FB Mileage runs (segmenten dan vooral)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door Hastamanana, 11 sep 2014.

  1. DirkOnTour

    DirkOnTour Silver Member Premium Member

    Berichten:
    527
    Leuk Bevonden:
    602
    Trofeepunten:
    348
    En of hij terug wil
     
    Javadest vindt dit leuk.
  2. Pim

    Pim Newbie

    Berichten:
    48
    Leuk Bevonden:
    51
    Trofeepunten:
    18
    Ik heb nog 70XP nodig dit jaar, dat lijkt me te doen. Ik heb alleen nog nooit een run gedaan dus weet niet helemaal hoe het te regelen. Ik dacht dus lekker op tijd te beginnen met plannen en te kijken hoe ver ik kom.

    Ik ben een beetje dit topic aan het nalezen voor routes maar en de corona vraag was de eerste die bij me opkwam.

    I know totale n00b hier, maar we moeten allemaal een keer beginnen right ?
     
    Ruut en Carel1 vinden dit leuk.
  3. Brangeri

    Brangeri Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    370
    Leuk Bevonden:
    247
    Trofeepunten:
    43
    Dit jaar duurt nog even. Goede voorbereiding is nooit slecht maar dit is imho niet het moment om milage runs te doen.
     
  4. theflyingrobman

    theflyingrobman Blue Tier

    Berichten:
    266
    Leuk Bevonden:
    482
    Trofeepunten:
    63
    Daar waar (veel) vliegen vooralsnog lastig is, is het nemen van een flying blue credit card de makkelijkste manier om (gedeeltelijk) aan je XPs te komen. Pak een FB Amex Gold (30XP) or FB Amex Platinum (60XP).

    Wat je ook kunt doen, afgaande op de reacties hier op het forum (zelf geen ervaring mee) is starten met de fb gold kaart en na 6 maanden upgraden naar platinum zodat je in 1 jaar 90XP pakt.

    Mocht je kiezen voor FB platinum dan is het alleen nog een kwestie 1 mooie vlucht uit te zoeken naar een voor nu veilig land en je bent er :)

    Ook mocht je nog geen Accor member zijn, het gratis loyaliteit programma miles+more geeft je eenmalig 5XP bij je eerste vlucht na koppeling FB & Accor en 5XP voor je eerste verblijf na koppeling = 10XP

    En mocht je het nu helemaal zonder vliegen willen doen kan je ook via deze weg nog 40XP (betaald) scoren: https://insideflyer.nl/zo-krijg-je-jaarlijks-tot-40-extra-xp-bij-flying-blue/
     
  5. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.738
    Leuk Bevonden:
    1.974
    Trofeepunten:
    298
    Eens dat nu niet het moment is, als er al een moment is om mileage runs te doen, maar dat is dan weer gedacht vanuit mijn luxe positie dat ik het toch wel haal.

    Wel is het verstandig om er nu over na te denken zodat je nu al e.e.a. kan gaan boeken zodat de prijzen nog interessant zijn, daarnaast is het boeken op zich zonder risico, boekingen voor 31-12-2021 kan je annuleren en dan krijg je een voucher terug.

    Wel zijn er nu wat onzekerheden, een PCR test van maximaal 72 uur oud kan je wel regelen bij vertrek en als je een beetje slim plant is die ook nog geldig bij binnenkomst, mocht een vaccinatiebewijs niet voldoende zijn.
    Mogelijk heb je wel sneltesten benodigd, en dat is niet overal even makkelijk, al heb ik de verwachting dat binnen Europa er toch wel iets van afstemming hierover gaat komen zodat de spelregels gelijk zijn.
     
    Carel1 vindt dit leuk.
  6. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Ik verwacht dat als het Corona paspoort er is en je volledig gevaccineerd bent, het een stuk gemakkelijker wordt. Zelf heb ik voor begin oktober een retour AMS-CDG-LIS geboekt in Business voor € 450, dat levert 60XP op.
     
    Amsterdam, lloydje33, VinceG en 2 anderen vinden dit leuk.
  7. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.850
    Leuk Bevonden:
    3.260
    Trofeepunten:
    508
    Er gaan meer en meer geruchten dat er dit jaar door Flying Blue weer een ‘geste’, zoals KLM het recent noemde, gedaan wordt. Dus als je kwalificatiedatum 31dec is en je wil echt zeker zijn van herkwalificatie, kun je altijd een mileage run voor zo laat mogelijk dit jaar boeken. Mocht het dan niet meer nodig blijken, kun je gebruikmaken van de gratis annuleringsopties voor tickets geboekt tot 31 mei dit jaar. En die datum kan ook nog wel eens verlengd worden, maar daar hoor ik nog niets over.
     
  8. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.738
    Leuk Bevonden:
    1.974
    Trofeepunten:
    298
    Ik neem aan dat je bedoelt 31 december, want dat is nu de huidige periode.

