Uiteraard bied je deze stoelen dan wel voor deze prijs aan, omdat de kans dat iemand deze upgrade daadwerkelijk neemt dan relatief laag is.
En als het wel gebeurd dan helpt de extra opbrengst het eventuele negatieve effect van de niet optimale vulgraad van het toestel. Maar gezien data die KLM heeft weet men op zich wel voor welke prijs men de stoelen in de markt moet neerzetten om ze verkocht te krijgen.
Dus dan kan je er beter 1 voor € 149 verkopen dan 2 voor € 69.
Als je het gordijntje wat verder naar voren zou zetten, dan betekent dat de mensen die economy comfort hebben over het algemeen zichzelf nog verder naar voren zullen verplaatsen, en neemt ook de kans toe dat door lege rijen men zichzelf gaat verplaatsen naar plekken voorin.
Om een klein tipje van de sluier op te lichten, wat men doet is bagage dan voorin plaatsen en passagiers achterin zodat bij aankomst bij het uitstappen het er niet voor zorgt dat achterin opeens zo zwaar beladen is dat een vliegtuig daardoor achterover kan kantelen. (Zo nu en dan komt het voor dat men dus bij aankomst alleen BC passagiers uit laat stappen, dan bagage achterin uitlaad, en dan pas de rest van de passagiers laten uitstappen). Als je iedereen voorin zet dan heb je geen gevaar van achterover kantelen maar bij het opstijgen is dat verre van ideaal..
Al is het vooral een theoretisch verhaal bij de passagiersvluchten, ik heb in vrachtkisten meegevlogen waarin ik mij afvroeg of we met de geladen cargo uberhaubt van de grond zouden komen....
Laatst bewerkt: 13 jan 2020
Thijsk, Daeni en SanHor vinden dit leuk.