Flying Blue American Express

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 2 jul 2014.

  1. Daeni

    Daeni Blue Tier

    Berichten:
    314
    Leuk Bevonden:
    756
    Trofeepunten:
    123
    Miles zijn gewon binnen op 13 december.
     
  2. thomassmit

    thomassmit Silver Tier

    Berichten:
    496
    Leuk Bevonden:
    513
    Trofeepunten:
    348
    Het verschilt op basis van wanneer je eind afrekening bij AMEX. Voor iedereen kan dit dus anders zijn.
     
  3. MRB

    MRB Newbie

    Berichten:
    26
    Leuk Bevonden:
    51
    Trofeepunten:
    13
    Ik heb de laatste twee maanden problemen met de dubbele punten. Hierover wel meerdere malen contact gehad met de helpdesk. In januari zou het goed moeten zijn. Dus ik moet nog even wachten. Verder gaat het eigenlijk altijd goed met de punten.
     
  4. MVA20

    MVA20 Silver Member

    Berichten:
    796
    Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    123
    Hoe doe jij dat Carel? Bij mij wordt mijn Amex-rekening op 2 januari 2019 afgeschreven.
     
  5. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Je kan geld op de rekening storten. Of dat nu op tijd ivm de incasso, zou je over kunnen bellen
     
  6. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.552
    Leuk Bevonden:
    3.580
    Trofeepunten:
    948
    Je kunt nu nog geld overmaken naar je Amex. Als het geld maar van je bankrekening af is.
    Zoals @Daan3 al zei, ik zou zo snel mogelijk bellen met Amex en vragen of ze de incasso nog kunnen tegenhouden. Kan dat niet dan vragen of je de automatische afschrijving mag storneren omdat je het geld al hebt overgemaakt.
     
    MVA20 vindt dit leuk.
  7. Nasil

    Nasil Blue Tier

    Berichten:
    191
    Leuk Bevonden:
    135
    Trofeepunten:
    43
    Klopt. Ik dus altijd rond de 15e.

    Ik zag ze in de app nog steeds niet. Toen wilde ik ze gaan claimen en in de Flying Blue omgeving online stond een hoger aantal miles. Bij die transacties staat dus wel dat de laatse activiteit het bijschrijven van de American express miles is geweest. Nu moet ik zeggen dat ik laatst ook geen miles had gekregen over een stoel reservering en bagage bij KLM. Toen ik inlogde en ze wilde claimen, kwamen ze er al bij. Alsof het openen van het claim formulier voldoende is.
     
  8. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.552
    Leuk Bevonden:
    3.580
    Trofeepunten:
    948
    Je kunt het beste op de website van Amex kijken, daar kun je de miles zien. De miles die je in de laatste paar dagen voor de maandafrekening hebt verdiend, ontvang je een maand later. Als je milessaldo op de website op 0 staat of op het aantal miles van na de afrekening, zijn de miles overgemaakt naar FB. Een paar dagen later worden ze dan bijgeschreven.
     
  9. Nasil

    Nasil Blue Tier

    Berichten:
    191
    Leuk Bevonden:
    135
    Trofeepunten:
    43
    Daar had ik inderdaad gekeken en daarom wist ik welk aantal ik miste op Flying Blue account en welk aantal ik zou moeten navragen / claimen. De Flying Blue in de klm app liep dus gewoon achter.
     
    Carel1 vindt dit leuk.
  10. Raymond01

    Raymond01 Newbie

    Berichten:
    77
    Leuk Bevonden:
    77
    Trofeepunten:
    18
    Hier ook al 2 maanden geen miles van amex naar fb. Stonden ‘geparkeerd’ omdat de koppeling niet goed werkte. Jammer dat ik hier zelf achteraan moest bellen. Kan nu tot 10 werkdagen duren.

    Dat overmaken naar amex werkt wel goed trouwens. Mocht de incasso vanuit Amex al in gang gezet zijn dan kunnen zij het niet meer tegenhouden. Maar je kan het dan uiteraard gewoon storneren zonder gevolgen.
     
    Daan3 vindt dit leuk.
  11. Thanh

    Thanh Blue Tier

    Berichten:
    110
    Leuk Bevonden:
    62
    Trofeepunten:
    28
    Zojuist opzegging gedaan. Pas 1 jaar klant en 25k spend. Geen aanbieding gekregen. Reden acceptatie. Ze zijn ervan op de hoogte kunnen niks aan veranderen.
     
  12. thomassmit

    thomassmit Silver Tier

    Berichten:
    496
    Leuk Bevonden:
    513
    Trofeepunten:
    348
    Morgen even terugbellen en zeggen dat je van een collega gehoord hebt dat hij een verlengingsaanbieding had gehad, en vragen waarom jij deze niet hebt gekregen.

    Zou dan ook als reden geven dat je met de huidige acceptatie de kaart geen 170 euro waard vind, maar dat dit met 20k Miles in een heel ander perspectief staat ;)
     
    Laatst bewerkt: 2 jan 2019
    Ambtenaruh vindt dit leuk.
  13. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.552
    Leuk Bevonden:
    3.580
    Trofeepunten:
    948
    Met een spend van 25k moet je de gebruikelijke aanbieding kunnen krijgen. Inderdaad nog een keer bellen.
     
    Ambtenaruh vindt dit leuk.
  14. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.354
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Mss is per 01-01 de policy gewijzigd bij Amex?
     
  15. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.552
    Leuk Bevonden:
    3.580
    Trofeepunten:
    948
    Dat zou kunnen. @Thanh, laat ons nog even het resultaat weten.
     
    Thanh vindt dit leuk.
  16. Raymond01

    Raymond01 Newbie

    Berichten:
    77
    Leuk Bevonden:
    77
    Trofeepunten:
    18
    Zodat je eigenlijk alleen maar gold betaald? Dat klopt dan toch ergens niet haha.
     
  17. Thanh

    Thanh Blue Tier

    Berichten:
    110
    Leuk Bevonden:
    62
    Trofeepunten:
    28
    Ik bel tzt nog wel even terug aangezien nog 3 maanden loopt. Wat dat betreft was ik er vroeg bij...:)
     
    Carel1 vindt dit leuk.
  18. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.552
    Leuk Bevonden:
    3.580
    Trofeepunten:
    948
    De tijdelijke actie mbt 1e jaar een gratis Amex FB Gold card en 22.000 miles wordt beëindigd op 16 januari.
     
    Warren, lloydje33 en Ambtenaruh vinden dit leuk.
  19. Raymond01

    Raymond01 Newbie

    Berichten:
    77
    Leuk Bevonden:
    77
    Trofeepunten:
    18
    Iemand ook problemen met inloggen op de earnonline site? Krijg de melding: no response from autorisation server ‍♂️
     
  20. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Dit weekend ook al :(
     

Deel Deze Pagina