Flying Blue American Express

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 2 jul 2014.

1. Godenzoon14

Godenzoon14 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.350
    Trofeepunten:
    508
    Geld opnemen met een Amex wordt de volgende dag meteen geincasseerd door Amex, dus niet bij de maandelijkse afrekening en op een of andere manier is Amex er niet happig op, ik kan me voorstellen dat als de Paypal overboeking meteen de eerste/een van de eerste transacties is geweest dat daar een belletje is afgegaan...

Ik (en met mij nog velen van het forum) gebruiken Paypal ook regelmatig voor betalingen aan vrienden en zolang je dat op een manier doet die niet buitensporig is, gaat dat bij mij en de personen waarvan ik weet dat ze het doen, al tijden goed.

Ambtenaruh, Carel1 en jphorn vinden dit leuk.
  2. pw1979

pw1979 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    533
    Trofeepunten:
    123
    Ik heb een AMEX Platinum kaart. Zondag gaan we op vakantie, maar we hebben een kind wat echt ziek is (zware keelontsteking) en waarschijnlijk niet mag vliegen. Ik wil nu advies van AMEX wat te doen, ook omdat omboeken echt vele duizenden euro's kost.

Nou, dat kan dus niet. AMEX ledenservice is er tot 17.00 (echt WTF) en Global Assist adviseert nadat je reis is begonnen.

Waardeloos.

3. Daan3

Daan3 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.710
    Trofeepunten:
    523
    Ik zou in ieder geval zorgen voor een doktersadvies. Ik heb ooit moeten annuleren wegens slecht nieuws binnen familie, dat is door Amex keurig betaald. Ik meen 100 euro eigen risico.

Ready2Board vindt dit leuk.
  4. jphorn

jphorn Blue Tier

Leuk Bevonden:
    772
    Trofeepunten:
    123
    Mijn vrouw kreeg vanmorgen een aanbod van Flying Blue American Express om te upgraden naar Flying Blue - AmEx Platinum voor tijdelijk +40.000 Miles en 90XP voor het eerste jaar (!) (daarna standaard 60XP). De 90XP is eigenlijk een bonus van 30XP (zie *)

Hebben andere leden die ook ontvangen?

Edit: ik zie nu dat er een miles+XP bonus voor alle FB AmEx kaarten geldt: check aanbod.

CleanShot 2022-04-29 at 09.53.11@2x.png

Laatst bewerkt: 29 apr 2022
    ppt, lloydje33 en Ruut vinden dit leuk.
  5. lloydje33

lloydje33 Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.468
    Trofeepunten:
    583
    Ben benieuwd of Amex deze actie ook heeft voor bestande FB kaarthouders. Jou link is specifiek voor mensen zonder FB Amex.

6. jphorn

jphorn Blue Tier

Leuk Bevonden:
    772
    Trofeepunten:
    123
    Hmm. Mijn vrouw heeft wel een partnerkaart (FB AmEx Gold). Daarom meende ik dat het om een upgrade ging. Maar ik heb zelf het aanbod inderdaad niet gekregen (ook FB AmEx Gold dus).

7. theflyingrobman

theflyingrobman Blue Tier

Leuk Bevonden:
    561
    Trofeepunten:
    123
    90XP en 40.000 miles voor €300,- is bijna too good to be true :eek: jammer dat ik al een kaart heb.

Menno, ppt, Ruut en 3 anderen vinden dit leuk.
  8. ppt

ppt Blue Tier

Leuk Bevonden:
    260
    Trofeepunten:
    63
    Ik heb op dit moment al een reguliere AMEX Plat, maar deze aanbieding is inderdaad te mooi om te laten liggen, ik kan de XPs goed gebruiken. Ik lees echter in de fineprint van de aanbieding:

en
    Iemand ervaring of AMEX regulier en AMEX FB nog steeds als twee onafhankelijke producten worden gezien? In het verleden is hier wel eens over gepost, maar ik ga liever af op recente ervaringen.

Laatst bewerkt: 29 apr 2022
    Ruut en Menno vinden dit leuk.
  9. ppt

ppt Blue Tier

Leuk Bevonden:
    260
    Trofeepunten:
    63
    Vandaag gebeld met AMEX. Wanneer je al in het bezit bent van een AMEX kaart, of de afgelopen 12 maanden eentje hebt gehad, dan is het aanbod met de extra bonus miles en de extra XP's niet van toepassing. Too bad.

jphorn vindt dit leuk.
  10. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.064
    Trofeepunten:
    223
    Juist nu ik ruim 40k miles heb staan overkomt dit mij ook. Vorige week gebeld en men zou het probleem voorleggen aan het befaamde back-office.

Best irritant.

11. Escape

Escape Blue Tier

Leuk Bevonden:
    37
    Trofeepunten:
    28
    Heb vorige week een ticket via klm.nl geboekt met m'n FB Amex kaart maar kan de betaling niet spreiden via amex.nl, heeft iemand dit probleem eerder gehad?

12. jphorn

jphorn Blue Tier

Leuk Bevonden:
    772
    Trofeepunten:
    123
    Bedankt voor het navragen. Wel nog steeds merkwaardig dat mijn vrouw deze aanbieding dus kreeg, want zij heeft gewoon twee partnerkaarten (regulier en FB). Dat kan AmEx toch ook zien.

13. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.064
    Trofeepunten:
    223
    Heb je naast de FB Amex ook nog een reguliere Amex in je account staan?

Zoja, dan moet je reguliere uit je account verwijderen en kun je de betaling spreiden. Hierna kun je de verwijderde kaart weer terugzetten in je account.

14. Escape

Escape Blue Tier

Leuk Bevonden:
    37
    Trofeepunten:
    28
    Bedankt voor je reactie. Nee ik heb geen reguliere Amex. Dit probleem deed zich al een paar dagen voor maar het was in de vooravond me gelukt om de uitgave te splitsen ;) Vast een error op de site.

15. theflyingrobman

theflyingrobman Blue Tier

Leuk Bevonden:
    561
    Trofeepunten:
    123
  16. RobertFB

RobertFB Silver Member

Leuk Bevonden:
    445
    Trofeepunten:
    63
    Ook nog aardig om te vermelden: miles kopen met de huidige promotie. Als je alle miles moet aanschaffen kun je nu 20.000 + 14.000 bonus (70% extra) kopen voor €500. Dan kost je award ticket dus €500 + €205,83 = €705,83.

17. vinrf

vinrf Newbie

Leuk Bevonden:
    34
    Trofeepunten:
    13
    Wanneer worden FB Amex miles overgeschreven naar je Flying Blue account? Is dat na de maandelijkse betaling?

18. Vliegende_Keep

Vliegende_Keep Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.630
    Trofeepunten:
    428
    Bij mij altijd de 16e, geen idee of dit een standaard datum is of dat het varieert.

19. RobertFB

RobertFB Silver Member

Leuk Bevonden:
    445
    Trofeepunten:
    63
    Normaal gesproken wel, maar bij mij blijven ze nu al twee maanden 'hangen'. Het geld wordt overigens wel gewoon geïncasseerd door Amex.....

Ruut vindt dit leuk.
  20. Ambtenaruh

Ambtenaruh Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.762
    Trofeepunten:
    253
    Blijven bellen/stalken... ze leren het anders nooit...

Deel Deze Pagina