FB Mileage runs (segmenten dan vooral)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door Hastamanana, 11 sep 2014.

1. Ambtenaruh

Ambtenaruh Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.762
    Trofeepunten:
    253
    Wat bedoel je? Xp is mij niks waard (waar kan ik ze inwisselen anders dan mn platinum verlenging?)... alles onder de 6 euro per punt boek ik blindelings. Nu met de dubbele xp is het eigenlijk niet helemaal eerlijk....

Mocht je wat anders bedoelen dan hoor ik het graag

DirkOnTour vindt dit leuk.
  2. [​IMG]
    Dit is 'm dan uiteindelijk geworden, de XP run.
    Amsterdam-Parijs-Dusseldorf 60 XP
    Dusseldorf-Parijs-Amsterdam-Krakow 90 XP
    Krakow-Parijs-Amsterdam-Bergen 90 XP
    Bergen-Amsterdam (Nice doe ik niet). 30 XP

In totaal 270 XP. Wilde dit ooit een keer gedaan hebben :)

Bijgevoegde bestanden:

Laatst bewerkt door een moderator: 4 sep 2021
    coenvh, beuse242, Urbanjazz en 8 anderen vinden dit leuk.
  3. Bosbewoner

Bosbewoner Blue Tier

Leuk Bevonden:
    290
    Trofeepunten:
    63
    Alles heeft een bepaalde waarde of het iets tastbaars is of iets digitaals als een mile, xp punt of crypto munten. Een xp heeft als onderliggende waarde dat je er status met de bijbehorende voordelen voor krijgt. Het is niet moeilijk om voor jezelf uit te rekenen wat dat waard is.

MarcoK vindt dit leuk.
  4. MarcoK

MarcoK Blue Tier

Leuk Bevonden:
    334
    Trofeepunten:
    63
    Exact. Met name als je jaarlijks veel vluchten in Y maakt dan zijn XP's natuurlijk veel meer waard dan wanneer je amper vliegt of toch al in J zit.

5. Fripsmaster

Fripsmaster Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.337
    Trofeepunten:
    558
    Als je BGO-AMS niet vliegt, krijg je geen Miles en XP.

6. Ik vlieg wel Bergen -Amsterdam, (outbound), maar niet Amsterdam -Nice denk ik. Fripsmaster, dan is er toch. niks aan de hand? Geldt toch alleen als je eerste vlucht niet maakt, BGO-AMS?

7. Fripsmaster

Leuk Bevonden:
    2.337
    Trofeepunten:
    558
    Ah, ik begrijp nu dat je BGO-AMS-NCE doet maar dat je je vlucht naar NCE skipt. Dan is er niks aan de hand.:)

Laatst bewerkt: 4 sep 2021
    UnknownMember4379 vindt dit leuk.
  8. Persona5

Persona5 Newbie

Leuk Bevonden:
    95
    Trofeepunten:
    18
    Hoeveel was je totaal kwijt voor die 270xp als ik vragen mag? :)

Ik denk dat punten voor een newbie een stuk meer waard zijn. In mijn geval: ik vlieg zo’n 10 returns per jaar en altijd economy. Nog nooit Gold geweest (NET niet vorig jaar) laat staan Platinum, en nu is er met de verdubbelaar de kans om voor (relatief) weinig geld te upgraden. Ik reis af en toe mee met vriend die Platinum heeft en ik vind de lounge access, priority lane en sporadische upgrades naar bc wel erg fijn.

Als zzper is dit een buitenkans: Ik reis vaak naar Oslo voor werk. Nu heb ik een retourtje in economy geboekt welke ik ga factureren naar de klant. Deze ga ik vervolgens annuleren om vervolgens DUS-CDG-AMS-TRF in Business te kopen. Ik trek dan vervolgens wel de gecompenseerde kosten voor de economy ticket ervan af voordat ik het opgeef als zakelijke kosten.

Het enige wat me vreselijk lijkt is de lange overnight layover op CDG op de terugvlucht. Airporthotel lijkt het me niet waard voor die paar uurtjes. Hoe doen jullie dat, a la Tom Hanks in the Terminal..? Netflix bingen?

9. Fripsmaster

Leuk Bevonden:
    2.337
    Trofeepunten:
    558
    Ik heb dat vroeger gedaan op LIS en OSL maar nu doe ik dat niet meer. Als je punten hebt bij een hotelketen (Hilton, ALL, etc.), kan je die gebruiken voor je overnachting. Ikzelf zou op CDG een Ibis boeken zonder ontbijt.

10. Eh, hoe zit het eigenlijk met bagage? Als ik vlucht ams-nic niet doe, is niet inchecken voor ams-nic voldoende om bagage in AMS op te krijgen en niet zuidelijker :) ?

11. Vliegende_Keep

Vliegende_Keep Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.636
    Trofeepunten:
    428
    Ingecheckte bagage zal dan van boord gehaald moeten worden en daar zullen ze niet blij mee zijn.
    Bij BGO komt er namelijk al een label met eindbestemming Nice op je koffer te zitten.

Ik adviseer alleen handbagage mee te nemen dan.

HarmDommisse, Roberto en UnknownMember4379 vinden dit leuk.
  12. Nogal belangrijke tip! Dank!!

13. Ozzietukker

Ozzietukker Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.085
    Trofeepunten:
    358
    Zeer belangrijk want bij de outstations mogen ze niet afwijken van bagage labelen tot eindbestemming en op Schiphol kan je de bagage wel krijgen maar tegen een vergoeding van iets van €250. Naast dat men eventueel verdere actie qua flying blue lidmaatschap kan nemen.

Zit wat in omdat er specifiek naar je bagage gezocht moet worden en deze van boord moet worden gehaald wat weer vertraging tot gevolg kan hebben.

Alleen bij irrops dat je een vlucht buiten jouw schuld om hebt gemist kan je de bagage gratis krijgen, men doet dan wel moeilijk, maar als ik de 06.50 vlucht gemist heb em om 11.10 gaat de volgende vlucht naar Dusseldorf en het is 07.30 uur ben ik sneller in Duitsland op mijn eindbestemming dan wachten en die discussie gaat klm niet winnen en al helemaal niet juridisch aan omdat klm dan een deel van het contract al niet is nagekomem.

Maar anders is het vliegen volgens de KLM regels.

Vliegende_Keep vindt dit leuk.
  14. Ja klinkt heel redelijk! Ik dacht dat haal ik nooit met 1 stuks handbagage, maar zie nu dat op de krakow run maar liefst 2x handbagage mag. Dus dit moet lukken :)

15. Vliegende_Keep

Vliegende_Keep Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.636
    Trofeepunten:
    428
    Volgens mij kan je op Schiphol ook nog even aangeven dat je je vlucht niet neemt, wordt je naam iig ook niet omgeroepen.

16. Ambtenaruh

Ambtenaruh Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.762
    Trofeepunten:
    253
    Dat waarderen ze zeer!

17. Pictor

Pictor Blue Tier

Leuk Bevonden:
    658
    Trofeepunten:
    123
    maar als je de verkeerde grondmedewerker treft krijg je meteen een preek over dat de laatste vlucht skippen niet de bedoeling is en dat je in feite contract breuk pleegt

18. Ambtenaruh

Ambtenaruh Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.762
    Trofeepunten:
    253
    Nog nooit meegemaakt. Alleen maar positieve ervaringen tot zover.

19. Ga ik doen

20. Pim

Pim Newbie

Leuk Bevonden:
    51
    Trofeepunten:
    18
    FYI

Ik heb gisteren een leuke milagerun gedaan, AMS, CDG, BCN, CDG, AMS.
    Vertrokken om 09:30 uur en terug om 20:00 uur, vertragingen werden netjes opgelost en ik ben weer 120 XP verder, MOOI :)

MilesHunter, beuse242, Amsterdam en 8 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina