Flying Blue American Express

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 2 jul 2014.

1. Daan3

Daan3 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.720
    Trofeepunten:
    523
    Je bent nog geen Flying Blue member begrijp ik. Dat zal je eerst moeten worden om dan de amex te kunnen koppelen. Anders kunnen ze ook je bonus niet doneren. Hou er wel rekening mee dat je een bepaald bedrag uit moet geven voordat je je bonus krijgt.

2. Godenzoon14

Godenzoon14 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.351
    Trofeepunten:
    508
    Je moet idd een flying blue account aanmaken en dan even amex bellen om te laten koppelen, had ik laatst voor mijn moeder ook. En €500 in de eerste drie maanden uitgeven voor de bonus.

3. Rotaderp39

Rotaderp39 Newbie

Leuk Bevonden:
    11
    Trofeepunten:
    3
    inmiddels een Flying Blue account aangemaakt, dus ik heb een FB nummer.

kan je dat niet zelf koppelen in je account ????
    ik kan een FB kaart toevoegen onder betalingsmiddelen.

AMEX support is in het weekend gesloten helaas.

4. Daan3

Daan3 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.720
    Trofeepunten:
    523
    Jawel, maar dan weet KLM dat je een amex hebt. Amex moet juist weten wat jouw FB nummer is.

5. Rotaderp39

Rotaderp39 Newbie

Leuk Bevonden:
    11
    Trofeepunten:
    3
    ik moet deze week al 2 intercontinentale vluchten boeken voor 2 personen dus die bonus komt wel goed.

Daan3 en Carel1 vinden dit leuk.
  6. Rotaderp39

Rotaderp39 Newbie

Leuk Bevonden:
    11
    Trofeepunten:
    3
    p.s ik heb nog een boeking staan bij transavia met een HV vluchtnummer, kan ik daar nog wel miles voor krijgen achteraf of krijg je helemaal niks ?

7. Mark_85

Mark_85 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    308
    Trofeepunten:
    63
    Alleen met een KL vluchtnummer

8. westi

westi Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.228
    Trofeepunten:
    223
    Ligt aan het tarief dat je geboekt hebt. Bij Basic krijg je niets, bij Plus 500 en bij Max 1000 miles.
    Je krijgt geen XPs.

9. WD5

WD5 Newbie

Leuk Bevonden:
    28
    Trofeepunten:
    13
    Ik heb sinds Juli 2018 een Amex FB Plat. Over het algemeen ben ik wel tevreden mee, maar als ik de perks van de reguliere amex plat zie (recentelijk toevoeging van Privium), ben ik steeds meer geneigd om de overstap te maken.

Is het mogelijk om tussentijds te switchen van FB plat naar regulier Amex plat? Heeft dit gevolgen voor de verzekeringen van reizen die ik al hebt geboekt met de FB plat?

10. Godenzoon14

Leuk Bevonden:
    3.351
    Trofeepunten:
    508
    Je kunt niet switchen in de letterlijke zin dat je de ene omruilt voor de ander, Amex ziet het als een totaal a der product dus je zult de aanvraag voor de reguliere Plat gewoon moeten doorlopen en vervolgens de FB Amex Plat opzeggen/downgraden. Geen idee wat het voor de verzekering doet, als je dit toevallig vraagt als je ze belt, ben ik erg benieuwd naar hun antwoord.

11. WD5

WD5 Newbie

Leuk Bevonden:
    28
    Trofeepunten:
    13
    Wat betekend dat dan voor de reeds ontvangen sign up miles als ik FB plat downgrade of zelfs opzeg? Met de nieuwe reguliere plat komt daar natuurlijk ook een sign up rewards bij. Ik neem aan dat de jaarlijkse fee evenredig wordt verrekend. Ik ga ze morgen eens bellen. Laat je nog weten over de verzekeringen.

12. Godenzoon14

Leuk Bevonden:
    3.351
    Trofeepunten:
    508
    Je miles worden elke maand bijgeschreven naar je Flying Blue account, het lijkt me dat Amex daar niet zomaar meer aan kan zitten. Wat betreft als je upgrade van Gold naar Plat, dan wordt de kaartbijdrage idd pro rato verrekend, ik weet niet hoe dat zit als je de ene opzegt en de ander aanvraagt.

13. westi

westi Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.228
    Trofeepunten:
    223
    Als je downgrade van Plat naar Gold krijg je na rato je bijdrage retour, dus neem aan dat dat bij opzeggen ook het geval zal zijn.

14. Nelfrikandel

Nelfrikandel Newbie

Leuk Bevonden:
    19
    Trofeepunten:
    3
    Ha allen!
    Ik heb vandaag voor het eerst geen antwoord op een vraag kunnen vinden hier, dus bij dezen een account aangemaakt. Ik heb twee jaar een FB Gold card en punten gespaard waar ik niets mee doe. Ik ga over een maand naar China, dus het leek me leuk om de punten te gebruiken voor een business upgrade. FB bied me een upgrade puntenaantal aan die even hoog is wanneer ik een nieuw ticket boek. Echter is er wel al een volledig ticket betaald, dus een beetje korting zou wel fijn zijn...

Heeft iemand hier ervaring of er bij het online inchecken/op Schiphol (altijd?) betere aanbiedingen worden gegeven?

15. Carel1

Carel1 Gold Member

Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    Een betere aanbieding is ook afhankelijk van de bezetting. Je kunt dichter bij de vertrekdatum nog met KLM (ik neem even aan dat je daarmee vliegt) bellen. Verder kun je het op de dag van vertrek ook nog navragen bij inchecken, in de lounge, de gate en in het vliegtuig.

16. marc

marc Newbie

Leuk Bevonden:
    19
    Trofeepunten:
    3
    Ik heb enkele weken de AmEx Gold Card (FB) binnen gekregen. Nu vraag ik mij echter het volgende af: ik ben 19 jaar, ik verdien lang geen €23.000 maar ik ben toch geaccepteerd. Kan American Express om deze reden mij de kaart zomaar ontnemen? Loop ik het risico dat zij ineens kunnen zeggen dat ik mijn miles moet inleveren?

17. Nelfrikandel

Nelfrikandel Newbie

Leuk Bevonden:
    19
    Trofeepunten:
    3
    Wanneer de miles overgemaakt zijn naar je FB account kan AMEX er sowieso niet meer bij. Zolang je de kaart gewoon gebruikt en de incasso's goedgaan, zal je niets van ze horen, het is ook in hun voordeel dat je de kaart houdt.

marc vindt dit leuk.
  18. jongesander

jongesander Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Zonder aanleiding is dat risico gering. Maar ergens heb je wel je salarisgegevens ingevuld. Als je ooit de rekening niet kunt betalen en men is van mening dat je bewust een hoger inkomen hebt opgegeven dan wordt een financieel product afnemen in de toekomst lastig.

lloydje33, marc, FlyingFonz en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  19. marc

marc Newbie

Leuk Bevonden:
    19
    Trofeepunten:
    3
    Bedankt beide. Ik zal er dan inderdaad voor zorgen dat AmEx altijd netjes iedere maand het bedrag kan afschrijven. Dan zou ik geen gezeur moeten krijgen

lloydje33, Godenzoon14 en HarmDommisse vinden dit leuk.
  20. WD5

WD5 Newbie

Leuk Bevonden:
    28
    Trofeepunten:
    13
    Net even gebeld met Amex. Kan inderdaad opnieuw Amex Platinum aanvragen. Zonder gevolgen voor FB miles. Hun advies is wel om FB plat pas op te zeggen wanneer nieuwe kaart binnen is. Annual fee wordt naar rato verrekend. Verzekeringen blijven ongewijzigd als je al reizen hebt geboekt met je oude kaart. Mits je nieuwe kaart ook platinum is. Is een ander verhaal als je downgrade van Platinum naar Gold of Green card. Dan gelden andere verzekeringsvoorwaarden.

Deel Deze Pagina