Flying Blue American Express

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 2 jul 2014.

1. Flying doc

Flying doc Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.777
    Trofeepunten:
    523
    Een half jaartje wachten en dan voor twee a drie maanden een AMEX platinum kost je iets meer dan de helft (2/12 van 600 euro), levert 8 QF's en 25.000 miles voor jezelf en de referee op (totaal 50.000). Je moet wel veel uitgeven (meer dan 20.000 per jaar) om de Goldcard een beter alternatief te vinden. Helaas kan je in Nederland je belasting, hypotheek, giften, etc er niet mee betalen in tegenstelling tot bijvoorbeeld de VS. Dan tikt het pas echt aan.

2. SVDH

SVDH Blue Tier

Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    vind ik ook een goeie, misschien wel betere, deal. Maar: je moet wel voldoende inkomen hebben om een Platinum kaart te kunnen aanvragen en de membership fee volledig vooraf willen betalen om het 'restant' pas later terug te krijgen.

Maar ja, 170 euro voor een heel jaar Gold en 4QF's en 5k miles, of
    120/180 euro voor 2 a 3 maanden Plat met 8QF's en 25k miles... do the math :)

Maar het moet zoals gezegd wel passen in je persoonlijke financiele huishouding.

3. Barend

Barend Blue Tier

Leuk Bevonden:
    71
    Trofeepunten:
    128
    Als veel mensen na een aantal maanden hun AmEx gaan opzeggen, zou het me niet verbazen als ze beslissen om de QF's & miles pas na een volledig betaald jaar uit te gaan geven..

4. Flying doc

Flying doc Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.777
    Trofeepunten:
    523
    Voor de creatieveling is er ook een route die voor je goldcard 12,5K oplevert. Indien je priviumlid bent (49 euro voor het proefabonnement) kan je de goldcard gratis aanvragen en ontvang je 12.500 punten. Let op; je loopt dus wel de QF mis! Gelukkig heb je wel veel meer transfer partners dus ook als je geen FB wilt sparen is dit een uitkomst.

5. SVDH

SVDH Blue Tier

Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    precies dit feit is volgens mij ook de reden waarom AMEX de minimale 'cool-down periode' voor je een nieuwe kaart mag aanvragen van 3 maand naar 6 maand heeft verruimd...

6. SVDH

SVDH Blue Tier

Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    Bedoel je een reguliere, niet FB, AMEX? Die heeft een eigen topic ;)

7. krng

krng Newbie

Leuk Bevonden:
    13
    Trofeepunten:
    8

Dat was inderdaad wat ik ook in gedachten had toen ik paar weken geleden hetzelfde aanbod kreeg. Heb gisteren eindelijk mijn kaart opgezegd met als reden dat we meer miles krijgen met de gratis Gold card van mijn vriend, en werd net gebeld met een aanbieding: ofwel 150 euro statement credit (evt als compensatie voor de Gold card fee), ofwel 20.000(!!) miles om bij mijn Silver te blijven. Aangezien ik nog 4 maanden gratis Silver heb ben ik uiteraard voor dat laatste gegaan!

Ik zou dus aanraden op te zeggen en even te wachten ;)

Flying doc en SVDH vinden dit leuk.
  8. SVDH

SVDH Blue Tier

Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    Da's inderdaad een heel net aanbod!

9. ujjain

ujjain Newbie

Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Bedankt voor de reactie, ik heb blijkbaar nog 3 dagen om 100 euro te spenderen en 2.500 gratis miles te krijgen voor mijn Flying Blue American Express Silver kaart. Jammer dat ik in Londen woon en dagelijks in pond betaal.

10. SVDH

SVDH Blue Tier

Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    bestel even wat op BOL.com of iets dergelijks?

11. menzo2003

menzo2003 Newbie

Leuk Bevonden:
    36
    Trofeepunten:
    18
    de maand afrekening is toch in euro? Als je meer dan 100 euro in ponden hebt uitgegeven zou dat toch genoeg moeten zijn.

12. SVDH

SVDH Blue Tier

Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    goed punt! je hebt een Euro chargecard als 'ie in NL ge-issued is.

13. TMW89

TMW89 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    105
    Trofeepunten:
    33
    Hmmm... de opzegtruc-voor-gratis-miles heeft niet gewerkt. Ik bel dus die helpdesk en meld (de overigens erg vriendelijke!) mevrouw dat ik mijn kaart wil opzeggen. Ik verwachtte dus een aanbod van een x aantal miles als ik tóch zou besluiten te blijven, maar nee... Ze vond het jammer maar de stopzetting zou doorgevoerd worden. Toen heb ik maar niet langer gebluft en gelijk geüpgrade van entry naar Silver :D. Resultaat: een Hertz-voucher van € 30,- en 2 extra qualifing flights. Naja, beter dan niks zullen we maar zeggen!

14. Marcob

Marcob Blue Tier

Leuk Bevonden:
    184
    Trofeepunten:
    33
    Het blijft een combinatie van je uitgaven op de kaart (je track record) en de persoon die je aan de lijn hebt!

15. high_class

high_class Silver Member Captains

Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    klopt. een keer een vrouw gesproken over de kaart van mijn vader en die wilde wel 30.000 bonus punten geven. Toen ergens in december keer gebeld en toen zei die vrouw dat ze dat nooit deden blablabla.

16. krng

krng Newbie

Leuk Bevonden:
    13
    Trofeepunten:
    8
    Ik denk dat het hier vooral is omdat het om een Entry Level card ging.

17. Marcob

Marcob Blue Tier

Leuk Bevonden:
    184
    Trofeepunten:
    33
    Het type kaart maakt niet zoveel uit in mijn optiek. Het gaat echt om de waarde van de transacties die over de kaart gaan. Simpelweg hoeveel ze aan je verdienen. Een goldcard houder die 5000 euro per jaar uitgeeft, is minder interessant dan een entrycard houder die 20-50K per jaar uitgeeft voor AMEX.

18. krng

krng Newbie

Leuk Bevonden:
    13
    Trofeepunten:
    8
    Dan was het bij mij een duidelijk geval "aardige agent" want ik heb in't totaal nauwelijks 3000 euro uitgegeven en al meer dan 3 maanden niks. Resultaat: 20 000 miles. Misschien dat ik ook die van tmw89 opgemaakt heb ;)

Jan van Putten vindt dit leuk.
  19. Jan van Putten

Jan van Putten Silver Member

Leuk Bevonden:
    565
    Trofeepunten:
    368
    Wat een geluksdag! Ben bang dat het mij niet gaat lukken. Misschien dat ik m'n vrouw laat bellen, kijken of dat helpt..:D

20. krng

krng Newbie

Leuk Bevonden:
    13
    Trofeepunten:
    8
    Ik had ook een vrouw aan de telefoon. Ik denk dat ze wat enthousiast was :)

Deel Deze Pagina