FB Mileage runs (segmenten dan vooral)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door Hastamanana, 11 sep 2014.

1. lloydje33

lloydje33 Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.474
    Trofeepunten:
    583
    Ah diegene die ik bedoel gaat alleen door de week. Op zaterdag is dat idd de eerste.

2. balkonman

balkonman Newbie

Leuk Bevonden:
    2
    Trofeepunten:
    3
    Begrijp ik nu goed dat jullie op 1 dag doen:

AMS-CDG-DUS
    DUS-CDG-AMS-KRK

en dan een volgende dag weer omgekeerd voor totaal 300 XP?

op wat voor prijs komen jullie dan uit?

3. Mark020

Mark020 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    410
    Trofeepunten:
    63
    Ja klopt. Prijs ligt aan de tijden die je kiest, maar zal rond de 1.000 euro zijn.

Ambtenaruh vindt dit leuk.
  4. theflyingrobman

theflyingrobman Blue Tier

Leuk Bevonden:
    564
    Trofeepunten:
    123
    Ik kijk met (positieve :)) jalousie naar diegene die de KRK run gaan doen, dit is met recht een echte run.

Voor mij persoonlijk iets te veel werk om een dergelijke vlucht te maken, heb dus zelf gekozen voor een weekje weg i.s.m. de gemakkelijke BC-"run" AMS-GDC-BCN voor een gezonde XP reserve voor volgend jaar. 120XP voor een retourtje tikt toch wel lekker aan :eek:

Roberto vindt dit leuk.
  5. Mark020

Mark020 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    410
    Trofeepunten:
    63
    Zoveel werk is het niet hoor, als je de route eenmaal weet, is het een kwestie van de goede tijden (en prijzen) uitzoeken :)

theflyingrobman vindt dit leuk.
  6. theflyingrobman

theflyingrobman Blue Tier

Leuk Bevonden:
    564
    Trofeepunten:
    123
    Met werk ik in deze context doelde ik niet zo zeer op de tijd die nodig is voor het uitpluizen van de route (wat eerlijk gezegd ook best overweldigend kan zijn voor een beginner als mij), maar op de daadwerkelijke tijd die nodig is om van A naar B en weer terug te gaan.

Wellicht laat ik mij in de toekomst nog eens verleiden door deze route ;)

7. Mark020

Mark020 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    410
    Trofeepunten:
    63
    Nou, laat ik je in die zin geruststellen; ik ben ook nog een absolute beginner :D

lloydje33, Ready2Board en theflyingrobman vinden dit leuk.
  8. Bosbewoner

Bosbewoner Blue Tier

Leuk Bevonden:
    290
    Trofeepunten:
    63
    Voor de liefhebbers van de 180/300xp Krakau run. De run is ook te boeken met als eindbestemming Billund of Oslo. De prijzen zijn vrijwel identiek. Alleen kan je deze niet online boeken maar het kan wel telefonisch of via whatsapp.

9. Mark020

Mark020 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    410
    Trofeepunten:
    63
    Hoe komt dat, dat die niet via de app/website zijn te boeken dan?

10. Escape

Escape Blue Tier

Leuk Bevonden:
    37
    Trofeepunten:
    28
    Ik neem aan dat deze run uit 2 losse tickets bestaat* of is het 1 ticket? Mijn zorg is dat als 1 vlucht vertraagd is of uitvalt de run niet meer door kan gaan. Hoe dek je dit risico, of accepteer je het risico? Hoor graag hoe jullie hiermee omgaan ;)

*ticket 1: AMS-CDG-DUS, ticket 2: DUS-CDG-AMS-KRK

11. Mark020

Mark020 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    410
    Trofeepunten:
    63
    Klopt, twee tickets. Ik begreep van de meer ervaren ‘runners’, dat er dan een nieuwe vlucht wordt geregeld voor je.

12. Escape

Escape Blue Tier

Leuk Bevonden:
    37
    Trofeepunten:
    28
    Volgens mij wordt er geen nieuwe vlucht geregeld als het twee losse tickets zijn en het eerste ticket uitvalt of vertraagd is.

13. Persona5

Persona5 Newbie

Leuk Bevonden:
    95
    Trofeepunten:
    18
    Ook voor rond de 500-520 euro? (EDIT: sorry, je had al gezegd dat de prijzen vrijwel identiek zijn) Heb je hiervoor ITA Matrix gebruikt om dit te vinden of heb je het direct aan KLM gevraagd omdat je toevallig naar Noorwegen moest?

EDIT: ik heb op Amex Travel de run DUS-CDG-AMS-TRF gevonden (daarmee kan het online geboekt worden I guess) maar de lange overstaptijden zijn niet ideaal voor als je er een aantal dagen wilt verblijven. Twijfel!

Laatst bewerkt: 28 aug 2021
  14. Escape

Escape Blue Tier

Leuk Bevonden:
    37
    Trofeepunten:
    28
    Via Google flights kan je ze vinden en dan wordt je bv naar de site van Air France geleid. Je kan dezelfde tickets en prijs meestal ook op klm.nl vinden. Google is handig om de deals te vinden.

15. Bosbewoner

Bosbewoner Blue Tier

Leuk Bevonden:
    290
    Trofeepunten:
    63
    Het zijn bekende 90xp runs van voor de pandemie. Met ITA Matrix even gekeken en zag heel veel data en vluchten voor rond de 550 euro. Op klm.nl en airfrance.nl zie ik ze niet, maar telefonisch is het vaak snel geregeld als je de vluchtnummers hebt welke je wilt boeken.

Persona5 vindt dit leuk.
  16. Een enkeltje BIRMINGHAM-PARIJS-BERGEN businessclass, niet te boeken via KLM, maar wel via Air France, maar alleen als je het via Google Flights doet, levert momenteel 90 XP op voor GBP 320 (pakweg 373 EUR).

Vliegende_Keep vindt dit leuk.
  17. Daan3

Daan3 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.720
    Trofeepunten:
    523
    Mis ik iets? Dit zijn 2 segmenten en leveren dus 2x15 XP op met dubbele XP totaal 60?

18. Haiyunietje

Haiyunietje Newbie

Leuk Bevonden:
    26
    Trofeepunten:
    13
    Ja hé, vond het ook al bijzonder ... of is dit incl. twee economy fares naar BHX en BGO

19. Haiyunietje

Haiyunietje Newbie

Leuk Bevonden:
    26
    Trofeepunten:
    13
    Ik kwam zelf deze tegen (ben die weekend toevallig in München ;-)) en vroeg mij af hoe het zit op Oslo (TRF) red je het om dezelfde vlucht terug te pakken?

upload_2021-8-30_10-59-7.png

Urbanjazz en FlyingFonz vinden dit leuk.
  20. Mark020

Mark020 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    410
    Trofeepunten:
    63
    Dan klopt het ook niet, want een economy fare is 5 XP (nu 10 XP), dus dat zou 80 XP maken :D, of een van die economy vluchten heeft ook een transfer, dan zou het inderdaad 90 XP opleveren.

Ruut vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina