Check-In Upgrade offers

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door LarssonS, 25 jul 2014.

1. Carel1

Carel1 Gold Member

Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    Als Economy niet is overboekt, zullen die stoelen waarschijnlijk leeg blijven.

2. Daan3

Daan3 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.720
    Trofeepunten:
    523
    Of ze schuiven het gordijn verder naar voren

3. Carel1

Carel1 Gold Member

Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    Dan heb je in ieder geval een grotere kans dat de middelste stoel in Economy Comfort vrij blijft.

4. Ozzietukker

Ozzietukker Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.085
    Trofeepunten:
    358
    Als men ook in Economy Klasse niet volledig geboekt is dan zal men de Business Klasse zo groot mogelijk willen hebben om zo een optimale load en balance te verkrijgen.
    Als je dat niet doet en je hebt bijvoorbeeld maar 2 passagiers in de Business Klasse en je reserveert daar maar 1 rij voor en van de overige 5 rijen maak je economy comfort in plaats van de 2 rijen dan zal je zien dat er dus relatief veel passagiers in de eerste rijen zitten, terwijl het voor de load en balance beter is als ze wat meer achterin zitten, want zo zal ook de bagage geladen worden. (Wat meer voorin). Dat geldt voor zowel de Embraer als de Boeing 737.

Luchtvaartmaatschappijen, waaronder ook KLM hebben in de instructie van het personeel ook aangegeven dat men vooral bij start men in de geboekte stoel moeten laten plaatsnemen omdat zo de load en balance is bepaald.
    Als je echter in de cargo wereld zit en wel het een en ander af weet van optimaal laden van cargo en je het cabinepersoneel hoort vertellen waarom iemand daar niet mag zitten (als er bijvoorbeeld ergens middenin een toestel een rij leeg is) terwijl ik zie wat de oorspronkelijke plaats was kan je me altijd weg dragen omdat dat simpelweg geen verschil maakt. Sterker nog, als een paar mensen wat rijen eerder gaan zitten kan dat ook prima, dat is echt wel meegenomen in de berekening omdat je nooit het gewicht van passagiers en bagage vooraf exact kan inschatten. Al snap ik het beleid ook weer wel omdat je beter een duidelijk beleid kunt hebben om te voorkomen dat mensen opeens ongewenst over het toestel verspreid zitten.

5. VinceG

VinceG Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.992
    Trofeepunten:
    273
    eur 49,- naar Brussel. Snel verdiend in 20 minuten. :D

Ambtenaruh vindt dit leuk.
  6. Ozzietukker

Ozzietukker Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.085
    Trofeepunten:
    358
    Dat is dan ook de standaard en vaste prijs op de route die ik altijd krijg aangeboden.
    Voor een dergelijke vlucht is het voor een statushouder van gold of hoger die toch al lounge toegang heeft eigenlijk niet de moeite waard, want de koffie / thee het flesje water van 330 ml, koekje en een sandwich die je normaliter krijgt in de economy klasse bij langere vluchten en de stoel voorin is dat duur betaald.

Heb je geen status dan is het wel wat interessanter omdat je ook lounge toegang krijgt, een EC Comfort stoel wat normaliter ook geld kost.

7. arjen05

arjen05 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.398
    Trofeepunten:
    508
    Heb het woord zelf ook al eens gebruikt, maar als ik het zo lees blijft het toch bijzonder ;)

Ambtenaruh, Karsten1993, lloydje33 en 2 anderen vinden dit leuk.
  8. jesse01

jesse01 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    198
    Trofeepunten:
    43
    Dat je naar Brussel vliegt vind ik nog het ergste eigenlijk :confused:

VinceG vindt dit leuk.
  9. Godenzoon14

Godenzoon14 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.351
    Trofeepunten:
    508
    ik ben van mening dat je daar niet iemand zo veroordelend op aan hoeft te spreken, er kunnen ook redenen buiten zijn macht om zijn (werk bijv.) dat hij vliegt... Misschien heeft hij wel bewust geen kids om zo zijn CO2 footprint te minimaliseren, is hij vegan, doet hij verder alles per fiets...

EvdP, beuse242, StinusPax en 9 anderen vinden dit leuk.
  10. jesse01

jesse01 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    198
    Trofeepunten:
    43
    Veroordeeld is wel een heel groot woord. Kunnen allemaal een steentje bijdragen toch? Routes zoals AMS-DUS of AMS-BRU zijn gewoon overbodig. Heeft niks te maken met wat je verder allemaal wel niet doet voor het klimaat.

11. Godenzoon14

Leuk Bevonden:
    3.351
    Trofeepunten:
    508
    Zeker dat we allemaal een steentje bij kunnen dragen, maar als zijn baas wil dat hij vliegt vanaf BRU, of dat hij BRU-AMS vliegt als onderdeel van een langer reisschema waardoor zijn ticket honderden euro's goedkoper wordt, wie zijn wij dan om voor hem te bepalen dat hij dat niet mag/moet doen?

Ik ben helemaal voor dat iedereen zijn steentje bij moet dragen, maar ik krijg echt jeuk van de moralisten met het opgeheven vingertje...

12. jesse01

jesse01 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    198
    Trofeepunten:
    43
    Hij vloog Amsterdam - Brussel hoor. Anders had ik het inderdaad nog wel begrepen.

13. Godenzoon14

Leuk Bevonden:
    3.351
    Trofeepunten:
    508
    Dan kan het toch nog steeds zo zijn dat hij vanaf Brussel doorvliegt? We kennen het hele verhaal niet dus is het onmogelijk om er een gefundeerd oordeel over te vellen.

Ambtenaruh en Thijsk vinden dit leuk.
  14. jesse01

jesse01 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    198
    Trofeepunten:
    43
    Brussel is niet echt hele imposante Hub voor SkyTeam connections. Anyway, je punt is gemaakt. Ik mijn mening, jij de jouwe :).

beuse242 en StinusPax vinden dit leuk.
  15. jasperR

jasperR Blue Tier

Leuk Bevonden:
    298
    Trofeepunten:
    63
    Het spoor is gewoon ruk.. de trein duurt te lang en is vaak nog duurder ook. Daarnaast zat ik laatst in de trein naar dusseldorf, het lijkt wel veevervoer, en dan vlieg ik grotendeels economy.

Zolang het spoor de capaciteit en snelheid van het vliegen niet bijbeent zie ik geen reden om niet te vliegen. Ik maak wel een paar euro extra over voor wat bomen in panama.

rezag, lloydje33, ACE48 en 4 anderen vinden dit leuk.
  16. Thijsk

Thijsk Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.193
    Trofeepunten:
    203
    Oeh, trigger me niet ;). Er is niets mis met de "Jesse Klaver"-run AMS-BRU (of andersom). Wat @Godenzoon14 hierboven al aangeeft, zolang positioneren goedkoper is dan rechtstreeks, is het een simpele bedrijfseconomische afweging/keuze.
    Vanuit BRU met SkyTeam:
    US: JFK&ATL
    EMEA: BEY, MAD, FCO, LIN, LYS, SXB, OTP, PRG, SVO (en AMS uiteraard).
    Toch nog steeds behoorlijk wat keuze.

Daarbij, vandaag komt het CBS met het feit dat alles vorig jaar duurder is geworden (Elektriciteit +15,7%, Gas +10,6%), dus is de opwarming van de aarde eigenlijk wel welkom, omdat we dan in ieder geval weer minder aan onze energierekening kwijt zijn.

Plus, om even in andere termen te spreken: Wat heb jij voor het klimaat gedaan? Als ik je linkje in je signature bekijk, heb je het afgelopen jaar meer gevlogen (19 landen, waarvan er een hoop overzees, plus afgelopen maand nog bijvoorbeeld een tripje AMS-BCN-AMS-NYC-AMS, waar ik, gezien de dagen die je aangeeft er geweest te zijn, mag aannemen dat je dit niet met het OV gedaan hebt (5decAMS-6decBCN-7decAMS/NYC-8decAMS) dan het grootste gedeelte hier, dus lichtelijk hypocriet vind ik je betoog wel.

Laatst bewerkt: 9 jan 2020
    rezag, VinceG, Javadest en 8 anderen vinden dit leuk.
  17. jasperR

jasperR Blue Tier

Leuk Bevonden:
    298
    Trofeepunten:
    63
    Je vergeet de mogelijkheid om HV tickets onder een KL nummer te krijgen zodat de reis met HV minder erg is (en xp geeft).

Ambtenaruh vindt dit leuk.
  18. Ambtenaruh

Ambtenaruh Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.762
    Trofeepunten:
    253
    #nokids

Eagle en Thijsk vinden dit leuk.
  19. Ambtenaruh

Ambtenaruh Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.762
    Trofeepunten:
    253
    Dan liefst nog BRU-CDG-AMS en dan doorvliegen :D

VinceG en Thijsk vinden dit leuk.
  20. jasperR

jasperR Blue Tier

Leuk Bevonden:
    298
    Trofeepunten:
    63
    Teamnokids!

Eagle, Jack of all trades en Ambtenaruh vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina