Flying Blue American Express

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 2 jul 2014.

1. Nielsdejongen

Nielsdejongen Blue Tier Premium Member

Leuk Bevonden:
    127
    Trofeepunten:
    33
    Ja klopt!

Vliegende_Keep vindt dit leuk.
  2. Ambtenaruh

Ambtenaruh Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.760
    Trofeepunten:
    253
    Oke thnx, dan weet ik genoeg :D

3. Vliegende_Keep

Vliegende_Keep Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.630
    Trofeepunten:
    428
    Oh top, mocht mijn omweg via blue card > plat er niet doorheen komen, kan ik altijd nog mijn net verlengde FB Gold upgraden voor 430 euro ;)

4. Ambtenaruh

Ambtenaruh Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.760
    Trofeepunten:
    253
    600 -/- (bijdrage van de maanden die je al Gold gehad hebt) ;)

5. Robinho

Robinho Silver Member

Leuk Bevonden:
    341
    Trofeepunten:
    63
    Ga toch ook voor de Gold > Platinum upgrade voor de 75k punten ondanks dat ik al een reguliere Platinum heb. Hopelijk werkt het opzeggen gewoon, en anders een prima puntenkoop deal ;-)

BartF, Carel1 en lloydje33 vinden dit leuk.
  6. Pim

Pim Newbie

Leuk Bevonden:
    51
    Trofeepunten:
    18
    Afgelopen maand, nav dit topic gebeld omdat ik geen aanbod kreeg voor verlenging of andere perks. Nu 300 euro retour op mijn account, thnx forum, dat was snel verdiend (en terecht ook)

BartF, Amsterdam, Carel1 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  7. Escape

Escape Blue Tier

Leuk Bevonden:
    37
    Trofeepunten:
    28
    Even double checken als ik het goed begrijp, heb je de Amex FB Platinum kaart verlengt gekregen voor 300 euro?

8. Escape

Escape Blue Tier

Leuk Bevonden:
    37
    Trofeepunten:
    28
    Beste mensen, ik ben aan het overwegen mijn Gold kaart te upgraden naar Platinum, ben de kaarten met elkaar aan het vergelijken, ik begrijp dat de Platinum kaart een Lifestyle Service aanbied ("Make use of the American Express Platinum Lifestyle Service"), kan iemand me misschien helpen door me te vertellen wat dit inhoudt en waar het handig voor is?

9. theflyingrobman

theflyingrobman Blue Tier

Leuk Bevonden:
    561
    Trofeepunten:
    123
    Het is een conciërge service, bijvoorbeeld je gaat op vakantie en wilt bij restaurant X of Y eten dan kan je Amex bellen en dan zal iemand van de lifestyle service voor jou de reservering maken etc.

10. MoonJ

MoonJ Silver Member

Leuk Bevonden:
    955
    Trofeepunten:
    143
    Oh, ik heb de Platinum kaart maar nog nooit gebruikt of gezien haha. Enig idee of er een webpagina / telefoonnummer van is?

11. Daeni

Daeni Blue Tier

Leuk Bevonden:
    766
    Trofeepunten:
    123
    Ik dacht de concierge service is gesloped. Was voor mij erg hit and mis.

Edit: ik heb dit nog gevonden:
    ===============================
    Per 16 april 2020 wijzigen de productvoordelen van The Platinum Card:

Privium Partner Membership: Ook de houder van de extra Platinum kaart kan - zonder extra kosten - genieten van snelle grenspassage op Schiphol t.w.v. € 95. En als u samen reist, heeft u beiden toegang tot de Privium Lounges

De Platinum Travel & Lifestyle Service wordt digitaal met de Amex Experiences App: de telefonische service en de jaarlijkse Travel Voucher komen hiermee te vervallen;

Stijlvol en sterk: uw vernieuwde Platinum Card heeft nóg meer allure - Voor de vernieuwde PlatinumCard kiezen wij voor een materiaal dat - qua uitstraling en 'feel' - perfect past bij de exclusieve en waardevolle privileges: stijlvol metaal. U hoeft hiervoor niets te doen en ontvangt uw nieuwe Platinum kaart automatisch vanaf 16 april zodra uw kaart aan vervanging toe is.

Uw kaartlidmaatschapsbijdrage blijft ongewijzigd
    =====================================

Laatst bewerkt: 20 dec 2021
  12. theflyingrobman

Leuk Bevonden:
    561
    Trofeepunten:
    123
    @Daeni, je citeert de voorwaarden van de reguliere Platinum card, ik had het over de lifestyle service van de FB Amex Platinum kaart (daar waar deze thread de FB amex variant betreft). Ik heb dit jaar (Aug 2021) nog telefonisch gebruik gemaakt hiervan, dus het ziet ernaar uit dat de telefonische service alleen bij de reguliere plat is weggevallen(?)

Gewoon het reguliere nummer bellen en bij het keuze menu “lifestyle service” zeggen, dan kom je op de juiste plek :cool:

13. Daeni

Daeni Blue Tier

Leuk Bevonden:
    766
    Trofeepunten:
    123
    Ik wist niet eens dat de FB Platinum Amex dergelijks biedt. :confused:

14. rosebud

rosebud Newbie

Leuk Bevonden:
    18
    Trofeepunten:
    8
    Mijn FB Gold kaart verloopt 06/22. Nu krijg ik tegen die tijd natuurlijk een nieuwe gestuurd, maar weten jullie of deze kaart heel juni nog geldig is of vanaf 1 juni al niet meer geldig is? Ik heb net iets gepreordered dat 23 juni 2022 op de releasedatum afgeschreven gaat worden, maar ik weet niet of deze kaart dan nog geldig is.

15. theflyingrobman

Leuk Bevonden:
    561
    Trofeepunten:
    123
    @Daeni :D
    (bron, scrollen naar kopje "World Class Service")

@rosebud, vaak wordt er bij pre-orders een pre autorisatie uitgevoerd op je kaart. Dan zie je de betaling in je account als in behandeling, maar de afschrijving vind pas later plaats. Als dit bij jou pre-order is gebeurd dan hoef je hier geen zorgen over te maken. Zo nee, dan zou ik voor de gemoedsrust een belletje doen met Amex.

Daeni vindt dit leuk.
  16. westi

westi Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.227
    Trofeepunten:
    223
    Een kaart is altijd geldig tot en met de laatste datum van de maand die op de kaart vermeld staat.

rosebud vindt dit leuk.
  17. Daan3

Daan3 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.710
    Trofeepunten:
    523
    Ambtenaruh vindt dit leuk.
  18. Vliegende_Keep

Vliegende_Keep Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.630
    Trofeepunten:
    428
    Ben wel benieuwd hoe ze je miles terugvorderen als je die al hebt "doorgesluisd"

19. Menno

Menno Silver Member

Leuk Bevonden:
    475
    Trofeepunten:
    63
    :eek:. Dit was €1 euro binnen de eerste 3 maanden na krijgen nieuwe kaart.
    €3000 euro is wel even een ander verhaal. Geldt dit vanaf nu voor alle nieuwe aanvragen – dat het 3000 euro wordt? Of weer een foutje op de site?

De tijd om de aanvraag te doen is ook verlengd. Was t/m 31 dec; in de screenshot nu lees ik 31 januari.

Ambtenaruh vindt dit leuk.
  20. vanIJsselmuide

vanIJsselmuide Newbie

Leuk Bevonden:
    44
    Trofeepunten:
    18
    Als ik mij niet vergis "pakken" ze dan je nieuw gespaarde punten af in de komende maanden/ jaren.

Deel Deze Pagina