mij kan je na het inloggen ergens een link vinden, heb het lang geleden gedaan dus weet niet meer precies waar

12. charley020

charley020 Newbie

Leuk Bevonden:
    21
    Trofeepunten:
    8
    Fantastisch nieuws! mijn fb amex kaart doet het bij de Jumbo op de hoek! (Amsterdam) Met de dagelijkse boodschappen sparen voor een upgrade :)

roberto.ea en Flying doc vinden dit leuk.
  13. FlyingFonz

FlyingFonz Blue Tier

Leuk Bevonden:
    187
    Trofeepunten:
    43
    Hallo Jumbo Jet! :)

Ready2Board en Flying doc vinden dit leuk.
  14. Aard

Aard Newbie

Leuk Bevonden:
    6
    Trofeepunten:
    3
    Dat is goed nieuws! Ik zal het ook eens proberen. De transactiekosten zijn altijd voor de ontvanger (in dit geval Jumbo) toch?

15. FrequentLiar

FrequentLiar Newbie

Leuk Bevonden:
    16
    Trofeepunten:
    8
    Ja, tenzij de Jumbo in een andere currency dan EUR afrekent, dan heb je 2.3% markup over de conversie ;)

En uiteraard betaal je zelf ook 'transactiekosten', maar dan verkapt in je jaarlijkse fee. Lastig om terug te rekenen, want voor die fee krijg je natuurlijk ook andere voordelen, maar het is vergeleken met mainstream creditcards een duur product (en de Amex in NL is feitelijk een charge card, dus geen enkel krediet voor dat bedrag). Duur voor de merchant en duur voor de gebruiker. Maar vooral voor de gebruiker (zeker als je frequent flyer bent) zijn er best mooie voordelen te halen die de kosten van de kaart verantwoorden.

roberto.ea vindt dit leuk.
  16. roberto.ea

roberto.ea Newbie

Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
    OMG, ik ben super blij! :D

Net geprobeerd om Jumbo Wisseloord Amsterdam, geen transactiekosten.

vlieggraagverweg vindt dit leuk.
  17. Alexo

Alexo Blue Tier

Leuk Bevonden:
    60
    Trofeepunten:
    28
    Hi All;

FF een vraagje. Ik moet van de week een groot bedrag afrekenen. Helaas kan ik bij dze winkel niet met mijn AMEX kaart betalen. Wel PIN of per bank overboeking. Ik heb de FB AMEXkaart nu 2 weken en zou dus graag mijn welkomst miles binnenhalen. Heeft iemand een idee hoe ik dit kan bereiken? Door het bedrag cash te pinnen? Of wellicht anders?

Ik hoop dat jullie een oplossing weten!

Grt
    Alex

18. FB020

FB020 Newbie

Leuk Bevonden:
    14
    Trofeepunten:
    18
    Pinnen lost niets op want hiervoor krijg je geen punten ( en telt dus ook niet mee voor welkomstbonus) . Een transfer via paypal of proberen de winkelier amex te laten accepteren ( zeggen dat je ergens anders de aankoop gaat doen) wil soms helpen anders vrees ik dat je pech hebt.

19. RobertFB

RobertFB Silver Member

Leuk Bevonden:
    445
    Trofeepunten:
    63
    Het goede nieuws is dat nu alle Jumbo supermarkten Amex accepteren... tot voor kort was het alleen Viasa en Mastercard, en namen maar een beperkt aantal Jumbo zaken Amex aan... nu Appie nog!

20. FrequentLiar

FrequentLiar Newbie

Leuk Bevonden:
    16
    Trofeepunten:
    8
    Weet je zeker dat het echt alle supermarkten zijn? Vorige week vrijdag nog geprobeerd in Utrecht: no go. Mss ineens per vandaag magisch wel? ;)

Deel Deze Pagina