Flying Blue American Express

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 2 jul 2014.

1. lloydje33

lloydje33 Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.468
    Trofeepunten:
    583
    Update, nav een post in het andere topic een een belletje er aan gewaagd. Kaartaanvraag is goedgekeurd ondanks dat ik 1,5 maand eerder al geupgrade had van silver naar gold. Daarnaast zijn voor mij ook de oude voorwaarden dus de 1€ spend van toepassing. Het opsturen zal rond de 2 weken duren aldus de medewerker.

BartF, FlyingDuck, Tim82 en 2 anderen vinden dit leuk.
  2. FlyingDuck

FlyingDuck Blue Tier

Leuk Bevonden:
    172
    Trofeepunten:
    43
    Dus het klopt wel dat vanaf nu je een spend van 3000€ moet hebben om aan de actie te voldoen?

3. lloydje33

lloydje33 Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.468
    Trofeepunten:
    583
    Correct helaas. Ik heb hier geen last van doordat mijn aanvraagdatum voor de wijziging was. Mocht het toch niet zo zijn dan zal ik dat laten weten als de kaart binnenkomt.

4. FlyingDuck

FlyingDuck Blue Tier

Leuk Bevonden:
    172
    Trofeepunten:
    43
    Sneaky, in de app staat gewoon nog de 1€ spend. Soms update amex de informatie zo slecht op hun informatie platformen.

BartF, lloydje33 en Ruut vinden dit leuk.
  5. lloydje33

lloydje33 Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.468
    Trofeepunten:
    583
    Zoals van de week in het andere topic gezegd werd varieert het wel per medewerker. Wellicht dat anderen forum leden hiervan bevestiging hebben gehad?

Ruut vindt dit leuk.
  6. FritsJ

FritsJ Newbie

Leuk Bevonden:
    24
    Trofeepunten:
    8
    We hebben gebruik gemaakt van de gold naar platinum upgrade actie en zien nu ook dat de kaart actief is in de app (na een week vertraging doordat ze extra identificatie documenten nodig hadden). Ik vermoed dat de 60XP nu niet meer dit jaar worden bijgeschreven.

Of gaat dat vrij snel?

7. Carel1

Carel1 Gold Member

Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    Circa 10 à 14 dagen.

FritsJ vindt dit leuk.
  8. Ipponmaster

Ipponmaster Blue Tier

Leuk Bevonden:
    149
    Trofeepunten:
    43
    upload_2021-12-30_0-42-4.png

Gelukkig staat het gewoon in de door hun toegestuurde e-mail! :p

michiel1, FlyingFonz, lloydje33 en 2 anderen vinden dit leuk.
  9. theflyingrobman

theflyingrobman Blue Tier

Leuk Bevonden:
    561
    Trofeepunten:
    123
    KLM\FB heeft mij telefonisch bevestigd dat de XP's van een FB Amex kaart worden toegewezen vanaf de dag dat de kaart actief is en dat dit ook met terugwerkende kracht wordt toegepast.

Dus als bijvoorbeeld de FB Amex kaart op 30 dec is geactiveerd en je FB termijn op 31 dec afloopt maar de XPs nog niet hebt ontvangen hebt, dan corrigeert KLM\FB dit bij de toekenning van de XPs in januari alsof je ze in december hebt gekregen.

10. Maarten_22

Maarten_22 Silver Tier

Leuk Bevonden:
    201
    Trofeepunten:
    268
    Mocht iemand bereid zijn om de fee van de Amex FB platinum kaart te betalen krijg je gratis een jaar FB Platinum;)

Ruut vindt dit leuk.
  11. FritsJ

FritsJ Newbie

Leuk Bevonden:
    24
    Trofeepunten:
    8
    Interessant, maar XP's dit kalenderjaar zou betekenen dat we van Explorer naar Silver gaan. Krijgen we de XP's pas volgend jaar dan moeten we nog één keer vliegen om over de 100XP te geraken.

Betekent jouw opmerking dat de status in januari wordt gecorrigeerd?

12. lloydje33

lloydje33 Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.468
    Trofeepunten:
    583
    Nog een update, zojuist gebeld door de Amerikaanse man van de card issue afdeling en mijn aanvraag is alsnog aangewezen want mag niet 2x upgraden binnen 6 maanden. Grrr en vervelend dat eerder wel werd gezegd dat dit geen probleem was. Na de feestdagen maar eens een nieuw belletje aanwagen. Want nieuwe voorwaarden stellen deze regel weer niet?

Kortom een rommeltje daarr...

13. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.063
    Trofeepunten:
    223
    Het enige wat ik kan zeggen is dat het een zooitje is bij Amex hoewel ze nu wel weer goed bereikbaar zijn.

Ik kreeg van een Amerikaan te horen dat er een aantekening was geplaatst omdat ik de Amex Blue card nog geen half jaar had. Belletje overdag leverde weer op dat dat niks uitmaakte omdat ik al Amex heb sinds 2019.

De nieuwe Platinum card moet ik nog steeds binnenkrijgen..

14. lloydje33

lloydje33 Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.468
    Trofeepunten:
    583
    Ik heb exact hetzelfde (zie mijn post hierboven), na de feestdagen zal ik nog maar een keer bellen ugh...

15. theflyingrobman

theflyingrobman Blue Tier

Leuk Bevonden:
    561
    Trofeepunten:
    123
    Correct, als je de FB Amex kaart vóór 31-12-2021 hebt geactiveerd, krijg je de betreffende XPs met terugwerkende kracht alsnog alsof je ze in december 2021 hebt gekregen. Mocht dit niet gebeuren is het advies van FB om te bellen om dit alsnog in orde te maken.

Carel1 vindt dit leuk.
  16. MoonJ

MoonJ Silver Member

Leuk Bevonden:
    955
    Trofeepunten:
    143
    Vraagje. Ik heb een ticket geboekt bij Air France welke gaat AMS - CDG - BOG - MDE. De BOG - MDE leg wordt uitgevoerd door Aviance, en ik dacht dat dat een codeshare vlucht was. Nu zie ik op mijn e-ticket geen enkel KL/Air France vluchtnummer staan maar echt alleen het Avianca vluchtnummer. De bonus XP dit jaar wordt geheven op alle KL/AF marketed flights, ongeacht door wie deze worden uitgevoerd. Nu is dit lijkt me een KL/AF marketed flight want heb dit vluchtschema aangeboden gekregen door KL/AF en rechtstreeks bij hen geboekt, maar komt dit dan in aanmerking voor de bonus XP, of heb ik pech?

17. Godenzoon14

Godenzoon14 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.350
    Trofeepunten:
    508
    AF/KL Marketed = AF/KL vluchtnummer, pech dus in dit geval…

Ambtenaruh vindt dit leuk.
  18. MoonJ

MoonJ Silver Member

Leuk Bevonden:
    955
    Trofeepunten:
    143
    Ah dat is jammer. Scheelt dat het een domestic leg is dus die 3 XP die ik misloop kom ik wel over heen. :p

Zie nu pas dat ik dit in het FB Amex topic heb gepost i.p.v reguliere FB topic, excuus!

19. Escape

Escape Blue Tier

Leuk Bevonden:
    37
    Trofeepunten:
    28
    Kan je het annuleren en opnieuw boeken?

MoonJ vindt dit leuk.
  20. MoonJ

MoonJ Silver Member

Leuk Bevonden:
    955
    Trofeepunten:
    143
    Zou kunnen maar volgens mij schiet ik daar niks mee op, want dan zou het alsnog geen AF/KL vluchtnummer hebben. Als dat zou kunnen dan zou ik dat al moeten hebben want heb deze itinerary rechtstreeks geboekt bij AF.

Deel Deze Pagina