Check-In Upgrade offers

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door LarssonS, 25 jul 2014.

  1. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.143
    Leuk Bevonden:
    1.995
    Trofeepunten:
    273
    Ach aan de ene kant ben ik het met je eens. Aan de andere kant is dit niet echt het forum om daar over te oordelen.

    Maar ik zal je mjin afweging geven en dan hoor ik graag je oordeel nog eens.
    Ik moest in Leuven zijn voor werk, voor een afspraak met een klant van 3 uurtjes. En ik moest de volgende ochtend in Rzeszow in polen zijn om 09:00.En ik vloog met LOT.
    1. Ik kon niet met de auto anders moest ik terugvliegen op zaterdagochtend naar brussel om dan naar huis te rijden. (maandag vroeg weer gewoon op pad)
    2. trein naar brussel zuid (!) dus zeer ongunstig gelegen voor Leuven.
    3. leuven - zaventem maar 15 min per taxi (of 13 min met trein).
    Aangezien alles krap was moest ik het zo efficient mogelijk plannen en daar past de trein gewoon niet in.

    Dus daarom mijn beslissing om te vliegen.
    Overigens prima beslissing. Leuven is prima bereikbaar per trein. Terug dreigde mijn collega haar vlucht te missen omdat iemand ons naar het vliegveld wilde brengen. Uiteindelijk in de train gestapt die er maar 13 min over doet en je staat gelijk midden op het vliegveld. Dus heel efficient. Zou volgende keer vast weer dezelfde beslissing maken.
    Leuk en aardig om alles per snelle trein te doen, maar echt niet efficienter.
     
    Laatst bewerkt: 12 jan 2020
    beuse242, Daan3, Thijsk en 2 anderen vinden dit leuk.
  2. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.143
    Leuk Bevonden:
    1.995
    Trofeepunten:
    273
    Ik hoorde vorige week dat het meest milieuvriendelijke is om geen kinderen te hebben. Nou laat ik die nu net niet hebben! Dus ik ben over alle vliegschaamte heen! :D
     
    Javadest, Thijsk, Godenzoon14 en 9 anderen vinden dit leuk.
  3. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.671
    Leuk Bevonden:
    3.371
    Trofeepunten:
    508
    Precies, en aangezien ik ook geen kids heb, en ze ook niet wil, is er hier absoluut geen vliegschaamte :D
     
    StinusPax, Bartholomeus, Thijsk en 3 anderen vinden dit leuk.
  4. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    982
    Leuk Bevonden:
    1.475
    Trofeepunten:
    303
    Ik schaam me meer om hier te zeggen dat ik dit jaar nog niet heb gevlogen :cool:
     
    beuse242, StinusPax, Javadest en 11 anderen vinden dit leuk.
  5. ACE48

    ACE48 Newbie Premium Member

    Berichten:
    32
    Leuk Bevonden:
    33
    Trofeepunten:
    18
    Hier
    Hier nog een;)
     
    Ambtenaruh, Thijsk, VinceG en 2 anderen vinden dit leuk.
  6. MVA20

    MVA20 Silver Member

    Berichten:
    806
    Leuk Bevonden:
    974
    Trofeepunten:
    123
    Zullen we afspreken dat we het hier niet iedere keer weer over het klimaat hebben? We worden dagelijks tegen wil en dank lastiggevallen met het klimaat. Het heeft verder niets met vliegen en miles&points te maken. Gewoon even geen spijkers op laag water zoeken.

    Over vliegen naar BRU: ook voor mij is het de enige redelijke optie om op tijd voor een meeting te zijn om 9 uur ‘s ochtends. Naast de auto dan, maar ik weet uit ervaring dat dat echt een drama is op die route en op dat tijdstip. Ik woon in de Kop van Noord-Holland dus met de trein is ook geen optie.

    On topic: de BC service op de route naar BRU slaat inderdaad nergens op. Maar goed wat wil je op zo’n kort vluchtje. Misschien schept het predicaat ‘business class’ valse verwachtingen. ;)
     
    Tim82, Thijsk, lloydje33 en 2 anderen vinden dit leuk.
  7. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.104
    Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    143
    on topic: ARN - AMS 89,-. Niet gedaan. Waren nog 22 van de 24 stoelen vrij. Geen idee waarom ze t gordijntje niet naar voren schoven en ze ze niet als EC verkochten. Vlucht was halfvol.
     
  8. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.555
    Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    Kan te maken hebben met de “load”, de gewichtsverdeling in het vliegtuig.
     
  9. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.657
    Leuk Bevonden:
    1.723
    Trofeepunten:
    523
    Dan zouden ze ze ook niet als BC aanbieden.
     
  10. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.555
    Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    Als BC levert het geld op. Nu wordt gekozen voor een efficiëntere load, dat levert minder verbruik op.
     
  11. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.657
    Leuk Bevonden:
    1.723
    Trofeepunten:
    523
    Eco+ levert ook geld op. Minder, maar geld is geld voor bedrijven.
     
  12. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.555
    Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    Misschien was EC ook nog niet vol.
     
  13. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.489
    Leuk Bevonden:
    2.356
    Trofeepunten:
    558
    AMS-LHR, beide keren €149 in de B737.
     
  14. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.933
    Leuk Bevonden:
    2.103
    Trofeepunten:
    358
    Uiteraard bied je deze stoelen dan wel voor deze prijs aan, omdat de kans dat iemand deze upgrade daadwerkelijk neemt dan relatief laag is.
    En als het wel gebeurd dan helpt de extra opbrengst het eventuele negatieve effect van de niet optimale vulgraad van het toestel. Maar gezien data die KLM heeft weet men op zich wel voor welke prijs men de stoelen in de markt moet neerzetten om ze verkocht te krijgen.
    Dus dan kan je er beter 1 voor € 149 verkopen dan 2 voor € 69.

    Als je het gordijntje wat verder naar voren zou zetten, dan betekent dat de mensen die economy comfort hebben over het algemeen zichzelf nog verder naar voren zullen verplaatsen, en neemt ook de kans toe dat door lege rijen men zichzelf gaat verplaatsen naar plekken voorin.
    Om een klein tipje van de sluier op te lichten, wat men doet is bagage dan voorin plaatsen en passagiers achterin zodat bij aankomst bij het uitstappen het er niet voor zorgt dat achterin opeens zo zwaar beladen is dat een vliegtuig daardoor achterover kan kantelen. (Zo nu en dan komt het voor dat men dus bij aankomst alleen BC passagiers uit laat stappen, dan bagage achterin uitlaad, en dan pas de rest van de passagiers laten uitstappen). Als je iedereen voorin zet dan heb je geen gevaar van achterover kantelen maar bij het opstijgen is dat verre van ideaal..
    Al is het vooral een theoretisch verhaal bij de passagiersvluchten, ik heb in vrachtkisten meegevlogen waarin ik mij afvroeg of we met de geladen cargo uberhaubt van de grond zouden komen....
     
    Laatst bewerkt: 13 jan 2020
    Thijsk, Daeni en SanHor vinden dit leuk.
  15. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.977
    Leuk Bevonden:
    3.421
    Trofeepunten:
    508
    Dat lijkt me een enorme tip van de sluier, een vliegveld dat volledig achterover kantelt?
     
    Arjan69, Thijsk, Daeni en 2 anderen vinden dit leuk.
  16. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.933
    Leuk Bevonden:
    2.103
    Trofeepunten:
    358
    Ja dat zou me ook verbazen.... :(
     
  17. Daeni

    Daeni Blue Tier

    Berichten:
    318
    Leuk Bevonden:
    766
    Trofeepunten:
    123
    MAD-AMS B738 €179
    AMS-BSL E190 €149

    Niet gedaan.
     
  18. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.104
    Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    143
    Wellicht, ik heb in ieder geval na take off een rij achterin voor mezelf gekozen en ogen dicht gedaan.

    off topic story: reisde met een P4L member. Scanning bij de gate: seating error. Gate agent kijken, zag de naam, wilde op de foto met mijn reisgenoot en zag dat ik op dezelfde PNR reisde. Ehm, sirs, I can put you both on an emergency exit row if you want?

    Mijn idee: Mijn reisgenoot zou geupgrade worden naar BC (voor een ‘upgrade’ naar emergency exit krijg je geen seating error, toch?) maar omdat ik (Silver member) met hem reisde deed ze dat niet en kon ze ons samen upgraden naar de EER. Really, KLM? :confused: 22 stoelen vrij in BC. Zet me gewoon naast hem, waren toch te brak om hun champagne op te drinken dus kostte niks. :D
     
  19. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.977
    Leuk Bevonden:
    3.421
    Trofeepunten:
    508
    ?
     
  20. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.104
    Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    143
    Bekende DJ, gebeurt wel vaker haha. Ook een keer op Manchester airport. Seating Error, gate agent helemaal van haar apropos dat hij het was en vergeten hem z’n nieuwe bp te geven. Gingen we zitten op Rij 30, komt de purser: ‘Oh meneer het was eigenlijk de bedoeling dat u op rij 4 mocht zitten!’

    Voor dat uur’s vluchtje hadden we geen zin meer ons 25 rijen lang te wringen tussen om-bagage-bak-vechtende passagiers. :D Wel lief dat ze het alsnog aanboden natuurlijk, inclusief een verontschulding omtrent het ‘misverstand’ aan de gate. Kunnen er altijd wel om lachen.
     
    Laatst bewerkt: 14 jan 2020

Deel Deze Pagina