Flying Blue American Express

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 2 jul 2014.

1. LVH

LVH Blue Tier

Leuk Bevonden:
    51
    Trofeepunten:
    28
    ik kan me voorstellen dat ze niet op tijd worden bijgeschreven voor je. Maar je krijgt normaliter gewoon je 8 qualifying flights bijgeschreven.

sossienl vindt dit leuk.
  2. sossienl

sossienl Newbie

Leuk Bevonden:
    84
    Trofeepunten:
    18
    Dus ook bij een upgrade?

3. SVDH

SVDH Blue Tier

Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    ja, ik heb in augustus hetzelfde gedaan. Begin dit jaar de gold aangevraagd, en later dus ugrade naar plat, en dus 4+8 segmenten gekregen.

sossienl vindt dit leuk.
  4. sossienl

sossienl Newbie

Leuk Bevonden:
    84
    Trofeepunten:
    18
    Dank. Ze hebben met nu 20.000 miles aangeboden om Gold te blijven. Want ik ben een beetje klaar met dit gedoe. Anyway er is nog een mogelijke oplossing. Ze willen de 8 segmenten geven als FlyingBlue kan garanderen dat ze op tijd bijgeschreven zijn (eind van het jaar). Dus morgen maar eens bellen met FB.

5. SVDH

SVDH Blue Tier

Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    hangt af van wanneer je nieuwe kaart 'begint'. Een maand later betaal je je contributie en krijg je ook de QF's bijgeschreven. Gezien het vandaag 27/11 is kan dat krap worden...

6. Willy83

Willy83 Newbie

Leuk Bevonden:
    11
    Trofeepunten:
    3
    Ben benieuwd, heb van de week via de link de FB Amex Gold aangevraagd, hoop dat ik de 4 vluchten krijg anders wordt het mogelijk zilver volgend jaar.

SVDH vindt dit leuk.
  7. menzo2003

menzo2003 Newbie

Leuk Bevonden:
    36
    Trofeepunten:
    18
    Ik heb mijn nieuwe goldcards gekregen. Nu nog maar afwachten of ik de beloofde 15000miles ga krijgen aan het einde van de maand.

8. Remco

Remco Newbie

Leuk Bevonden:
    4
    Trofeepunten:
    3
    Ik heb mijn goldcard eind oktober gekregen, maar nog steeds geen 15000 mijlen. Ze hadden ook gezegd dat het mogelijk 6 tot 8 weken kon duren, dus als ik ze in januari nog niet heb maar even achteraan bellen.

9. sossienl

sossienl Newbie

Leuk Bevonden:
    84
    Trofeepunten:
    18
    Update van mijn kant. De 8 vluchten zijn keurig bijgeschreven en dat maakt het totaal nu op 30. Dus weer gegarandeerd een jaar FB Gold.
    Komende week nog zeker 4 vluchten (2x Business class, 2x Economy) Naar Parijs en Milaan.

TheoS vindt dit leuk.
  10. menzo2003

menzo2003 Newbie

Leuk Bevonden:
    36
    Trofeepunten:
    18
    Worden de miles die je krijgt na een kaart upgrade bij het eerste maand afschrift bijgeschreven of later?

11. bkraan

bkraan Blue Tier

Leuk Bevonden:
    32
    Trofeepunten:
    28
    Mijn ervaring altijd bij het eerste afschrift.
    1x later geweest maar dat wij bij een gewone AMEX kaart.

12. menzo2003

menzo2003 Newbie

Leuk Bevonden:
    36
    Trofeepunten:
    18
    Ok, dan ga ik morgen gewoon bellen voor de zekerheid.

13. Willy83

Willy83 Newbie

Leuk Bevonden:
    11
    Trofeepunten:
    3
    Begin december de gold card aangevraagd, 13/12/2014 de vluchten bijgeschreven gekregen (al is het volgens mij later gebeurd). Datum laatste transactie staat op 20-12 maar er is toen niets gebeurd.

Met 32 vluchten met de hakken over de sloot :)

14. TravelTheWorld195

TravelTheWorld195 Silver Member

Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Ik ben gebruik momenteel de AMEX FB Silver card. Ik heb een tijdje geleden gebeld of ik mijn Silver card kon upgraden naar de Gold card, om zo weer in aanmerking te komen voor de 'welkomstcadeau's'. Dit kon niet, als je je kaart opzegt moet je 6 maanden wachten voordat je weer een nieuwe kaart aan kan vragen. Geldt dit ook als ik dus via een 'vriend' deze Gold kaart aanschaf? Of kan ik mijn kaart met deze methode wel upgraden én gebruik maken van de welkomstvoordelen?

15. SVDH

SVDH Blue Tier

Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    de 'introduceer een vriend' is alleen voor nieuwe leden, maar je kan wel degelijk je kaart upgraden of downgraden. Het kan zijn dat de periode dat je de kaart moet hebben om dat te kunnen doen is aangepast (was 3 maanden, misschien nu 6?), maar up en downgraden kan zeker, heb het dit jaar een paar keer gedaan.

TravelTheWorld195 vindt dit leuk.
  16. Goldfly

Goldfly Silver Member

Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    Het is inderdaad 6 maanden. Dit geld tegenwoordig ook voor upgraden van bijv. silver naar gold.
    Ik begrijp dat echter niet. Als ik 6 maanden geen extra voordelen kan halen afgezien van die paar honderd punten( tenzij je duizenden euros uitgeeft) dan gebruik ik liever 6 maanden mn visa world card die wel overal geaccepteerd wordt. dan neem ik 3 maanden amex met bonus punten en zeg ik weer op. Op die manier levert het voor amex toch helemaal niets op?

17. Friso89

Friso89 Newbie

Leuk Bevonden:
    52
    Trofeepunten:
    18
    Weet iemand van jullie wellicht of er nog upgrade acties zijn bij AMEX FB? Ik zit er namelijk over na te denken om mijn AMEX FB Silver te upgraden naar Gold, maar alleen bij een gunstig (15 a 20.000) aanbod qua miles.

Friso

18. Goldfly

Goldfly Silver Member

Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    Zover als ik kan zien zijn er online geen aanbiedingen. 5000 voor een upgrade naar gold. Je kan ze natuurlijk altijd even bellen.
    Daarnaast weet ik niet hoe het met je qualifying flights staat, maar als je dit jaar een volgend niveau niet meer gaat halen zou ik even wachten tot volgend jaar ivm bijschrijving QF's

19. Friso89

Friso89 Newbie

Leuk Bevonden:
    52
    Trofeepunten:
    18
    Ik ga het dit jaar sowieso niet halen wat betreft QF's. Mijn QF's van mijn Silver kaart zijn zojuist bijgeschreven, want heb mijn kaart sinds vorig jaar december. Best onhandig eigenlijk! Ik heb ze liever vanaf januari op mijn account staan.

Bedankt in ieder geval. Ik zal binnenkort eventjes naar de AMEX Klantenservice bellen!

Friso

20. DutchFrequentFlyer

DutchFrequentFlyer Silver Member

Leuk Bevonden:
    274
    Trofeepunten:
    63
    Het later laten bijschrijven van QFs is zover ik weet onmogelijk. Heb het tweemaal geprobeerd en ben steeds tegen een muur opgelopen. Werd de hele tijd tussen KLM en Amex van het kastje naar de muur gestuurd, om uiteindelijk tot de conclusie te komen dat de computers de medewerkers de baas zijn.

Deel Deze Pagina