Flying Blue American Express

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 2 jul 2014.

1. SVDH

SVDH Blue Tier

Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    zo'n aanbod ga je denk ik niet snel vinden voor een upgrade naar Gold, je krijgt 20k bij een upgrade naar Platinum.

2. SVDH

SVDH Blue Tier

Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    ze worden bijgschreven wanneer je je membership fee betaald, en dat is in jouw geval dan december. Maar als je weet wanneer je ze krijgt, kun je er in je planning om elite status te halen gewoon rekening mee houden - zolang je je FBAMEX houdt, krijg je gewoon je QF's elk jaar...

3. SVDH

SVDH Blue Tier

Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    het ging niet om later laten bijschrijven, maar om ipv voor 31-12, na 1-1 te upgraden, waardoor de extra QF's in het nieuwe jaar vallen...

4. DutchFrequentFlyer

DutchFrequentFlyer Silver Member

Leuk Bevonden:
    274
    Trofeepunten:
    63
    Ik reageerde op Friso die aangaf dat hij dit jaar geen hoger niveau meer ging behalen en daarom zei: "Ik heb ze liever vanaf januari op mijn account staan."

5. DutchFrequentFlyer

Leuk Bevonden:
    274
    Trofeepunten:
    63
    Overigens een sidenote: Het lijkt erop dat de gratis giftcards die je o.a. bij de FB Gold Card krijgt binnenkort op gaan houden. KLM stopt in het geheel met de giftcards omdat er teveel technische problemen mee zijn (aldus een klantenservice medewerker die me vertelde dat ze intern al enige tijd "Gifcards" worden genoemd). Op de pagina waar ze vroeger verkocht werden kun je ze inmiddels ook niet meer bestellen.

Laatst bewerkt: 27 dec 2014
  6. Friso89

Friso89 Newbie

Leuk Bevonden:
    52
    Trofeepunten:
    18
    Ai jammer, ik dacht zoiets te lezen op voorgaande pagina's. Voor een Platinum kaart maak ik er nog iets te weinig gebruik van (en mag de dekking ook wel wat beter in NL)

7. Jan van Putten

Jan van Putten Silver Member

Leuk Bevonden:
    565
    Trofeepunten:
    368
    Dekking in NL vind ik slecht! Dat ga ik ook aangeven als t jaar voorbij is. Misschien dat ze me overhalen met een leuk aanbod

Friso89 vindt dit leuk.
  8. SVDH

SVDH Blue Tier

Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    ja, je krijgt ze al niet meer inderdaad...

9. SVDH

SVDH Blue Tier

Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    ik lees wel meer dat men in NL een slechte dekking ervaart, maar ik heb dat (in Amsterdam e.o. althans) helemaal niet. Het is maar zeer zeer zelden dat m'n AMEX niet geaccepteerd wordt....

10. DutchFrequentFlyer

Leuk Bevonden:
    274
    Trofeepunten:
    63
    Op de site noemen ze hem nog wel: https://www.americanexpress.com/nl/content/flying-blue-gold-card/. Weet jij iets dat ik niet weet ;) ?

Ben ik het redelijk mee eens. In Rotterdam e.o. ervaar ik ook niet zoveel problemen. Ik ben het zeker met Jan eens dat de dekking lager is, maar niet zo laag dat het het voor mij niet waard is. Het zijn vooral kleinere restaurants waar hij soms niet geaccepteerd wordt, maar zeker ik de retail ervaar ik de dekking als prima. Daarnaast is het ook perfect voor internetaankopen: Gewoon via Paypal met Amex.

Ik kan me overigens ook goed voorstellen dat de dekking in Amsterdam veel hoger is, omdat er relatief veel toeristen uit de VS komen, waar het Amex-gebruik een stuk hoger ligt dan hier.

Overigens wel een goed "argument" om een korting te bedingen , @Jan van Putten ;)

Jan van Putten vindt dit leuk.
  11. SVDH

SVDH Blue Tier

Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    ik heb bij een aanbod op de site de giftcard er niet meer bij zien staan, maar dat was geloof ik bij de introductie-actie. Misschien dat 'ie elders nog wel aangeboden wordt dan? (maar dat zal dan idd niet lang duren :))

DutchFrequentFlyer vindt dit leuk.
  12. DutchFrequentFlyer

Leuk Bevonden:
    274
    Trofeepunten:
    63
    Ik zie het nu ook inderdaad! 10k miles ipv 5k miles en een giftcard als je door iemand geintroduceerd wordt. Niet echt een verbetering wat mij betreft. Voor veel niet frequent-flyers die ik in het verleden geintroduceerd heb, was vooral de giftcard en de reisverzekering aantrekkelijk. Miles zijn maar een abstract gebeuren waar ze de waarde niet goed van kunnen inschatten.

Vroeger kon je nog zeggen "5000 miles, dat is bijvoorbeeld een enkeltje Europa-Nice als promo award", maar de Europa-promos van de afgelopen 2 maanden geven geen aanleiding om te denken dat dat soort goede deals binnen europa nog voorbij gaan komen. Er zit geen enkele 50% deal vanaf A'dam bij.

13. SVDH

SVDH Blue Tier

Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    Ja, die 50 euro was direct om te zetten in tastbaar voordeel, dat was wel fijn.
    Voor de 'leek' reken ik meestal met 1 eurocent per awardmile om een richtlijn te kunnen geven. Maarja, met alleen die 5000 miles kom je niet zo ver...

14. WorldTraveller

WorldTraveller Silver Member

Leuk Bevonden:
    799
    Trofeepunten:
    478
    Bruto inkomen is verlaagd voor FB AMEX Entry, Silver en Gold.

Voor alle drie de kaarten moet je minimaal €23.000 bruto per jaar verdienen.

15. Friso89

Friso89 Newbie

Leuk Bevonden:
    52
    Trofeepunten:
    18
    En zelfs dat is geen 'vaste' waarde. Ik ben nog student en kom dus eigenlijk niet aan dat inkomen, maar heb wel een Silver kaart. Ik heb hem aangevraagd d.m.v. statuten van mijn BV waarop stond dat ik jaarlijks recht heb op een 'X' bedrag dividend. Ondanks dat ik zelden iets uit mijn BV naar privé haal. Kennelijk vonden ze dat bij AMEX wel goed genoeg.:) Dus mocht je een BV hebben en het niet redden qua bruto inkomen, dan is dat nog een manier om aan een AMEX FB kaart te komen.

16. Basjep

Basjep Silver Member

Leuk Bevonden:
    672
    Trofeepunten:
    368
    Je hebt alleen statuten overlegd? Zou wel een prima uitkomst zijn.

17. Friso89

Friso89 Newbie

Leuk Bevonden:
    52
    Trofeepunten:
    18
    Ik heb het even voor je nagekeken in mijn mail. In de correspondentie met American Express heb ik de volgende stukken opgestuurd:

- Een document met de balans van 31 december 2012 van de BV (hierbij werd ook specifiek gevraagd om een logo van de accountant te tonen)
    - Een document met het recht (en de hoogte) van de winstuitkering
    - Een jaaroverzicht van de bankrekening van de BV in 2012

Overigens denk ik dat het ze met name om de cashflow gaat in een jaar ipv wat er op je rekening staat op 31 december.

Friso

18. FlyingDutchman87

FlyingDutchman87 Silver Tier

Leuk Bevonden:
    147
    Trofeepunten:
    268
    In dat opzicht is Duitsland veel beter, in elk boeren dorpje bij een bekende supermakt keten (Tengelmann/ReWe) accepteren ze gewoon Amex...

19. Jan van Putten

Jan van Putten Silver Member

Leuk Bevonden:
    565
    Trofeepunten:
    368
    Denk dat ik dan maar moet verhuizen. Woon dicht bij de grens maar het woord AMEX is voor sommigen nieuw..

20. LVH

LVH Blue Tier

Leuk Bevonden:
    51
    Trofeepunten:
    28
    Klopt in belgie kan ik iig de amex gebruiken dan in nl

Het ergst vind ik nog soms in sommige restaurants, die dan zo zwart amex boekje waar de rekening inzit. Pak je je amex kaart nee sorry accepteren we niet.

Deel Deze Pagina