Flying Blue American Express

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 2 jul 2014.

1. FlyingFonz

FlyingFonz Blue Tier

Leuk Bevonden:
    187
    Trofeepunten:
    43
    En krijg je met je 'normale' Amex Platinum wederom een signup bonus ondanks dat je al een Amex product hebt (weliswaar FB)?

2. Godenzoon14

Godenzoon14 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.351
    Trofeepunten:
    508
    Nee, helaas niet, mijn 22K membership rewards zijn afgenomen, reden was dat ik de afgelopen 12 maanden al een Amex kaart gehad heb...

FlyingFonz vindt dit leuk.
  3. jongesander

jongesander Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Wilden ze bij mij ook doen, terwijl er duidelijk stond: upgrade nu naar de classic Gold kaart en ontvang 22/K.

Aanvankelijk wilden ze er niet aan, maar heb toen gezegd dat ze mijn kaart wel konden annuleren. Ben niet zo'n grote spender (denk hooguit 15/K per jaar ofzo), maar desondanks kenden ze me de punten toe.

4. Godenzoon14

Leuk Bevonden:
    3.351
    Trofeepunten:
    508
    Ik heb niet geupgrade, heb de reguliere Gold naast mijn FB Plat genomen.

5. jongesander

Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Ik zie steeds meer mensen die dat doen. Krijg in mijn hoofd nooit helemaal rond waarom. Alleen vanwege die paar XP's?

6. MVA20

MVA20 Silver Member

Leuk Bevonden:
    974
    Trofeepunten:
    123
    Ik wil ook al een tijdje overstappen van FB gold naar de gewone AMEX gold, maar het gedoe eromheen o.a. met verzekeringen weerhoudt me er telkens van. Hoe heb jij dat aangepakt @jongesander, gewoon gebeld met de ledenservice?

7. jongesander

Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    In eerste instantie dus gebruik gemaakt van de "upgrade" optie, waarbij ze de punten beloofden bij een overstap. Toen ik na 10 dagen nog niets had vernomen heb ik inderdaad gebeld. Daarbij gaven ze aan dat het helemaal niet kon, twee verschillende producten waren, etc. En dat ik naar de extra punten wel kon fluiten. Toen uitgelegd dat betrouwbaarheid bij financiële producten over en weer moet gelden en dat ik dan maar opzeg. Na een paar seconden stilte aan de andere kant kreeg ik toen toch de punten. Moest alleen nog wel even een keer bellen om de FB amex te beëindigen maar dat was een kleine moeite.

Tja en na zo'n overstap krijg je vervolgens zo nu en dan wat alerts van AMEX dat je het nieuwe kaartnummer moet doorgeven, dus dat is eigenlijk simpel.

Qua verzekeringen maak ik me nooit zo druk, ik zie die amex reisverzekering vooral als "secundair".

MVA20 vindt dit leuk.
  8. Godenzoon14

Leuk Bevonden:
    3.351
    Trofeepunten:
    508
    Persoonlijk wil ik toch een keer ergens First gaan vliegen, dat is makkelijker te bereiken met Membership Rewards dan met FB Miles, vandaar dat ik de Gold ernaast genomen heb. Maar nu met de toevoeging van Privium ga ik de FB Amex downgraden naar FB Amex Gold voor wat XP'tjes en de mogelijkheid om 1,5e mile te pakken bij uitgaven bij AF/KL, en dan de reguliere Gold upgraden naar Plat :)

jongesander vindt dit leuk.
  9. jongesander

Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Als FB elite kan dat natuurlijk ook bij AF: de enige stabiele reward binnen FB tegenwoordig ;-).

Even off topic: welke F redemption staat er op de bucket list?

10. Godenzoon14

Leuk Bevonden:
    3.351
    Trofeepunten:
    508
    Bij AF/KL heb ik wel genoeg miles staan voor La Premiere, maar vind dat denk ik toch een beetje zonde, 300K miles voor vlucht, dan liever J...

Qua First wil ik ze allemaal wel een keer proberen ;)

Didier13 vindt dit leuk.
  11. WD5

WD5 Newbie

Leuk Bevonden:
    28
    Trofeepunten:
    13
    Zelfde vraag gesteld aan de klantendienst. Antwoord was volmondig: Ja.

12. Godenzoon14

Leuk Bevonden:
    3.351
    Trofeepunten:
    508
    Dat is verkeerd geïnformeerd, als je bijvoorbeeld hier klikt, en daarna op de actievoorwaarden, dan zie je dat de bonus dan niet geldt.

13. WD5

WD5 Newbie

Leuk Bevonden:
    28
    Trofeepunten:
    13
    Hmm. Inderdaad. Jammer.

14. arjen05

arjen05 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.399
    Trofeepunten:
    508
    Wat @Godenzoon14 zegt werd bevestigd op Schiphol vandaag. Ben even langs de balie daar gegaan voor info over de classic platinum kaart. Signup bonus qua membership rewards geldt niet voor FB Amex kaarthouders. Er is wel een betere korting bij die gasten: eerste jaar 50% korting ipv eerste 3 maanden gratis online.

15. Wes

Wes Blue Tier

Leuk Bevonden:
    87
    Trofeepunten:
    128
    Na een maandje nadenken weer eens gebeld om te vragen of er niet nog iets meer mogelijk was en jawel hoor, 20K miles en 200€ creditering. Geduld loont. :)

Daan3, lloydje33, Ambtenaruh en 4 anderen vinden dit leuk.
  16. Rotaderp39

Rotaderp39 Newbie

Leuk Bevonden:
    11
    Trofeepunten:
    3
    ik heb net een FB Gold ( 1ste jaar gratis ) maar het bevalt zo goed dat ik wil misschien gaan overstappen op een FB plat, omdat we toch erg veel op reis zijn de aankomende tijd, als ik nu wil upgraden moet ik het volle pond betalen ( 600 euro per jaar ) zijn er nog aanbiedingen voor een upgrade of moet ik ze gewoon even bellen ? of moet ik nog een paar maanden wachten ?

Escape vindt dit leuk.
  17. Godenzoon14

Leuk Bevonden:
    3.351
    Trofeepunten:
    508
    Even kijken wat in je online omgeving aangegeven staat, maar even bellen kan ook.

18. Rotaderp39

Rotaderp39 Newbie

Leuk Bevonden:
    11
    Trofeepunten:
    3
    omline staat er: 24k miles bonus 600 per jaar....

19. Godenzoon14

Leuk Bevonden:
    3.351
    Trofeepunten:
    508
    Dan zul je het volle pond moeten betalen als je nu upgrade denk ik...

20. Rotaderp39

Rotaderp39 Newbie

Leuk Bevonden:
    11
    Trofeepunten:
    3
    dan wachten we nog even....ik bel ze in het nieuwe jaar nog wel even.

Deel Deze Pagina