Flying Blue American Express

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 2 jul 2014.

  1. FB020

    FB020 Newbie

    Berichten:
    102
    Leuk Bevonden:
    14
    Trofeepunten:
    18
    Je kan pas upgraden als je minimaal 6 maanden de kaart hebt. Hiernaast is een upgrade altijd tegen volledige tarief ( staat op elke upgrade pagina online)
     
    FlyingFonz vindt dit leuk.
  2. vaanie

    vaanie Newbie

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    5
    Trofeepunten:
    3
    Vandaag ook weer jaar gesprek gehad Amex. Gegooid op de lage acceptatie en hoge kosten. Heb een spend van circa 16k per jaar. Kreeg de aanbieding korting of 20k miles met 3 maanden dubbele miles. We gaan er weer een jaar voor.
     
    Ambtenaruh en Wes vinden dit leuk.
  3. jpfr

    jpfr Blue Tier

    Berichten:
    153
    Leuk Bevonden:
    113
    Trofeepunten:
    43
    Ik ben nu FB platinum en bezit tevens over een AMEX platinum kaart. De Platinum for 2 die ik hierdoor ontvang wil ik graag te koop aanbieden. PM me bij interesse!
     
  4. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.213
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    hmmm ik heb hier in MUC voor ons met amex de klm loungetoegang betaald..het viel mij op dat ik geen pincode of handtekening hoefde te zetten. Dame tikte alleen nummer in..anders dan bij tolwegen nog nooit meegemaakt klopt dit?
     
  5. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.611
    Leuk Bevonden:
    3.224
    Trofeepunten:
    508
    Dit kan wel idd, ik verhuur appartementen en ik kan ook met alleen het kaartnummer en vervaldatum afboeken, ze hebben nu geen enkel bewijs dat jij het persoonlijk was, dus als je de transactie zou betwisten moeten zij het geld weer terugboeken... Dit is natuurlijk niet netjes, maar daar is de pin of handtekening voor...
     
  6. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.213
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    ahaa dank je...ik ben wel beetje geneigd om dat te doen omdat dame mij weigerde toegang in miles te laten betalen terwijl dit op de air france site stond dat dat mogelijk moest zijn….(edit ter verduidelijking vanwege de belerende posts hieronder: Ik ga dit niet echt doen, ik bestel geen biertjes en daarna de betaling betwisten omdat er geen pincode is gevraagd..)
     
    Laatst bewerkt: 14 dec 2018
  7. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.611
    Leuk Bevonden:
    3.224
    Trofeepunten:
    508
    Het is waarschijnlijk ook de enige manier om het ze te leren :rolleyes:
     
  8. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Volgens bericht van Amex is de actie mbt 22.000 miles bij het aanvragen van een FB Gold kaart geldig tot 16 januari 2019.
     
    Godenzoon14 vindt dit leuk.
  9. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.850
    Leuk Bevonden:
    3.259
    Trofeepunten:
    508
    Dit zou ik toch gewoon even regelen met de betreffende lounge of Air France - je hebt gebruikgemaakt van een dienst en daar hangt een prijskaartje aan, in geld of miles. Je kunt die transactie natuurlijk betwisten, maar als je je credit card afgeeft is het toch niet zo vreemd dat er daarna een bedrag afgeschreven is?

    Als je het niet eens bent met de koop die je daar gesloten hebt, meer specifiek de geaccepteerde betaalmethode, kun je gewoon weglopen en geen gebruik maken van hun diensten. Dit voelt een beetje als een biertje bestellen op een terras, je pinpas afgeven waarmee de ober contactloos afrekent, dat biertje opdrinken en daarna verbaasd je bank bellen dat je helemaal geen pincode hebt ingetoetst en er op miraculeuze wijze geld van je rekening is afgeschreven.
     
    Goldfly, Ambtenaruh, Daeni en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  10. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.213
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    zo serieus bedoelde ik mijn opmerking helemaal niet.
    "Regelen" met de lounge? Die weigerde mij in miles te laten betalen. Er viel niets te regelen.
    Als ik niet echt zou willen betalen was ik inderdaad natuurlijk gewoon weggegaan. Ik zei alleen dat ik in miles kon betalen volgens de air france site en dat liever had gedaan. Dit kon niet volgens de dame in de receptie. Mijn vraag om duidelijkheid hierover heb ik inderdaad inmiddels uitstaan bij AF-KL..

    ik vroeg hierboven alleen maar in het algemeen of het klopt dat je zonder handtekening of pincode kan afrekenen met amex. En dat blijkt inderdaad te kunnen. Deze vraag stond los van het niet kunnen betalen in miles. Het kwam toevallig allebei tegelijk voor.

    Je denkt toch niet werkelijk dat ik achteraf ga bellen om de betaling te annuleren omdat ik geen pincode hoefde te typen? Ik stelde alleen maar een vraag op het forum of dit vaker voorkomt.

    Kortom: Ik ga natuurlijk niet echt de betaling achteraf betwisten. Dit kan je uit de context opmaken. Ik ben wel aan het uitzoeken of ik in miles had mogen betalen of niet. Dat is alles.
     
    Laatst bewerkt: 14 dec 2018
    MollyMoon vindt dit leuk.
  11. MollyMoon

    MollyMoon Blue Tier

    Berichten:
    485
    Leuk Bevonden:
    797
    Trofeepunten:
    123
    @MichaelNight, maak je maar niet zo druk..het is een teken van deze tijd..de whats upp generatie weet niets van begrijpend lezen. Ik maakte wel uit de context van alle posts samen op dat je niet serieus de betaling wil betwisten. Ik ben niet eens native dutch speaker! Deze arjen05 heeft niet begrepen wat je bedoelt maar houdt er blijkbaar van mensen belerend toe te spreken, zo een persoon krijgt dan ook nog " leuk meldingen" van mensen die zijn opmerkingen mooi vinden klinken maar er nog minder van begrijpen of de context niet eens lezen ...
    Ik maak zelf ook mee dat ik alleen in euro toegang krijg terwijl het nieuwe beleid wel degelijk toegang in miles mogelijk maakt...nieuw beleid uitrollen gaat vaker niet verder dan de rode loper van een hoofdkantoor...

    Je had een algemene vraag: amex betaleningen zonder pin/handtekening is mogelijk? ja dus, maar je mag deze betalingen betwisten zoals Godenzoon aangaf.
    dan de vraag mag je lounge access betalen met miles? Ja dus.
    Lukt dat overal in de praktijk? Nee dus.
    Mag je op een forum -niet serieus bedoelt- zeggen dat je de beide combineert en omdat ze miles betalingen niet accepteren en daarom eurobetalingen zonder pin of handtekening wil betwisten? Jazeker!
     
    Laatst bewerkt: 14 dec 2018
    FlyingFonz vindt dit leuk.
  12. Nelfrikandel

    Nelfrikandel Newbie

    Berichten:
    29
    Leuk Bevonden:
    19
    Trofeepunten:
    3
    Mag je zelf bepalen wat je leuk vind in het leven? Schijnbaar niet
    Discussies op het internet voeren is bij voorbaat een verloren zaak; de antwoorden op Arjen zijn net zo belerend als hetgeen hem wordt verwijd, maar dat zal aan mijn begrijpend lezen liggen...

    ‘Hang op! Klik weg! Bel uw bank!’
    Ik sluit mijn account weer, dag allen :)
     
    Laatst bewerkt: 14 dec 2018
    Daeni, Ambtenaruh en Flying doc vinden dit leuk.
  13. Goldfly

    Goldfly Silver Member

    Berichten:
    950
    Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    Als je opschrijft dat je geneigd bent dat te doen, dan lees ik dat simpelweg als dat je dat in overweging neemt. Ik vind dat persoonlijk een absurde opmerking en ben het dan ook helemaal met @arjen05 eens. Als je je niet kan vinden in die betaalwijze moet je die betaalwijze niet gebruiken. En als het de enige betaalmiddel is moet je overwegen van het product af te zien.
     
    Daeni, arjen05 en MartinR vinden dit leuk.
  14. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Leuke verrassing op mijn Amex statement zo net voor de Kerst, 44.000 miles extra voor het aanbrengen van leden. dat moeten haast wel leden van dit forum zijn geweest. Grote onbekenden, mijn dank voor het gebruiken van mijn link is groot:).
     
    JustinCase, Didier13, FlyingFonz en 5 anderen vinden dit leuk.
  15. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Belastingtip: Als je in de vermogensrendementsheffing valt, bespaar je IB als je zorgt dat je Amex en andere CC's op 1 januari op 0 staan. De eerste € 3000 aan schulden kun je namelijk niet aftrekken van je vermogen.
     
    arjen05, Godenzoon14, lloydje33 en 3 anderen vinden dit leuk.
  16. Ambtenaruh

    Ambtenaruh Silver Member

    Berichten:
    861
    Leuk Bevonden:
    1.729
    Trofeepunten:
    253
    En mocht je een fiscaal partner hebben dan dien je rekening te houden met het dubbele bedrag als drempelbedrag.
     
  17. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Klopt, het is dan € 3.000 p.p. En dan is het voordeel maximaal rond de € 36.
     
    Laatst bewerkt: 28 dec 2018
    Ambtenaruh vindt dit leuk.
  18. Nasil

    Nasil Blue Tier

    Berichten:
    191
    Leuk Bevonden:
    135
    Trofeepunten:
    43
    Ik heb de miles van Amex FB over de maand december nog niet bijgeschreven gekregen. Het gaat niet om een vetpot maar normaliter staan ze er altijd rond de 15e tussen, dat is ook de afschrijfdatum van de Amex. Hebben meer mensen dit?
     
  19. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Ik heb de miles in december ontvangen. Wel 2 dagen later dan normaal ivm Kerst. Ik krijg ze altijd rond de 24e.
     
  20. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Hier ook gewoon ontvangen
     

Deel Deze Pagina