Flying Blue American Express

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 2 jul 2014.

  1. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.614
    Leuk Bevonden:
    3.231
    Trofeepunten:
    508
    Wanneer loopt je Flying Blue membership jaar af?

    Als je nog wat tijd hebt zou ik nu "het gesprek" aan gaan, zodra je 30XP van Gold binnen is upgraden naar Platinum, dan krijg je nog eens 60XP en na 6 maanden kun je die weer downgraden naar Gold :)

    En als je fotografie-equipment moet kopen, dat plannen in je dubbele punten periode uiteraard :)
     
    HarmDommisse vindt dit leuk.
  2. HarmDommisse

    HarmDommisse Blue Tier

    Berichten:
    300
    Leuk Bevonden:
    338
    Trofeepunten:
    63
    03-2019 loopt hij af. Maar ga morgen eens bellen maar. Thxn voor de tips!!
     
  3. loualex1399

    loualex1399 Blue Tier

    Berichten:
    148
    Leuk Bevonden:
    156
    Trofeepunten:
    43
    Kan ik dit ook doen? Ik heb nu een amex gold Card en ben nu fb Silver. Ik heb nog 80 xp nodig voor gold. De resterende 20xp kan ik nog makkelijk krijgen van de vluchten die ik aan het einde van het jaar neem. Zo ja wat zijn de kosten hiervoor?
     
    Mark88 vindt dit leuk.
  4. Didier13

    Didier13 Silver Member

    Berichten:
    765
    Leuk Bevonden:
    1.059
    Trofeepunten:
    428
    Bellen kan altijd, ligt er alleen aan hoe lang je al Gold bent. Verhaal houden dat je graag Gold wil blijven maar dat je tegen de kosten aan hikt. Verzekering heeft beperkte meerwaarde maar extra punten zouden kunnen helpen bla bla. Staan wel voorbeelden eerder in dit draadje. Succes
     
  5. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    De amex plat kost 600 euro per jaar. Als je een upgrade doet krijg je bonusmiles en 60 xp. Je moet wel al lang genoeg de goldkaart hebben om te upgraden. Overigens krijg je eventueel teveel betaald voor de goldkaart terug. (Heel jaar betaald en na x aantal maanden upgraden)
     
  6. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Als je dan ook auto’s huurt is de platkaart zeker interessant, scheelt hoop geld qua verzekering.
     
    HarmDommisse vindt dit leuk.
  7. HarmDommisse

    HarmDommisse Blue Tier

    Berichten:
    300
    Leuk Bevonden:
    338
    Trofeepunten:
    63
    Ik heb bijna altijd een auto nodig. De locaties waar ik werk liggen altijd ver buiten een stad. Dan is de verzekering zeker interessant.
     
    Daan3 vindt dit leuk.
  8. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Vorig jaar bewust upgrade naar platinum gedaan wegens aantal privereizen met autohuur. Samen met de plat for 2 en een keer bagagevertraging hebben we er mooi voordeel van gehad.
     
    Carel1 vindt dit leuk.
  9. rosebud

    rosebud Newbie

    Berichten:
    43
    Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    8
    Je kunt ook bellen en vragen of het aanbod van 3 maanden dubbele spend later in mag gaan! Ik belde bijvoorbeeld in.. juni geloof ik voor het opzeg toneelstukje, en vroeg of de 3 maanden in september in konden gaan omdat ik in september en oktober grote uitgaven zou gaan doen. Dat was geen probleem.
     
  10. loualex1399

    loualex1399 Blue Tier

    Berichten:
    148
    Leuk Bevonden:
    156
    Trofeepunten:
    43
    Weet iemand trouwens tot wanneer de actie met 22k bonus Miles geldig is?
     
    Mark88 vindt dit leuk.
  11. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    De actie is tijdelijk, maar er is geen einddatum genoemd. Meestal duurt zo’n actie een paar maanden. De laatste keer ging het na de actie terug naar 11k.
     
    loualex1399 vindt dit leuk.
  12. BartF

    BartF Blue Tier

    Berichten:
    151
    Leuk Bevonden:
    210
    Trofeepunten:
    43
    Beste lezers,

    Ik lees al langere tijd artikelen en forum threads op Inside Flyer en heb zojuist een account aangemaakt om in de toekomst te kunnen reageren op posts (ik ben niet heel actief, maar wil graag bijdragen). Nu ik de titel van deze thread zag bedacht ik mij dat ik ook een referral code heb, maar wilde voordat ik deze deel vragen of dat gewenst is. Ik heb de fb amex gold met bekende actievoorwaarden, maar in mijn vriendenkring (begin tot eind 20-ers) staan niet veel mensen te springen om een creditcard. Verder vlieg ik regelmatig en ben momenteel Silver (misschien volgend jaar Gold).

    Hoor graag van jullie vaste lezers. Indien niet gewenst, hebben jullie tips om de referral codes ergens anders te delen? Hoe dan ook blijf ik met veel plezier alles rondom vliegen hier lezen.

    Vriendelijke groet,

    Bart F
     
    loualex1399 vindt dit leuk.
  13. Wes

    Wes Blue Tier

    Berichten:
    142
    Leuk Bevonden:
    87
    Trofeepunten:
    128
    Hi,

    Welkom! Niet echt gewenst om in een bericht je link te delen maar in je handtekening is het natuurlijk wel prima om te doen. Als je vervolgens veel actief bent en andere helpt komen de aanmeldingen via je referral vanzelf, daar zijn genoeg voorbeelden van te noemen op dit forum.
     
  14. Goldfly

    Goldfly Silver Member

    Berichten:
    950
    Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    Wat mij betreft niet gewenst, zeker niet als het je eerste en enige post is.
     
  15. BartF

    BartF Blue Tier

    Berichten:
    151
    Leuk Bevonden:
    210
    Trofeepunten:
    43
    Bedankt Wes en Goldfly,

    Ik zal die link wel laten voor wat het is voor nu.

    Dan had ik nog een vraag. Zijn er mensen die de upgrade naar platinum overwegen door de nieuwe privium toevoeging? Ik woon zelf niet in NL (maar kom er wel vaak) en heb geen auto welke ik bij Schiphol parkeer. De toevoeging van privium zou voor mij dus slechts de snelle iris toegang zijn (wel handig natuurlijk).
     
  16. Daeni

    Daeni Blue Tier

    Berichten:
    314
    Leuk Bevonden:
    756
    Trofeepunten:
    123
  17. BartF

    BartF Blue Tier

    Berichten:
    151
    Leuk Bevonden:
    210
    Trofeepunten:
    43
    Ik zie het op de site van amex NL inderdaad niet bij de flying blue kaart staan. Ben benieuwd of dit nog wordt toegevoegd in de (nabije) toekomst. Bedankt voor de reactie @Daeni
     
  18. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Vrees van niet, alhoewel er heeel veeel nieuwe FB plat kaarten bijkomen dan
     
    Arjan69 vindt dit leuk.
  19. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.857
    Leuk Bevonden:
    3.271
    Trofeepunten:
    508
    Het zou voor de duidelijkheid wel goed zijn om maar één Amex kaart met 'platinum' in de naam te hebben. Het is nu zowel verwarrend voor Amex (want benefits niet gelijk aan de reguliere Amex platinum card) als voor Flying Blue (want benefits al helemaal niet gelijk aan Flying Blue platinum status).
     
    Daan3, Daeni, loualex1399 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  20. loualex1399

    loualex1399 Blue Tier

    Berichten:
    148
    Leuk Bevonden:
    156
    Trofeepunten:
    43
    Weet iemand trouwens wanneer ik in aanmerking kom voor de reisverzekering van de FB Amex gold card? Ik vlieg namelijk van Amsterdam naar China, maar ik heb deze vlucht niet met Amex kunnen betalen. Is een hotelboeking ook voldoende?
     

Deel Deze Pagina