Etihad Guest

Discussie in 'Andere airline programma's' gestart door spinning_around, 3 jul 2014.

  1. MarcoK

    MarcoK Blue Tier

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    334
    Trofeepunten:
    63
    Leuk! Alleen heb ik meer aan tips over hoe ik m'n Etihad Guest miles het beste kan besteden :rolleyes:.
     
    Lionell vindt dit leuk.
  2. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Misschien dat iemand anders op het forum of van de bloggers hier ervaring mee heeft?
     
  3. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.465
    Leuk Bevonden:
    2.311
    Trofeepunten:
    558
    Sinds vandaag ben ik lid van het EY Guest programma (500 enrollmentbonus). Dit vanwege het feit dat Etihad mij 5000 miles heeft gegeven na een maandenlange correspondentie over IFE die niet werkt, late bagage en geen loungetoegang. Heel erg frusterend!

    Naast Rocketmiles, Kaligo en Pointshound die EY miles verschaffen, heb ik zojuist me ook aangemeld voor Heinemann (1000 points). Nu weet ik niet of holidaycheck.de ook nog miles uitgeeft voor reviews.

    Zijn er nog andere promo's bekend waarbij je Guest Miles kan krijgen?
     
  4. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Fripsmaster vindt dit leuk.
  5. TheoS

    TheoS Silver Member Captains Premium Member

    Berichten:
    727
    Leuk Bevonden:
    550
    Trofeepunten:
    348
    Kreeg toevallig vanmiddag een mailtje van Eihad Guest. Mogelijk is het een getarget-de mail. (ik ben Eithad Guest Silver):

    Earn 4,000 bonus miles for your next hotel stay.

    As an elite Etihad Guest member booking for the first time through Rocketmiles, enjoy an exclusive bonus of 4,000 Etihad Guest miles. That's in addition to the 500 to 10,000 miles you earn per night.
     
  6. Jan van Putten

    Jan van Putten Silver Member

    Berichten:
    1.173
    Leuk Bevonden:
    565
    Trofeepunten:
    368
    Kreeg 'm ook als Gold. Volgens mij geldt het voor iedereen. Jammer dat het alleen bij een eerste boeking geldt..
     
  7. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Afgelopen nacht m'n eerste vlucht sinds lang met Etihad gehad, vloog van CGK naar AUH in business op een A330-200. Goeie vlucht gehad, prima crew en vooral de stoel vond ik prima! Na 8 uur zat/lag ik nog comfortabel, terwijl het m'n 6e vlucht op rij was!

    Dinner heb ik overgeslagen, gewoon een kleine sandwich gegeten en nadien wat champagne gedronken. Heb nadien een paar uur geslapen en 's morgens een uur voor landing had ik gevraagd om m'n ontbijt te krijgen, allemaal heerlijk!

    Review van deze vlucht volgt binnenkort op de frontpage. Morgenochtend de langverwachte vlucht in Etihad First Class Apartment :)
     
    thomassmit, Jan van Putten, MartinR en 4 anderen vinden dit leuk.
  8. Basjep

    Basjep Silver Member

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    672
    Trofeepunten:
    368
    Lionell vindt dit leuk.
  9. Joris1

    Joris1 Newbie

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    23
    Trofeepunten:
    8
    Kijk even heel goed naar de kleine lettertjes: Vooral de redemption tables van de airline partners van Etihad zijn het waard om te bestuderen. Er is veel keuze in airline partners dus is goed in te passen in je persoonlijke plannen door de flexibiliteit die dat biedt. Verder interessant dat een paar airline partners zijn die vaste aantallen Miles per vlucht rekenen. Bijv. Alitalia en Brussels Airlines. Uit mn hoofd heb je bijv een retour Brussel New York voor 36k Etihad Guest Miles! En als je nog punten overhoudt die je niet goed kunt besteden aan tickets is het erg interessant om PointsPay te gebruiken voordat ze verlopen. Heb ik pas gedaan, werkt goed. Je zet Miles in dollars om die je op een virtuele creditcard gestort krijgt. Leuk zakgeld :)
     
    Goffe de Boer en Lionell vinden dit leuk.
  10. Goffe de Boer

    Goffe de Boer Silver Member

    Berichten:
    893
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    428
    Ik heb zelf ook nog een aantal Etihad Guest miles. Ik zit zelf te denken aan Royal Air Maroc Business op een 787 tussen ORY en CMN. Ook Air Serbia in Business is de moeite waard. Daar heb je tenminste een echte Business Class stoel op een narrow body. Wat betreft die redemption naar New York met SN is er helaas vaak geen beschikbaarheid te vinden.
     
    Joris1 vindt dit leuk.
  11. Joris1

    Joris1 Newbie

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    23
    Trofeepunten:
    8
    "Wat betreft die redemption naar New York met SN is er helaas vaak
    Eens @SkyFlyer. Sowieso is mijn ervaring dat je voor het boeken van tickets bij Etihad partners lang aan de telefoon met Etihad moet hangen. Maar volhouden loont uiteindelijk :)
     
  12. Goffe de Boer

    Goffe de Boer Silver Member

    Berichten:
    893
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    428
    Ja, wat dat betreft kunnen ze bij Etihad nog wel wat leren, maar voor 36K in Business de Atlantic over is inderdaad een geweldig deal! Trouwens is het ook mogelijk om Etihad Guest miles bij te kopen. Ik kan er op hun site niks over vinden?
     
    Joris1 vindt dit leuk.
  13. Joris1

    Joris1 Newbie

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    23
    Trofeepunten:
    8
    Ja goed heh. Goed om die pagina's van partners uit te pluizen.

    Je kunt alleen Etihad Guest Miles kopen als je een eigen onderneming hebt. Vervolgens kun je die weggeven aan klanten of medewerkers. Beter dan een VVV-bon :). Dus ik weet niet of je een KvK hebt, maar dan kun je dus via http://www.etihadguest.com/ko/programme/buy-miles/ aan de slag. Brainwave: In dat geval hoor ik het graag want dan wil ik wel klant bij je worden. Tegen voorwaarden :)
     
  14. Joris1

    Joris1 Newbie

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    23
    Trofeepunten:
    8
    Andere mogelijkheid is natuurlijk hotelpunten te converteren naar Etihad Guest Miles. Kan vanaf Hyatt, IHG, Marriott, Carlson, Hilton & Shangri La. Amex MR kan niet als je een NL Amex CC hebt, alleen voor andere landen. Zie conversion opties op http://www.etihadguest.com/en/earn-miles/financial/
     
  15. Goffe de Boer

    Goffe de Boer Silver Member

    Berichten:
    893
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    428
    Dan is Etihad Guest een van de weinige programma's waar je geen miles kunt kopen. Ik heb zelf geen eigen onderneming, dus zal waarschijnlijk Starpoints kopen en omzetten naar EY miles.
     
  16. Joris1

    Joris1 Newbie

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    23
    Trofeepunten:
    8
    Ja, klopt.

    Iemand anders die een eigen bedrijf(je) heeft en eens wil uitzoeken wat de kosten zijn om EY miles te kopen? Er zijn vast meer IF-leden die geinteresseerd zijn en klant bij je willen worden :)
     
  17. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Ik ben inderdaad ook wel benieuwd. Heb me aangemeld, binnen twee dagen approval.

    De CPM van de gekochte miles zal, zo gok ik, vrij hoog liggen.
     
  18. Goffe de Boer

    Goffe de Boer Silver Member

    Berichten:
    893
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    428
  19. Joris1

    Joris1 Newbie

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    23
    Trofeepunten:
    8
    Al nieuws van Etihad @BWempe?
     
  20. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Ik bedacht me gister inderdaad dat ik nooit meer wat van Etihad heb gehoord. Ik zal er eens een bericht achteraan sturen!
     

Deel Deze Pagina