    Kan inderdaad geen kwaad om tickets te boeken en als het toch niet kan deze weer in vouchervorm terug te krijgen die vanaf dat moment weer een jaar geldig zijn.
    Moet wel worden gezegd, ik weet zeker dat ik moet vliegen, dus ik gebruik de vouchers sowieso wel, meestal direct.

    Of je trouwens moet wachten tot zo laat mogelijk, ik denk dat september of oktober wel verstandig is, want ik verwacht toch nog wel een 'winterdipje'.
     
  9. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.850
    Leuk Bevonden:
    3.260
    Trofeepunten:
    508
    Nee ik bedoel echt 31 mei, dat is zoals ik hierboven beschreef de huidige periode voor het boeken van gratis wijzigbare tickets. KLM aan het bekijken of dat verlengd wordt.
     
  10. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.738
    Leuk Bevonden:
    1.974
    Trofeepunten:
    298
    Ik lees op de KLM site 31 december, als ik het nu goed lees betreft het tickets die geboekt zijn met een vertrek tot 31 december, maar dat betekent natuurlijk niet dat je dat ook nog tot 30 december kan boeken met die flexibele voorwaarden.

    Dat motiveert mij overigens wel om nog morgen wat zaken te gaan regelen, ik wilde eerst nog wat afwachten, maar het kan geen kwaad om wat tickets te hebben met flexibele voorwaarden.

     
  11. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Dit is toch al aangekondigd? Zie bijlage wat er bij FB staat. Of begrijp ik het niet goed?

    33E45FA3-F57D-44C0-9FAE-39B38532BE08.jpeg
     
  12. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.850
    Leuk Bevonden:
    3.260
    Trofeepunten:
    508
    Ik heb me er niet in verdiept, want mijn status is niet verlengd vorig jaar en er zijn wel degelijk xp afgeschreven, maar dit is dan dus het antwoord aan @Pim , op wiens vraag ik reageerde :)
     
    Thijsk en Daan3 vinden dit leuk.
  13. BoomBoom

    BoomBoom Newbie

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    15
    Trofeepunten:
    3
    Waar kun je deze vlucht vinden? Ik kom deze vlucht (BC) alleen tegen voor €837 via de KLM website.
     
  14. BoomBoom

    BoomBoom Newbie

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    15
    Trofeepunten:
    3
    De dubbele XP's die worden aangeboden maken het doel (Plat4life) wel makkelijker haalbaar.

    Ik moet nog 640 punten hebben en kan daar 3,5 jaar over doen. Maar waarschijnlijk heb ik ze komend jaar al binnen.

    Net een retour BC AMS-CDG-WAW geboekt. 120 punten.
     
    beuse242, Carel1 en theflyingrobman vinden dit leuk.
  15. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Je kunt eenvoudig zoeken op Google Flights. De prijzen kunnen per dag wisselen.
     
    beuse242 vindt dit leuk.
  16. JdV030

    JdV030 Blue Tier

    Berichten:
    380
    Leuk Bevonden:
    469
    Trofeepunten:
    63
    Ff 2 x een run geboekt AMS-CDG-BCN. 120 XP per vlucht. 's ochtends heen, 's middags terug. 240 XP er bij voor 31 december. Platinum en aangezien ik FBPlat heb kan mijn vrouw dmv Plat4Two ook mooi een jaartje als Platinum doorbrengen.
     
    beuse242, michiel1, Pim en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  17. Bosbewoner

    Bosbewoner Blue Tier

    Berichten:
    229
    Leuk Bevonden:
    289
    Trofeepunten:
    63
    Waarom zou je dezelfde dag alweer terug gaan? Ik hou van vliegen, maar dat is echt zonde voor het mileu.
     
    Ruut en Javadest vinden dit leuk.
  18. JdV030

    JdV030 Blue Tier

    Berichten:
    380
    Leuk Bevonden:
    469
    Trofeepunten:
    63
    Dat is het concept van een mileage run. Zo efficient mogelijk zoveel mogelijk XP of FB miles verdienen in zo kort mogelijke tijd. Ik slaap graag in mijn eigen bed en spaar op deze manier ook nog een hotelovernachting uit.
     
  19. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.123
    Leuk Bevonden:
    951
    Trofeepunten:
    143
    Ik heb niet zoveel met dat klimaat gedoe, maar zou er zeker nog een dag aan vastplakken met een overnachting.
    Al is het maar om even de plek te ontdekken waar je naartoe gevlogen ben.
     
    Bosbewoner en DirkOnTour vinden dit leuk.
  20. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.123
    Leuk Bevonden:
    951
    Trofeepunten:
    143
    Mag ik vragen hoeveel dat kostte?

    Heb nu nog 40 XP op de teller staan en wil ook nog voor 30 november de 300 aantikken.

    Het is best wel een gedoe, zoeken naar aangename vertrek- en reistijden en daarnaast rekening houden met de cojona beperkingen.
     

Deel Deze Pagina