Flying Blue American Express

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 2 jul 2014.

1. Friso89

Friso89 Newbie

Leuk Bevonden:
    52
    Trofeepunten:
    18
    Zelfs hier in Zuid-Afrika kan ik 9 van de 10 keer met AMEX terecht. De enige problemen die ik zo nu en dan heb, zijn tijdens boekingen van B&Bs/Lodges hier. Visa/Mastercard zijn dan meestal de enige optie.

2. Remco

Remco Newbie

Leuk Bevonden:
    4
    Trofeepunten:
    3
    Ik heb vanochtend naar AMEX gebeld om mijn FB Gold op te zeggen. Om me over te halen aan te blijven kreeg in een aanbod om of FB Silver te worden en 5000 punten cadeau, of FB Gold te worden en 20000 punten cadeau. Dat laatste is op zich niet gek, 170 euro voor een jaar AMEX en 20000 punten, 0,85 cent per mijl. Maar ik gebruik de kaart vrij weinig en als ik opnieuw lid wordt via een referral over een paar maanden krijg je daar natuurlijk ook gratis punten bij. Dus uiteindelijk niet gedaan.

3. TMW89

TMW89 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    105
    Trofeepunten:
    33
    Ik ga in januari ook maar eens bellen om 'op te zeggen', eens kijken waar ze mee op de proppen komen :)

Zal je natuurlijk net zien dat ze het vriendelijk noteren en ophangen ;)

4. FlyingDutchman87

FlyingDutchman87 Silver Tier

Leuk Bevonden:
    147
    Trofeepunten:
    268
    Het is mij weer gelukt om de fee te waiven :D (FB Platinum Amex)

5. Mike

Mike Blue Tier

Leuk Bevonden:
    651
    Trofeepunten:
    143
    SVDH vindt dit leuk.
  6. bob84

bob84 Newbie

Leuk Bevonden:
    83
    Trofeepunten:
    18
    Ik heb onlangs een amex flying blue silver aangevraagd met 2.500 gratis miles en €50,- KLM tegoed.
    Mijn vriendin wilde vandaag ook een amex flying blue silver aanvragen echter de actie van gratis €50,- KLM geldt niet meer. Nu zag ik dag ik mijn vriendin ook als vriend kan introduceren, zij krijgt dan 1 jaar gratis de silver of zelfs een gold card.
    Als ik het goed begrijp krijgen ik bij aanvraag voor Gold voor mijn vriendin 10.000 miles en zij 5.000 miles.

Kan ik nadat ik de miles en mijn qualifying flights heb ontvangen mijn silver kaart opzeggen, mijn QF en miles behouden en naar 6 maanden weer geïntroduceerd worden door mijn vriendin voor de Amex flying blue gold?

Op deze manier krijg ik gratis:
    6 QF (2 voor silver + 4 voor gold)
    17.500 miles (2.500 voor silver + 10.000 voor introduceren vriend + 5.000 voor nieuwe gold)
    € 50,- KLM tegoed
    En mijn vriendin gratis:
    4 QF (4 voor gold)
    15.000 miles (5.000 voor gold + 10.000 voor introduceren vriend)

+ de extra miles die we sparen met de goldkaart

7. SVDH

SVDH Blue Tier

Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    ja, dat kan, maar inderdaad de KLM giftcard wordt niet meer uitgegeven. Als je min. 6 maanden geen kaarthouder bent geweest, kun je een nieuwe kaart nemen of geintroduceerd worden, met de bijbehorende bonussen.

8. Ipponmaster

Ipponmaster Blue Tier

Leuk Bevonden:
    149
    Trofeepunten:
    43
    Tell us! =]

9. FlyingDutchman87

FlyingDutchman87 Silver Tier

Leuk Bevonden:
    147
    Trofeepunten:
    268
    Ik heb een bekende die bij Amex werkt, die heeft het geregeld met als argumenten mijn yearly spend (ik kies ervoor om al mijn zakelijke expenses via m'n prive kaart te laten lopen), en het feit dat ik nog een 'normale' Amex kaart heb waar ik wel de lidmaatschapsbijdrage van betaal.

10. high_class

high_class Silver Member Captains

Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    heb ik ook geprobeerd, maar te horen gekregen dat ze het niet doen... vrij inflexibele dame ook. Geen aanbod nada miles.. terwijl ik een paar maanden eerder nog een 20.000 miles was voorgehouden.

11. high_class

Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    Amex FB Plat heeft als voorwaarde dat de partner de zelfde status krijgt als de kaarthouder mits deze een extra kaart bezit. Moet je deze match nog aanvragen of gaat het automatisch?

12. SVDH

SVDH Blue Tier

Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    dat geldt alleen als de primaire FBAMEX kaarthouder ook FB Platinum is. In dat geval kun je bellen met AMEX en is het in een paar dagen geregeld.

13. high_class

Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    bij gold moet het ook lukken toch?

14. high_class

Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    Jouw mannetje kan dat zeker niet voor mij regelen ? :D

LVH vindt dit leuk.
  15. SVDH

SVDH Blue Tier

Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    nee, alleen FB Platinums hebben het partner-benefit

16. Flying doc

Flying doc Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.777
    Trofeepunten:
    523
    Casus; Per januari ben ik geen AMEX goldcard houder meer en per feb ook geen partner goldcard meer. Nu wil ik toch graag gebruik maken van een AMEX maar gezien de beperkte acceptatie en relatief hoge kosten wil ik niet betalen voor een card. Nu heeft een vriend mij verwezen maar die aanvraag voor een gratis goldcard + 10.000 miles maar die aanvraag is helaas gestrand omdat ik nog partnerkaarthouder ben. Welke nieuwe aanvraag zal ik doen?
    Vraag; Hoe kan ik nu mijn segmenten/miles maximaliseren zonder dat ik betaal voor hun kaart.
    Voorstel; Ik vraag nu de zilver kaart aan die het eerste jaar gratis is plus 2500 welkomsbonus en upgrade die later in het jaar naar gold zodat ik 6 segmenten spaar?

17. SVDH

SVDH Blue Tier

Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    je moet een paar maanden wachten voor je nadat je je 'laatste' kaart hebt opgezegd, weer een nieuwe kaart met bonus kunt aanvragen. Dan kun je via friend-referral een silver of goud aanvragen, eerste jaar gratis. Als je daarna de kaart upgrade ga je daar wel voor betalen, het is niet zo dat je een jaar geen lidmaatschapsbijdrage hoeft te betalen, je betaalt voor de eerste kaart die je aanvraag geen bijdrage.

18. Ipponmaster

Ipponmaster Blue Tier

Leuk Bevonden:
    149
    Trofeepunten:
    43
    Dus als ik mn silver kaart nu opzeg een een paar maanden wacht, kan ik via jou een jaar lang gratis de gold card krijgen met bijbehorende miles en segmenten ? :D

19. SVDH

SVDH Blue Tier

Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    Ik ben niet te beroerd om mijn referral-code te delen hoor :)
    en ja, zolang je aan het minimale inkomen voldoet, krijg je de kaart, en het eerste jaar gratis (+bonus).

Ipponmaster vindt dit leuk.
  20. krng

krng Newbie

Leuk Bevonden:
    13
    Trofeepunten:
    8
    Balen, ik belde net met AMEX om mijn Silver te upgraden naar Gold en kreeg "maar" 5000 miles aangeboden. Ik denk dat ik mijn Silver maar opzeg en over paar maanden (6?) maar weer een nieuwe kaart aanvraag (via referral natuurlijk).

Deel Deze Pagina