FB Mileage runs (segmenten dan vooral)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door Hastamanana, 11 sep 2014.

1. LucW

LucW Blue Tier

Leuk Bevonden:
    123
    Trofeepunten:
    33
    Als ik het me goed herinner bestaat ie voor gold wel, maar is ie voor platinum weggehaald

Ruut vindt dit leuk.
  2. Urbanjazz

Urbanjazz Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.578
    Trofeepunten:
    383
    Oh logisch ja o_O

Ruut, arjen05 en MoonJ vinden dit leuk.
  3. MoonJ

MoonJ Silver Member

Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    143
    Ik zie dat de DUS-CDG-AMS-KRK en terug wel bij Momondo te boeken is, maar dit is via OTA's. Nemen jullie hedendaags het risico om daar te boeken? Ik had mij eigenlijk voorgenomen alleen direct bij airlines te boeken gezien de refund policies, maar als jullie het allemaal aandurven, durf ik het ook wel...

4. TimH

TimH Blue Tier

Leuk Bevonden:
    383
    Trofeepunten:
    63
    Via Air France is deze combinatie via de website te boeken. Tussen de lijst met opties vind je meestal wel een paar met een overstap in CDG en AMS. En anders kan je 'm altijd nog via de servicedesk boeken (telefonisch of bv via whatsapp).

Ik heb zelf nog niets via OTA's geboekt. Ik probeer nog steeds twee tickets terug te krijgen...

Urbanjazz vindt dit leuk.
  5. MoonJ

MoonJ Silver Member

Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    143
    Als ik kijk bij AF zelf kost hij geen 545,- maar 3.000.... Is dit een fout en kan ik dus hem via de klantenservice boeken denk je, of niet?

6. TimH

TimH Blue Tier

Leuk Bevonden:
    383
    Trofeepunten:
    63
    Dat durf ik niet te zeggen maar het viel mij gisteren ook al op dat sommige tickets in een klap erg prijzig zijn geworden. Ik heb het wel vaker gezien, dan waren ze een aantal dagen later weer terug op het oude niveau. Afwachten denk ik, of toch via de OTA boeken..
    .

MoonJ vindt dit leuk.
  7. Persona5

Persona5 Newbie

Leuk Bevonden:
    95
    Trofeepunten:
    18
    Check bij Amex Travel. Ik heb zojuist nog gekeken en zag dat als je in september een weekend retour neemt incl 2 keer overstappen met AF/KLM (zat heen zon terug), dit 517/547 kost. Helaas kon ik dit niet voor deze prijs meer vinden voor okt/nov/dec want dat zou me beter uitkomen. Iemand die in sept toevallig deze run gaat doen? Oja en weet iemand of de lounge in Krakau toegankelijk is met Businessclass KLM (ik heb nog geen Gold).

Laatst bewerkt: 22 aug 2021
  8. Miya

Miya Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.977
    Trofeepunten:
    253
    Zit er aan te denken een KRK run te doen in eerste of tweede week van September als er geen indicatie is dat VS open gaat.

Prijzen veranderen vaak en verbaast me niets als er later wel beschikbaarheid is voor okt/nov/dec. Lounge kun je natuurlijk in als Business passagier.

9. Fripsmaster

Fripsmaster Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.337
    Trofeepunten:
    558
    Ik doe de KRK run over 3 weken en zoals @Miya al zei, als BC passagier mag je altijd de lounge in.

10. MoonJ

MoonJ Silver Member

Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    143
    Ah oke, ja ik wil ook in Oktober dus dat is jammer. Zal eens vaker AMEX Travel checken - nog nooit bekeken eigenlijk wat daar de opties zijn en heb toch al een tijd een kaart.

MichaelNight vindt dit leuk.
  11. Persona5

Persona5 Newbie

Leuk Bevonden:
    95
    Trofeepunten:
    18
    Wow! Ik heb zojuist ontdekt dat als je NIET dat vinkje van 'flexibele data' aanvinkt, je wel gewoon die 517,- prijs krijgt voor weekend runs in oktober. (Dit gaat over de DUS-CDG-AMS-KRK run.)
    upload_2021-8-24_22-6-23.png

Roberto, Mark020, Thijsk en 6 anderen vinden dit leuk.
  12. Mark020

Mark020 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    410
    Trofeepunten:
    63
    Klopt, heb m ook geboekt, kijk nog voor een leuke run ;) zeker icm AMS-CDG-DUS. Levert 300 XP op :eek:

13. Haiyunietje

Haiyunietje Newbie

Leuk Bevonden:
    26
    Trofeepunten:
    13
    Waar heb jij dit geboekt overigens? :)

-EDIT, ik zie het al, gewoon de AF site!

Laatst bewerkt: 27 aug 2021
  14. Carel1

Carel1 Gold Member

Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    Welkom op het forum @Haiyunietje !! Stel je even voor in het daarvoor bestemde topic :).

Haiyunietje en Ambtenaruh vinden dit leuk.
  15. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.068
    Trofeepunten:
    223
    Ik kijk hier momenteel ook naar voor in oktober en had interesse in deze vlucht;
    Air France Vlucht 1607
    Toestel: EMBRAER 170

Uitgevoerd door Airlinair
    Business Class (O) , Bagage inclusief
    Vertrek

12:05 - za., 16/10/21
    Düsseldorf (DUS)

Je vertrekt dan om 12:05 vanaf DUS. Als ik op de KLM site kijk om van AMS naar DUS te komen heeft de 1e vlucht een ETA op DUS van 11:50uur.
    Dat zal ik dus niet redden, toch?

Las hier dat mensen deze XP-run in 1 dag willen doen. Hoe doen jullie dat of wat zie ik over het hoofd?

Bedankt voor de hulp!

16. Mark020

Mark020 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    410
    Trofeepunten:
    63
    De KRK run red je niet in een dag. Met een korte overnachting op KRK kun je wel in twee dagen 300 XP incasseren.

17. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.068
    Trofeepunten:
    223
    Ik begreep dat de 300XP-run gaat via AMS-CDG-DUS of zie ik nu iets over het hoofd? In oktober heb ik 80 XP dus mis er nog 220 voor upgrade naar platinum..

Dacht zelf ook al dat ik ergens moet overnachten maar waar ik mee zit is die 1e vlucht van AMS naar DUS, om 11:00uur, dan haal je je aansluiting niet.

Vraag me dus af hoe je je positionering vanaf AMS naar DUS regelt...

18. lloydje33

lloydje33 Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.474
    Trofeepunten:
    583
    De eerste KL naar DUS gaat om 8:45 vanaf AMS met aankomst 9:35. Dan haal je de 12:05 naar cdg als je de KRK run doet.

Ruut vindt dit leuk.
  19. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.068
    Trofeepunten:
    223
    Kijk dat klinkt heel positief. Maar de eerste KL-vlucht die ik tegenkom gaat dus veel later, zie bijlage.

Wat zie ik nu over het hoofd of doe ik verkeerd?

Bijgevoegde bestanden:

20. Mark020

Mark020 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    410
    Trofeepunten:
    63
    Ben je dan al Gold?

klopt: AMS-CDG-DUS, je hebt er ook 1 die vertrekt 16:05 u richting KRK. Dan red je het wel (zie PM).

Ready2Board vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina