Flying Blue American Express

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 2 jul 2014.

1. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.063
    Trofeepunten:
    223
    Zie nu wel op de site staan dat ie het eerste jaar gratis is. Pas als je doorklikt staat er opeens eerste jaar 50% korting.

Bijgevoegde bestanden:

2. FritsJ

FritsJ Newbie

Leuk Bevonden:
    24
    Trofeepunten:
    8
    Ik kan per vandaag bevestigen dat mijn vrouw nu de Silver status heeft gekregen. De 60 XP zijn dus inderdaad met terugwerkende kracht (30 dec) toegekend. De surplus XP die dat weer opleverde is ook alvast lekker voor dit jaar.

3. lloydje33

lloydje33 Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.468
    Trofeepunten:
    583
    Update; nadat de aanvraag was goedgekeurd van de week 2x gebeld door Amex waarbij werd medegedeeld dat de aanvraag wordt geannuleerd doordat de 6 maanden nog niet om zijn. Dat tussendoor de regels zijn veranderd maakt niet uit. Be aware dus van de 6 maanden ondanks dat deze niet meer in de voorwaarde staan. De regel is er nog steeds.

Ruut vindt dit leuk.
  4. KieWie

KieWie Blue Tier

Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    63
    Kreeg vannacht een mailtje dat mijn kaart is geblokkeerd. Ik moet de ledenservice bellen, maar die lui gaan natuurlijk pas maandag weer open...
    Iemand een idee waar ik nu kan aankloppen?

5. Daan3

Daan3 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.710
    Trofeepunten:
    523
    Als het niet tot maandag kan wachten zou je Global Assist kunnen bellen.

6. KieWie

KieWie Blue Tier

Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    63
    Al gedaan, maar werd niets. Voeren enkel de verzekeringen uit, meldden ze.

Ik denk dat het komt door een niet gelukte afschrijving. Ben met vakantie en het bedrag was dusdanig hoog dat de ING het me niet cadeau gaf… Maar goed, ik vind in dat geval zonder waarschuwing de kaart blokkeren in het weekend knap bits - wat vinden jullie, is dat een gekke reactie van mij?

7. westi

westi Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.227
    Trofeepunten:
    223
    Ik krijg keurig een paar dagen van tevoren een mail hoeveel ze wanneer gaan incasseren. Kwestie van zorgen dat er saldo is.

Dus in mijn geval zou ik het niet vreemd vinden dat de kaart geblokkeerd wordt, weekend of niet.

8. KieWie

KieWie Blue Tier

Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    63
    Die heb ik ook gekregen. Mailtjes gaan helaas een beetje op de grote hoop… In de tussentijd wel ingelogd op app en site, maar daar wordt je nergens aan herinnerd - het zou mij enorm helpen als daar dan een soort waarschuwing staat. Een kaart blokkeren vind ik echt enorm ingrijpend drie dagen na een gemiste incasso, zonder enige aankondiging hiervan

9. Daan3

Daan3 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.710
    Trofeepunten:
    523
    De app is wmb wel duidelijk, er staat “nu te betalen 0,00” of het saldo van je afrekening, die ook nog elke maand op dezelfde datum komt. Staat er een saldo dan weet je dat dat geïncasseerd gaat worden. Staat tegenover dat een waarschuwing wel netjes zou zijn, als je geen incasso hebt, krijg je ook meer tijd om te betalen. Overigens kan je Amex verzoeken op een bepaalde dag van de maand te incasseren die jou het beste uitkomt.
    Ik ben wel benieuwd hoe dit afloopt.

10. MoonJ

MoonJ Silver Member

Leuk Bevonden:
    955
    Trofeepunten:
    143
    Dit is de reden dat ik altijd handmatig overmaak. Als je de maandafrekening krijgt heb je 3 weken om te betalen wat natuurlijk meer dan genoeg is. Vind ik zelf fijner omdat ik inderdaad weleens vergeet op de rekening waar ze de Auto Incasso op uitvoerde genoeg saldo te zetten, omdat ik op dat moment weer een andere (buitenlandse) rekening voornamelijk gebruikte, en dan was boem opeens mijn kaart geblokkeerd. Werd wel weer opgelost door handmatig over te maken, maar dan gaan ook weer 2-3 dagen overheen.

11. Vliegende_Keep

Vliegende_Keep Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.630
    Trofeepunten:
    428
    Oké mijn upgrade naar regulier Platinum gaat 'm helaas niet worden.
    Wat zijn nu mn opties als ik toch een reguliere platinum wil?
    Als ik deze via een referral doe krijg ik dan de korting per maand en de 30000 punten? Of vervalt dit allemaal omdat ik al een fb amex heb?

12. theflyingrobman

theflyingrobman Blue Tier

Leuk Bevonden:
    561
    Trofeepunten:
    123
    @Vliegende_Keep, helaas sinds (~midden) 2021 ziet Amex de reguliere en FB-lijn als één en is het niet langer mogelijk een andere kaart met welkomst aanbieding aan te vragen. Als je wel een ref-link gebruikt of belt, zal je hoogstwaarschijnlijk wel de korting maar niet de welkomstbonus krijgen.

13. Vliegende_Keep

Leuk Bevonden:
    2.630
    Trofeepunten:
    428
    Ja dat dacht ik al helaas. Frustrerende is dat ze in dit geval het als één zien maar in geval van de "grootste upgrade ooit" zien ze de fb en regular wel als twee aparte producten.

14. Frankb

Frankb Blue Tier

Leuk Bevonden:
    470
    Trofeepunten:
    63
    Dit dacht ik ook maar in december reguliere plat aangevraagd naast FB plat kaart (ik ben overgestapt). Maar ik heb wel de bonus gekregen tot mijn verbazing en de 50% korting :)

theflyingrobman vindt dit leuk.
  15. Vliegende_Keep

Leuk Bevonden:
    2.630
    Trofeepunten:
    428
    Lekker verwarrend allemaal ook weer bij onze vrienden van Amex ;)

Maar ik bedenk me dat ik deze mogelijkheid al heb verpest omdat ik de blue card al had aangevraagd natuurlijk :eek:

theflyingrobman vindt dit leuk.
  16. KieWie

KieWie Blue Tier

Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    63
    Dank voor de tip. Dit ga ik voortaan ook doen, veel prettiger.

MoonJ vindt dit leuk.
  17. FritsJ

FritsJ Newbie

Leuk Bevonden:
    24
    Trofeepunten:
    8
    Misschien is de vraag al eerder gesteld maar ik kon het antwoord niet zo gauw vinden. Mijn FB gold kaart is begin december geactiveerd en daarvoor heb ik 30 XP ontvangen. Per 1 januari is de XP-counter gereset en ben ik ze dus alweer kwijt.

Had ik beter tot januari moeten wachten of maakt dat per saldo niks uit?

18. Vliegende_Keep

Leuk Bevonden:
    2.630
    Trofeepunten:
    428
    Maakt niet zoveel uit want de volgende 30 xp krijg je er dan weer bij voordat je teller weer wordt gereset.

Of je de xp nou in januari of december krijgt komt op hetzelfde neer voor je flying blue status.

FritsJ en arjen05 vinden dit leuk.
  19. KeesIF

KeesIF Newbie

Leuk Bevonden:
    8
    Trofeepunten:
    3
    Morning travelers,

Ik heb momenteel een normale AMEX gold (welke in mijn ogen meer voordelen biedt dan FB), maar om de jaarbijdrage the vermijden wil ik tijdelijk overstappen naar FBAMEX gold, en daarbij de referral bonus opstrijken.
    1. Krijg ik die referral bonus aangezien ik al een normale AMEX heb?
    2. Indien niet, moet ik dan eerst mijn normale AMEX opzeggen, en hoe lang moet ik dan wachten voor ik de FBAMEX kan aanvragen met welkomstbonus?
    3. Een andere truck die ik over het hoofd zie?

Kees

Laatst bewerkt: 13 jan 2022
  20. Frankb

Frankb Blue Tier

Leuk Bevonden:
    470
    Trofeepunten:
    63
    1. Officieel niet want AMEX ziet reguliere kaart en Flying Blue kaart als 1 product. Maar afgelopen december ben ik van Flying Blue overstapt naar regulier en wel korting+bonus gehad :)
    2.Ja dat kan officieel moet je dan jaar lang geen amex meer hebben gebruik te mogen maken van de actie.
    3. Niet dat ik weet

KeesIF vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina