FB Mileage runs (segmenten dan vooral)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door Hastamanana, 11 sep 2014.

1. Pim

Pim Newbie

Leuk Bevonden:
    51
    Trofeepunten:
    18

Op welke datum vlieg je ?

2. Carel1

Carel1 Gold Member

Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    Is langer blijven beter voor het milieu?

MichaelNight, MoonJ, beuse242 en 5 anderen vinden dit leuk.
  3. Vliegende_Keep

Vliegende_Keep Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.636
    Trofeepunten:
    428
    Naar BCN heel veel data, ook in het weekend, voor rond de 450 euro.

Carel1 en Ruut vinden dit leuk.
  4. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.068
    Trofeepunten:
    223
    Ligt er waarschijnlijk aan welk milieu je bedoelt;)

Miya vindt dit leuk.
  5. Bosbewoner

Bosbewoner Blue Tier

Leuk Bevonden:
    290
    Trofeepunten:
    63
    Vliegen met een doel is wat mij betreft prima, of dat nu werk of vakantie is. 2x een hele dag heen en weer vliegen voor niks anders dan “xp” Dat is toch best een middle finger naar de wereld en de volgende generatie zonder dat het iets zinnigs terug geeft.

LeidenHub vindt dit leuk.
  6. Ozzietukker

Ozzietukker Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.085
    Trofeepunten:
    358
    Persoonlijk doe ik niet aan mileage runs, want ik hark genoeg XP binnen om mij ook in Corona tijden geen enkele zorgen te hoeven maken of ik genoeg XP binnen haal, met of zonder verdubbeling.
    Maar als je dat niet hebt, of je hebt net niet genoeg om een bepaalde status te halen dan kunnen dergelijke mileage runs wel handig zijn om die status wel te halen, want loungetoegang en 'gratis' selecteren van EC stoelen is ook wat waard.

Het vliegen op zich is natuurlijk ook gewoon 'leuk' voor deze groep en m.i. is dan een overnachting niet echt noodzakelijk, want dan heb je natuurlijk ook weer uitstoot omdat je van en naar de luchthaven moet en bijvoorbeeld toch wat klein verpakkingen snacks of drinken koopt terwijl je thuis uit een 'grote fles' drinkt.

Ik zou willen dat ik tijd had voor dit soort runs, had ik dit vroeger maar geweten, dan had ik dat zeker gedaan...

Ruut en Carel1 vinden dit leuk.
  7. BoomBoom

BoomBoom Newbie

Leuk Bevonden:
    15
    Trofeepunten:
    3
    Ik vraag me altijd af wat mijn vrouw zou hebben aan haar Platinum status. Gratis naar comfort class is het enige wat ik kan bedenken want als ze reist, dan reist ze met mij en kan ze dus gewoon de lounge in.

8. Menno

Menno Silver Member

Leuk Bevonden:
    476
    Trofeepunten:
    63
    Je zorgt er ook voor dat ze zonder gedoe door Skypriority heen komt (ja meneer, alleen ú heeft Skypriority dus uw partner moet (a) los door security of (b) los borden).

9. Carel1

Carel1 Gold Member

Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    De voordelen zijn inderdaad minimaal. Zij krijgt dan ook meer miles op vluchten en de kans op een upgrade is iets groter. Met de nadruk op iets ;).

Ready2Board vindt dit leuk.
  10. Ozzietukker

Ozzietukker Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.085
    Trofeepunten:
    358
    Moet worden gezegd Skypriority voor security of inchecken wordt wel weer een dingetje. Dat was de afgelopen maanden niet zo belangrijk.
    Op Lissabon stond er een rij voor de incheckbalie die ik zo voorbij kon lopen, maar dat kost zeker 20-30 minuten, en ook bij de beveiliging was het druk wat ook 20-30 minuten gekost zou hebben.

Nu had ik genoeg tijd over om te zien dat de lounge druk schoongemaakt werd en per 1 juli open gaat.
    Maar voor de gemoedsrust is het altijd beter dat ik zo door kan lopen zeker nu luchthavens drukker worden en niet altijd alles op tijd opgeschaald wordt.

11. JdV030

JdV030 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    510
    Trofeepunten:
    123
    Want dat vliegtuig zou niet vliegen als ik niet dezelfde dag terug zou vliegen? Of zou het wel vliegen maar dan met 1 passagier minder en exact dezelfde milieubelasting? Logisch nadenken is niet iedereen gegeven klaarblijkelijk.

12. Menno

Menno Silver Member

Leuk Bevonden:
    476
    Trofeepunten:
    63
    Ik quote je post gedeeltelijk omdat het laatste stuk kant noch wal slaat.

Ja; dat vliegtuig vliegt volgende week ook met één persoon minder. Maar het blijft een kwestie van vraag en aanbod. Willen meer mensen vliegen; dan zal er meer gevlogen worden. Andersom blijft een luchtvaartmaatschappij geen 10 jaar halfvolle vliegtuigen vliegen.

Je ziet een vergelijkbare trend met vegetarische vervangers. “Ja, de koe ligt toch al in een pakje hamburgers”. Maar jaren later zie je dat er meer aanbod aan andere producten is; en van (x amount) mensen de vleesconsumptie is verminderd.

Vliegen brengt uitstoot met zich mee; en je kunt verschillende redenen hebben om dat vliegtuig wel of niet te laten gaan, of er in te stappen of niet. Dat blijft een persoonlijke keuze. En laten we iedereen in z’n waarde laten welke keuze hij of zij maakt.

:)

KieWie vindt dit leuk.
  13. JdV030

JdV030 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    510
    Trofeepunten:
    123
    Waar het om gaat is nadat je het besluit hebt genomen om een mileage run te doen het geen verschil maakt qua milieubelasting of je dat op dezelfde dag doet of met 1 of meer dagen er tussen. De milieubelasting is exact hetzelfde, je vliegt van A naar B en weer terug, maakt niets uit hoeveel tijd daar tussen zit.

Fripsmaster, Carel1, Ruut en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  14. BartF

BartF Blue Tier

Leuk Bevonden:
    217
    Trofeepunten:
    43
    Als een airline deze incentives creëert met status levels en acties als dubbele XP dan ben je hier niet op de goede plek om je ongenoegen te uiten. Schrijf Ben Smith eens een berichtje of stem op een partij die het vliegen wil terugdringen. Of doe zelf iets met een handtekeningenactie. Allemaal ideeën die mijn inziens beter zijn dat het hier op een vliegforum op de man te spelen. Fijne dag!

coenvh, Fripsmaster, lloydje33 en 4 anderen vinden dit leuk.
  15. Grouchy

Grouchy Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.144
    Trofeepunten:
    428
    Erwin, beuse242, Javadest en 5 anderen vinden dit leuk.
  16. Bosbewoner

Bosbewoner Blue Tier

Leuk Bevonden:
    290
    Trofeepunten:
    63
    Waarom zou je niet en een fan zijn van de luchtvaart en tegen de extreme uitwassen wat betreft klimaat/milieu misbruik? Naar schatting ~600 liter kerosine burnen door uren zonder doel rondjes te vliegen voor wat xp punten en daarnaast zo snel mogelijk weer thuis willen zijn. Daar kan je met klimaatmaatregelen toch niet tegenopboksen. En wat doe je met die xp's als je normaal vrijwel niet vliegt? Het lijkt me belangrijk daat daar ook hier aandacht voor is. Als iedreen meedenkt hoeven er ook geen vervelende maatregelen te worden genomen door de overheid.

17. tomhster

tomhster Newbie Premium Member

Leuk Bevonden:
    94
    Trofeepunten:
    18
    Tijd voor de onbespoten popcorn.

Javadest en Ruut vinden dit leuk.
  18. BartF

BartF Blue Tier

Leuk Bevonden:
    217
    Trofeepunten:
    43
    Uiteraard kun je een fan zijn van luchtvaart, zelf veel vliegen voor leuke vakanties en mooie reizen en daarnaast ook het klimaat belangrijk vinden én proberen je eigen steentje bij te dragen waar je dat kan. Maar als je vindt dat een vakantie een doel is dan kan een ander toch ook XP's een doel vinden? Een doel kan heel persoonlijk zijn en keuzes om die doelen te verwezenlijken maken wij allemaal op basis van incentives. Of dat nou de hoogte van een ticketprijs is of de hoeveelheid XP's die we kunnen behalen welke ons naar een hoger niveau brengen.

Wat ik bedoelde te zeggen is dat het niet zoveel zin heeft om tegen de buurman aan te schreeuwen die elke dag te hard door de straat rijdt. Hij vindt het waarschijnlijk gewoon leuk om sportief te rijden en hij is iedere dag een paar minuten eerder thuis van zijn werk. Misschien werkt het beter om de gemeente te benaderen om een drempel neer te leggen omdat de buurman met zijn gedrag anderen in gevaar brengt. En als de andere mensen in de straat dat ook zo belangrijk vinden dan komt die drempel er wel. Als die drempel er niet komt, dan hebben de andere buren er misschien minder last van dan je dacht.

MRB, Nielsdejongen en Ozzietukker vinden dit leuk.
  19. Menno

Menno Silver Member

Leuk Bevonden:
    476
    Trofeepunten:
    63
    Hi IF'ers! Mijn XP-Run voor september heeft een schemawijziging gekregen. Origineel vertrek 9:30 XXX > CDG > AMS > YYY, nu 6:40 XXX > CDG > AMS > YYY. Dat betekent een dichte lounge op de luchthaven, een gebroken nacht etc.

Er is ook een trip die geen 2 overstappen heeft maar slechts één overstap. (XXX > AMS > YYY). Kan de klantenservice mij naar zo'n trip omboeken, waarbij ik wél de originele XP volgens mijn ticket krijg (dus 3 segmenten ipv 2)? Gaat om een reis in augustus.

ppt en Godenzoon14 vinden dit leuk.
  20. Daan3

Daan3 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.720
    Trofeepunten:
    523
    Zoek op wat je een beter alternatief vindt en bel met de klantenservice. Overigens kan je gewoon de originele XP’s krijgen. Ook bij een wijziging naar minder segmenten. Even bellen na je reis als je het niet automatisch krijgt.

MVA20, Fripsmaster en Carel1 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina